Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA IV] Jeśli spróbujemy zrobić telefonem zdjęcia ładnych dziewczyn na ulicy, kończy się to czasami komentarzem "Yeah, you will jerk off to it at home..."

512V Najlepsze ustawienia graficzne RDR II na PC Poradniki | PC 26.11.2019 przez Majek
Encyklopedia: Red Dead Online | Tagi: 1080p 4k amd geforce graficzne grafika gtx HD ii nvidia radeon rdr2 Red Dead Redemption 2 rtx ustawienia

Red Dead Redemption II pokona nawet najpotężniejsze dostępne obecnie karty graficzne na rynku. W ustawieniach grafiki znajdziemy mnóstwo opcji, aby skonfigurować grę, ale z czego tak naprawdę można zrezygnować, aby gra działała płynnie, a przy tym nadal wyglądała bardzo ładnie? Ten poradnik Wam w tym pomoże!

Najlepsze ustawienia graficzne RDR II na PC

Poradnik składa się z dwóch sekcji: ustawienia optymalne dla przeciętnego PC oraz ustawienia dla PC z RTX 2070 na pokładzie.

Pierwsza lista, a więc ta 'optymalna', dotyczy rozdzielczości 1080p i na większości komputerów powinna zapewnić kompromis między godną ilością FPS a ładną grafiką. 

 

Warto wiedzieć, że jeśli macie więcej niż jeden monitor i gracie w trybie 'okna' lub 'okna bez krawędzi', możecie stracić nawet 10 FPS-ów!

Dlatego warto ustawić 'pełny ekran' i mieć ustawioną grę jako aktywną aplikację (czyli jak rusza się myszką, to w grze obraca się kamera, nie widzimy kursora i nie możemy nic zrobić na drugim monitorze). 

Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli gra nie będzie aktywną aplikacją, ustawienia same zmienią się z 'pełny ekran' na 'okno bez krawędzi' przez co pojawią się spadki FPS oraz stuttering. 

 

Poniższe 'optymalne' ustawienia testowaliśmy na trzech PC-tach, z czego najsłabszy był wyposażony w:

  • i5-8400 Coffee Lake, 2.8GHz, 6 rdzeni,
  • GeFroce GTX 1060 3GB,
  • 8GB RAM.

 

Lista optymalnych ustawień:

  • Synchronizacja pionowa: wyłączona;
  • Potrójne buforowanie: włączone;
  • Jakość tekstur: ultra;
  • Filtrowanie anizotropowe: x8, choć warto spróbować x16;
  • Jakość oświetlenia: wysokie;
  • Jakość globalnego oświetlenia: wysoka (porównaj ze średnią jakością i wybierz to, co bardziej Ci odpowiada);
  • Jakość cieni: średnia (warto porównać z wysoką jakością);
  • Jakość odległych cieni: wysoka;
  • Okluzja otoczenia przestrzeni ekranu: wysoka;
  • Jakość odbić #1: średnia;
  • Jakość odbić #2: ultra (chodzi o odbicia w lustrach, warto sprawdzić najwyższą dostępną opcję);
  • Jakość wody: własne (wodę ustawimy niżej, ta opcja sama się dostosuje);
  • Jakość efektów wolumetrycznych: średnia;
  • Jakość cząsteczek: wysoka (porównaj ze średnią jakością i wybierz to, co bardziej Ci odpowiada);
  • Jakość teselacji: wysoka (porównaj ze średnią jakością i wybierz to, co bardziej Ci odpowiada);
  • TAA: wysoka / średnia;
  • FXAA: wyłączone;
  • MSAA: wyłączone;
  • Interfejs graficzny: sprawdź, który API daje Ci więcej FPS i zapewnia przyjemniejszą rozgrywkę. U jednych lepiej wypada DX12, u innych Vulcan. Kwestia mocno indywidualna. Przy wyborze nie ma co się sugerować benchmarkiem, a jedynie własnymi odczuciami;
  • Jakość bliskich efektów wolumetrycznych: średnia;
  • Jakość oddalonych efektów wolumetrycznych: średnia;
  • Jakość oświetlenia efektów wolumetrycznych: średnia;
  • Odblokowane wolumetryczne przenikanie światła: kwestia indywidualna, poprawia wygląd chmur;
  • Jakość oświetlenia cząsteczkowego: wysoka;
  • Jakość miękkich cieni: wysoka (porównaj ze średnią jakością i wybierz to, co bardziej Ci odpowiada);
  • Jakość cieni trawy: średnia;
  • Długie cienie: włączone;
  • Okluzja otoczenia przestrzeni ekranu (pełna rozdzielczość): kwestia indywidualna, przetestuj obydwie opcje;
  • Jakość refrakcji na wodzie: średnia;
  • Jakość odbić na wodzie: średnia;
  • Jakość zachowania wody: niskie ustawienie powoduje, że kiedy np. strzelimy w wodę, nie zobaczymy fali uderzeniowej, a sama woda jest mniej wzburzona/falista. Jeśli więc nie zależy Ci na tego typu efektach, możesz ustawić pasek na minimalnym poziomie. My zalecamy ustawienie na 50%;
  • Skala rozdzielczości: wyłączona;
  • Wyostrzanie TAA: kwestia indywidualna, zalecana wartość: 50% - 80%;
  • Rozmycie ruchu: wyłączone;
  • MSAA odbić: wyłączone;
  • Szczegóły obiektów geometrycznych: kwestia indywidualna, zalecana wartość: 50% - 80%;
  • Poziom szczegółów trawy: kwestia indywidualna, zalecana wartość: 50% - 80%;
  • Jakość drzew: wysoka (porównaj ze średnią jakością i wybierz to, co bardziej Ci odpowiada);
  • Jakość okluzyjnego mapowania paralaksy: chodzi o np. wygląd kamieni na ziemi, warto spróbować jakości ultra;
  • Jakość tekstur naklejanych: wysoka;
  • Jakość futra: wysoka (porównaj ze średnią jakością i wybierz to, co bardziej Ci odpowiada);
  • Jakość teselacji drzew: wyłączona;

 

Pamiętajcie, że powyższe ustawienia powinny być potraktowane jako "wyjściowe".

Jeśli będziecie mieć spory zapas FPS - możecie próbować coś zwiększyć.

 

Jeśli powyższe ustawienia nie upłynnią Waszej rozgrywki, spróbujcie zmniejszyć opcje z listy poniżej (zacznijcie od jakości oświetlenia, jeśli nie pomoże, dopiero wtedy przejdźcie do punktu 2, potem 3 itd.).

 

Aby zyskać dodatkowe FPS-y:

  1. ustaw jakość oświetlenia na 'średnie',
  2. zmniejsz jakość odbić,
  3. zmniejsz jakość wody,
  4. poziom szczegółów trawy ustaw na 30% lub mniej,
  5. zmniejsz bliskie efekty wolumetryczne,
  6. zmniejsz TAA,
  7. zmniejsz cienie.

 


Najlepsze ustawienia dla i7-9700K, RTX2070, 16GB RAM

Poniższe ustawienia zapewniają ~60FPS dla rozdzielczości WQHD. Full HD powinno osiągnąć kilka klatek więcej. 

 

  • Rozdzielczość: 2560x1440 (lub 1920x1080, jeśli macie monitor Full HD);
  • Rodzaj ekranu: pełny ekran (ustawienie 'okno' lub 'okno bez krawędzi' potrafi zabrać nawet 10FPS)
  • Synchronizacja pionowa: wyłączona;
  • Potrójne buforowanie: włączone;
  • Jakość tekstur: ultra;
  • Filtrowanie anizotropowe: x16;
  • Jakość oświetlenia: wysoka;
  • Jakość globalnego oświetlenia: wysoka;
  • Jakość cieni: wysoka;
  • Jakość odległych cieni: ultra;
  • Okluzja otoczenia przestrzeni ekranu: ultra;
  • Jakość odbić #1: średnia;
  • Jakość odbić #2: ultra (chodzi o jakość odbić lustrzanych);
  • Jakość wody: własne (wodę ustawimy niżej, ta opcja sama się dostosuje);
  • Jakość efektów wolumetrycznych: własne (wodę ustawimy niżej, ta opcja sama się dostosuje);
  • Jakość cząsteczek: ultra;
  • Jakość teselacji: ultra;
  • TAA: wysoka;
  • FXAA: wyłączone;
  • MSAA: wyłączone;
  • Interfejs graficzny: DirectX 12;
  • Jakość bliskich efektów wolumetrycznych: średnia;
  • Jakość oddalonych efektów wolumetrycznych: wysoka;
  • Jakość oświetlenia efektów wolumetrycznych: wysoka;
  • Odblokowane wolumetryczne przenikanie światła: włączone;
  • Jakość oświetlenia cząsteczkowego: ultra;
  • Jakość miękkich cieni: wysoka;
  • Jakość cieni trawy: średnia;
  • Długie cienie: włączone;
  • Okluzja otoczenia przestrzeni ekranu (pełna rozdzielczość): wyłączone;
  • Jakość refrakcji na wodzie: średnia;
  • Jakość odbić na wodzie: wysoka;
  • Jakość zachowania wody: 50%;
  • Skala rozdzielczości: wyłączona;
  • Wyostrzanie TAA: kwestia indywidualna, zalecana wartość: 50% - 80%;
  • Rozmycie ruchu: wyłączone;
  • MSAA odbić: wyłączone;
  • Szczegóły obiektów geometrycznych: 60%;
  • Poziom szczegółów trawy: 80%;
  • Jakość drzew: ultra;
  • Jakość okluzyjnego mapowania paralaksy: ultra;
  • Jakość tekstur naklejanych: ultra;
  • Jakość futra: wysoka;
  • Jakość teselacji drzew: wyłączona;
r e k l a m a

Komentarze (8) Skomentuj Obserwuj

[83.97.***.***]
king dodano: 26.11.2019, 09:21
królu złoty jesteś wielki! big smile kilka ustawień mam niżej niż napisane ale działa zaj*bibście ok ok 8) ok
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 58
omosquito dodano: 26.11.2019, 10:08
Zależy. Ja mam tekstury ultra, drzewa ultra, dłgie cene ulta, tawa 40% woda refrakcja i odbicia średnie, zachowanie wyłączone. Reszta wyłączona lub co sie nie da nisko. Gra wygląda dobrze i mam 55-60 klatek z lekkimi dropami do 45 w nocy lu w trakcie jakiejś większej akcji na GTX 970. Oczywiście kombinowałem z milionem ustawień, obecnie tak jest dla mnie komfortowo.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[212.7.***.***]
zackus dodano: 26.11.2019, 12:52
czeba skończyć lekcje i przetestować OMG
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 59
Majek do zackus dodano: 26.11.2019, 14:26
Jak coś to daj znać na jakim sprzęcie testujesz i jakie FPSy osiągasz. :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[89.249.***.***]
tom dodano: 26.11.2019, 18:35
już dawno wszystko ustawione
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[188.146.***.***]
Wiesiek dodano: 27.11.2019, 12:25
Prośba do autora, aby napisał specyfikację swojego komputera na którym testował te ustawienia. Wtedy łatwiej będzie się odnieść z ustawieniami do własnego kompa.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 59
Majek do Wiesiek dodano: 27.11.2019, 15:13
Dodane na samej górze. :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[188.146.***.***]
Wiesiek do Majek dodano: 27.11.2019, 20:58
Dzięki!
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (8 opinii) Skomentuj

SHOUT

Regulamin shoutboxa | Archiwum

Znaków: 0 z 300

Wszystkich wpisów: 47803

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 89,51
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,13
3.  RAFkin 36 412/539 87,24
4.  adi55500... 36 401/554 85,96
5.  Wookie1 31 389/465 85,89
6.  KyloHims... 34 389/525 84,76
7.  EngineV8 33 379/494 83,96
8.  Brus 34 377/509 83,52
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,04
10.  Wichu 29 341/435 80,43
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 443 2316
2.  Majek 28 439 1513
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Mr_White... 6 436 1350
5.  Zembu 8 431 1349
6.  Mazi150 4 438 1342
7.  Kettger 4 436 1336
8.  xNomad 0 441 1323
9.  Majkela 2 436 1322
10.  Siatkarz... 0 439 1317
Zobacz pełen ranking

GTA

Zobacz więcej   

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.