Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA SA] W wersji beta, w grze pojawiły się misje dodatkowe polegające na dostarczaniu pizzy i zbieraniu odpadów śmieciarką.

Najnowsze informacje

270VRed Dead Online Beta - Pierwsze wrażenia News | PS4 XOne PS4 Pro Xbox One X | 30.11.2018 22:20 przez Crrooss
Encyklopedia: Red Dead Redemption II

RDO Beta oficjalnie wystartowało. Od dziś grę mogą sprawdzić wszyscy posiadacze konsol PS4 i Xbox One, którzy zakupili RDR II. Czy warto było czekać? Rockstar znów dał radę i wyciągnął wnioski z GTA Online. Chociaż nie wszystko jest idealne, to warto dać grze szansę. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi pierwszymi wrażeniami. 

Red Dead Online Beta - Pierwsze wrażenia

Fabularnie 

Red Dead Online kontynuuje doskonałą narrację z RDR II. Podobnie jak w GTA Online, sam początek jest fabularyzowany, a my wykonując zadania dla tajemniczego nieznajomego poznajemy zasady gry, poszczególne mechaniki, oraz otrzymujemy ubiór, uzbrojenie czy zdobywamy w zadaniach pierwsze pieniądze. Gramy całkowitym nowicjuszem, który dopiero stawia swoje pierwsze kroki w otaczającym świecie, czyli podobnie jak w GTA Online. I podobnie jak w GTA kierowana przez nas postać jest niema. Uważam, że jest to jedna z największych wad gry i nie za bardzo rozumiem podejście Rockstara. W niczym to nie pomaga, a wręcz przeszkadza w narracji, ponieważ mam wrażenie kierowania nijakim zlepkiem pikseli a nie wiarygodną osobą z krwi i kości. 

Co do opowieści - jest zaskakująco dobrze. Spędziłem w grze około czterech godzin i mocno mnie zaskoczyła liczba zadań fabularnych. Misje te rozpoczynamy zwyczajnie podchodząc do znacznika z literą nazwiska naszego zleceniodawcy. Każdej z nich towarzyszy odpowiedni przerywnik filmowy i rozmowy z NPC w trakcie misji przypominając słynne Napady w GTA Online. Jeżeli jesteście fanami warstwy fabularnej to Red Dead Online powinno Was pozytywnie zaskoczyć. Oczywiście historia z trybu sieciowego niczym nie dorównuje tej z podstawowego RDR II, jednak cieszy, że kolejne zadania są opatrzone cutscenkami, dialogami podczas misji a wokół naszej postaci budowana jest jakaś większa opowieść. 

Wybory moralne

Ciekawym zabiegiem, o którym warto wspomnieć są liczne wybory moralne. O ile w RDR II nie było ich specjalnie dużo, o tyle w misjach w trybie sieciowym dość często decydujemy o tym co zrobić w danej sytuacji. Czy uwolnić grupę złodziejów, czy zabić z zimną krwią? Pomóc pewnej kobiecie i sprzeciwić się interesom naszego zleceniodawcy, czy pozostać bezdusznym i ślepo wykonać polecenie? Z racji tego iż gramy w grę multiplayer wybory podejmujemy na zasadzie głosowania. Czasem działa to na naszą niekorzyść, gdy trafimy na grupę graczy chcących postąpić inaczej niż my, ale cóż - demokracja. Poszczególne działania mają wpływ na poziom naszego honoru. Jak zauważyłem, na podstawie tego jaką reputację posiadamy, otrzymamy dostęp do osobnych zadań, inne otrzyma postać honorowa, inne postać typowego renegata. 

Kreator postaci

Grę rozpoczynamy standardowo od stworzenia naszej postaci - awatara, czyli podobnie co w GTA Online. Tutaj jednak należy zrugać Rockstara. Nie wiem czym podyktowane było to, że absolutnie wszystkie postacie w kreatorze są całkowicie paskudne i przypominają bardziej Halloweenowe potwory niż osoby, którymi chcielibyśmy grać przez następne kilkadziesiąt (set?) godzin. Rozumiem założenie - mamy grać typowym bandytą a nie wypolerowaną amerykańską gwiazdą filmową, jednak w tym momencie przesadzono i trzeba się mocno namęczyć, aby stworzyć bohatera, który przynajmniej nie odstrasza na pierwszy rzut oka. 

W kreatorze postaci poza wyglądem możemy rozdać parę punktów na trzy statystyki - zdrowia, wytrzymałości bądź umiejętności dead eye. Wygląda to dość ubogo, brakuje szerszych możliwości. Twórcy mogli pójść w kierunku RPG dając przykładowo umiejętność znajdywania większej liczby amunicji, gotówki w ciałach oponentów, czy premię do ilości zdobywanych punktów doświadczenia. 

Technologiczny postęp

Twórców należy pochwalić natomiast za ogromny technologiczny postęp w tworzeniu gry sieciowej. Red Dead Online w wersji Beta działa, można powiedzieć, idealnie. Pomimo tego iż mamy pierwszy weekend od kiedy gra jest powszechnie dostępna, ani razu nie miałem problemu z dołączeniem do sesji czy długimi ekranami wczytywania. Gra działa niezwykle stabilnie i ładuje się znacznie szybciej niż GTA Online. 

Podobne słowa dotyczą matchmakingu. Od momentu wybrania opcji "znajdź graczy" do znalezienia ich nigdy nie upłynęło więcej niż 30 sekund, a po niecałej minucie już byłem w grze wykonując zadanie. To element, który był przez długi czas największym problemem GTA Online i niezwykle cieszy, że Rockstarowi udało się z tym uporać. 

Oczywiście co jakiś czas pojawiają się drobne błędy. Z tego co zauważyłem, to broń potrafi prześwitywać przez kurtkę kierowanej postaci, w ekwipunku konia nie widzę posiadanych kapeluszy a po ponownym zalogowaniu się do RD Online obóz, który założyłem znajdował się w zupełnie innej lokalizacji niż wcześniejsza

Aktywności

Poza misjami fabularnymi rozgrywanymi w kooperacji z innymi graczami, wykonywać możemy również szybsze zadania dla nieznajomych, których rozsianych po całej mapie jest kilkanaście. Poprzedzają je krótkie cutscenki, jednak są mniej rozbudowane od tych fabularnych i wykonywać je możemy również w pojedynkę. Tutaj jednak po pewnym czasie zaczynamy odkrywać pewien powtarzający się schemat. Raz musimy kogoś odnaleźć, innym razem odnaleźć jakiś przedmiot, w innej sytuacji napaść na kryjówkę gangu i zabić określoną liczbę celów przed upływem czasu. Miłe jest natomiast to, że owi "nieznajomi" to często postacie, które znać możemy z RDR II lub nawet pierwszego RDR z 2010 roku. 

Do tego nie mogło zabraknąć typowych dla multiplayera zadań opartych na wzajemnej rywalizacji. Są krótkie wyzwania w stylu deatchmatacha, gdzie korzystamy tylko z jednej określonej broni (np łuku), zespołowy deatchmatch, w którym otrzymamy tym więcej punktów za zabójstwo, im gorszą bronią zabijemy gracza z przeciwnej drużyny, wyścigi czy typowe przejmowanie terenu. Mamy również pewną wersję Battle Royale. Trafiamy do określonego zacieśniajacego się obszaru i korzystajac tylko z jednej posiadanej broni mamy być ostatnimi, którzy utrzymają się przy życiu. W tym wszystkim brakuje natomiast znanych z singla gier hazardowych. W RD Online nie zagramy tak jak w singlu w karty czy domino. Nie wiadomo co jest tego przyczyną. GTA Online do dziś nie otrzymało kasyn, można więc podejrzewać że przyczyną są kwestie prawne i różne podejście do hazardu w różnych krajach. 

W obecnej chwili Red Dead Online stanowi dobrą podstawę do rozwoju w przyszłości. Ilość aktywności nie jest ogromna i po pewnym czasie możemy to odczuć. Miejmy nadzieję, że gra będzie regularnie rozwijana i otrzyma nowe interesujące zadania.

Odczuwalny progres

To co motywuje do dalszej gry to przede wszystkim (przynajmniej obecnie, gdy rozpoczynamy zabawę) zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia za kolejne zadania czy pomniejsze aktywności. Wpływają one na odblokowywanie kolejnych elementów zawartości, amunicji, uzbrojenia, ubioru czy ulepszeń obozu. Dodatkowo od 10 poziomu doświadczenia, co 5 kolejnych będziemy zdobywali mapę skarbów. Jeżeli zdecydujemy się na jego odkrycie zdobędziemy złoto oraz inne bogactwa, które można spieniężyć. 

Inną ciekawą mechaniką są karty umiejętności. Odblokowujemy je po osiągnięciu określonych poziomów doświadczenia. Jedną jest karta umiejętności zabójczej precyzji a trzy kolejne to karty pasywne. Mają różne właściwości - możemy przykładowo zadawać większe obrażenia, gdy mamy małą liczbę punktów życia. Każdą z nich możemy również ulepszać po zdobyciu określonej liczby punktów doświadczenia. 

Shark Cards v 2.0

W tym wszystkim nie mogło zabraknąć tematu mikropłatności. W wersji beta sklep jest nieczynny, tak więc nie znamy cen poszczególnych "paczek". Widać jednak kierunek w którym podążają twórcy. W grze (w przeciwieństwie do GTA Online) mamy dwie "waluty". Pierwsza - standardowa - $ oraz druga - złoto. Według serwisu IGN czas potrzebny na uzbieranie jednej sztabki złota to około 8 godzin. Większość przedmiotów możemy kupić dopiero po osiągnięciu danego poziomu doświadczenia, jednak nie działa to w każdym przypadku. Dobrym przykładem jest tutaj opcja szybkiej podróży z naszego obozu. Aby ją odblokować domyślnie musimy zdobyć co najmniej 65 rangę, czyli poświęcić masę czasu, dobre kilkadziesiąt godzin. Inną opcją jest wykupienie tego ulepszenia przez złoto. Koszt jednak jest dość dość kosmiczny, bowiem wymaga od nas poświęcenia 112 sztuk złota. W zamian jednak możemy zignorować limit poziomu doświadczenia i odblokować ulepszenie w dowolnym momencie.

Pozytywnie nie nastrajają również wysokie ceny całej reszty przedmiotów. W zasadzie wszystko podrożało w stosunku do tego co znamy z singla. Po około 3-4 godzinach w RD Online uzbierałem około $250, podczas gdy koszt zwykłego łuku wynosi $124. A to tylko początek, bo strzelba potrafi kosztować $700. Ceny są niewspółmiernie wysokie i mogą odstraszać część osób. Z pewnością i tutaj wzorem GTA Online będziemy dostawali tygodniowe promocje, podwójne wynagrodzenia za określone aktywności ale mimo wszystko, jest drogo, zbyt drogo. 

Podsumowując...

Pierwszy kontakt z Red Dead Online nie był zbyt pozytywny. Gra mnie zniechęciła pod względem kreatora postaci a brak głosu naszego bohatera tylko wybija z doświadczenia. Mimo wszystko grze warto dać szansę, ponieważ ma na siebie kilka ciekawych pomysłów. Już na starcie mamy sporą liczbę misji fabularnych, które można wykonywać ze znajomymi lub z losowymi graczami, świetnie sprawdza się system wyborów moralnych do tego całość działa niezwykle stabilnie. Przez pierwsze dni w 2013 roku GTA Online było praktycznie niegrywalne, natomiast Red Dead Online nie ma z tym problemów. Znajdywanie osób do wspólnych misji czy innych aktywności przebiega zaskakująco sprawnie. 

Do aktywności zachęca mnogość poziomów doświadczenia oraz system kart umiejętności. Czuć, że się rozwijamy i odblokowujemy kolejne elementy. Najbardziej rozczarowuje i zniechęcają natomiast wspomniane wysokie ceny wszystkich przedmiotów lub ulepszeń. Czy Rockstar wysłucha sugestie graczy i je zmniejszy? Jeżeli odzew graczy będzie wystarczająco głośny, to można na to liczyć. 

Póki co - jeżeli macie RDR II, koniecznie sprawdźcie RD Online. Przynajmniej dla rozegrania zadań fabularnych. 

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (5) Skomentuj Obserwuj

[5.172.***.***]
Drbury3 dodano: 01.12.2018, 01:08
Co za brednie grałeś 4 h i nie zauważyłeś że postać muwi
Uspokaja konia szepczonc " gram kobieta " pogania konia podczas upadku krzyczy
Grałem z 1 h w 2 turah
Są drobne problemy czasem się zaczynają statystyki np.
Przyjaźń z koniem , zjemy zielepactwo i nie zalicza
Innym razem po misji fabularnej brak wszystkich aktywności
Reloda musiałem zrobić częsty blond wewnętrzny serwera
Wiadomo to beta ....
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[89.69.***.***]
T21 do Drbury3 dodano: 01.12.2018, 01:42
Naucz się pisać, bo oczy bolą.
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 54
omosquito do Drbury3 dodano: 01.12.2018, 02:35

Drbury3 napisał:


"muwi"
"szepczonc"
"turah"
"zielepactwo"
"Reloda"
"częsty blond wewnętrzny serwera"
Wiadomo to beta....


Twoja nauka języka polskiego też jest chyba aktualnie w wersji "beta" ;)
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[83.28.***.***]
Gość dodano: 07.12.2018, 09:52
Dlaczego nie zrobia online jak osobna gre? Czyli placisz jak za gre czyli np. 250 zl i ceny w niej sa na normalnym poziomie bez mikroplatnosci. Czy to nie byla by lepsza opcja?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 54
Majek do Gość dodano: 07.12.2018, 23:01
Z finansowego punktu widzenia? Nie. ;)

Wydasz raz 250zł i producent więcej nie zarobi. A jak możesz kupić karty za kilkadziesiąt złotych, to większość ludzi się skusi i kupi ich kilka, co znacznie przewyższy te 250zł. Nie mówiąc już o podatkach za wydanie osobnej gry, kosztach dystrybucji itd.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

SHOUT

Regulamin shoutboxa | Archiwum

Znaków: 0 z 300

Wszystkich wpisóws: 34638

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 89,51
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,13
3.  RAFkin 36 412/539 87,24
4.  adi55500... 36 401/554 85,96
5.  Wookie1 31 389/465 85,89
6.  KyloHims... 34 389/525 84,76
7.  EngineV8 33 379/494 83,96
8.  Brus 34 377/509 83,52
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,04
10.  Wichu 29 341/435 80,43
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 441 2310
2.  Majek 28 439 1513
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Mr_White... 6 436 1350
5.  Zembu 8 431 1349
6.  Mazi150 4 438 1342
7.  Kettger 4 436 1336
8.  Majkela 2 436 1322
9.  xNomad 0 439 1317
10.  Siatkarz... 0 439 1317
Zobacz pełen ranking
X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.