Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA V] Jeśli zatrzymamy się na środku ulicy i zrobimy korek, kierowcy zaczną nas obrażać.

Najnowsze informacje

437VPolygon ograł RDR II - zobaczymy widok FPP! News | PS4 XOne PS4 Pro Xbox One X | 20.09.2018 20:41 przez Crrooss
Encyklopedia: Red Dead Redemption II

Serwis Polygon miał okazję zagrać w nadchodzące Red Dead Redemption II. Z obszernego tekstu dowiadujemy się masy szczegółów dotyczących m.in. systemu ulepszeń, interakcji gracza ze światem oraz jego konsekwencji, jak również obecności widoku FPP znanego z GTA V. 

Polygon ograł RDR II - zobaczymy widok FPP!

W skrócie:

  • Pierwsze godziny gry będą toczyć się na zamkniętym terenie pasm górskich Grizzly Mountains
  • Znikną znaczniki misji z literą imienia zleceniodawcy na minimapie
  • System moralności z licznymi konsekwencjami na rozgrywkę i odbiór postaci przez NPC
  • Nasz koń będzie się brudzić - wpłynie to na zaniżenie jego statystyk
  • Broń wraz z czasem będzie ulegać zniszczeniu i zabrudzeniu, co wpłynie na jej statystyki
  • Będziemy mogli podróżować pociągami
  • W grze obecny będzie system szybkiej podróży
  • Koń zostanie zawsze tam gdzie go ostatnio zostawiliśmy
  • Tryb FPP możliwy do wyboru w każdym momencie rozgrywki
  • Będziemy mogli strzelać z dwóch broni jednocześnie po dokonaniu odpowiedniego ulepszenia
  • Interakcje z licznymi NPC będą skutkować nieoczywistymi konsekwencjami

 

Początek 

Uwaga, spoilery dotyczące początku gry!

 

Jak można było dowiedzieć się się już ze wcześniejszych materiałów gra rozpoczyna się tragicznym w skutkach napadem na bank w Blackwater. Akcja całkowicie się posypała zostawiając martwych licznych członków gangu, stróżów prawa a nawet ludność cywilną. Po całej brutalnej wymianie ognia i masakrze w Blackwater, ocaleli członkowie gangu uciekają w pokryte śniegiem pasma górskie Grizzly Mountains. Rejon ten przez pierwsze godziny będzie pełnić rolę swoistego samouczka. Po jego ukończeniu otrzymamy dostęp do swobodnej eksploracji całej mapy w Red Dead Redemption 2. 

Pierwszą poważną misją w grze, którą ograli redaktorzy Polygonu jest napad na pociąg. Jako, że grupa została zostawiona bez środków do życia (wszelkie kosztowności zostały w Blackwater) konieczne jest pozyskanie ich z innego źródła. Już samo rozpoczynanie zadania różni się od tego, co znamy z dotychczasowych produkcji Rockstara, Misję rozpoczynamy podchodząc do podświetlonej na żółto postaci na naszej minimapie. Nie zobaczymy więc charakterystycznych do tej pory kwadratów z pierwszą literą naszego zleceniodawcy

Sposób dotarcia na miejsce napadu zależy tylko od nas. Możemy oddalić się od gangu i pognać samemu do ustalonego punktu lub jechać z innymi, w międzyczasie słuchając rozmów. 

Na miejscu, po nieudanej akcji wysadzenia mostu kolejowego przez Billa Wiliamsona zmuszeni jesteśmy improwizować. Ścigamy uciekający pociąg po czym wskakujemy do jednego z wagonów. Przedzieramy się przez kolejne, eliminując w międzyczasie oponentów, po czym docierając do lokomotywy zatrzymujemy skład. W tym momencie rozpoczyna się właściwy napad, przeszukując skarbiec w opancerzonym wagonie zabieramy wartościowe papiery i kosztowności. Jeżeli jesteście ciekawi jak wygląda ta scena - została ona ukazana w pierwszych sekundach trzeciego trailera gry z maja bieżącego roku. 

Finałem jest ucieczka z miejsca. W tym momencie gracz może podjąć istotną decyzję. To od nas zależy czy pozostałą przy życiu załogę pociągu zostawimy samą sobie, weźmiemy wszystkich jako jeńców do własnego obozu czy też zwyczajnie - brutalnie wszystkich wymordujemy. To działanie będzie mieć wpływ na system honoru obecny w RDR 2. 

System honoru

Wspomniany system honoru pełni istotną rolę w Red Dead Redemption 2. W zależności od tego jakie działania będziemy podejmować (i tak jak w napadzie na pociąg - zabijemy wszystkich lub zostawimy przy życiu), w inny sposób będą nas odbierali mieszkańcy świata oraz zobaczymy drobne różnice w rozgrywce. I tak - jeżeli będziemy wykazywali się honorem, to mieszkańcy będą dla nas bardziej przyjaźnie nastawieni i otrzymamy lepsze nagrody za zlecenia pochwycenia zbiegów (bounty hunting). Jeżeli będziemy grać jako bezduszny kryminalista - łatwiej nam będzie zastraszyć swoich wrogów, lepsze nagrody otrzymamy za napady a sceny egzekucji będą dużo bardziej krwawe i brutalne. 

System honoru obecny będzie nie tylko w misjach, lecz w każdym momencie rozgrywki. Przechadzając się po świecie gry możemy natrafić na mężczyznę ugryzionego przez jadowitego węża. Jeżeli mu pomożemy nasz system honoru wzrośnie. To jednak nie koniec. Rockstar zawarł w grze wiele małych detali, których odkrycie nie jest oczywiste i które zauważą nieliczni. Redaktorzy Polygonu w późniejszej części zaprezentowanego dema odwiedzili miasteczko Valentine. Zmierzając do sklepu z bronią podsłuchali z ciekawości rozmowę dwóch NPC'ów. Jednym z nich był wcześniej napotkany mężczyzna, któremu pomogliśmy po pogryzieniu przez węża. Po tym jak gracz do niego podszedł, ten rozpoznał osobę, która mu pomogła. Krotka wymiana zdań i okazało się, że jako podziękowanie otrzymamy darmową broń z lokalnego sklepu z uzbrojeniem, bo pracujący tam sprzedawca jest znajomym mężczyzny. 

To tylko przykład, lecz jak zapowiadają producenci - Red Dead Redemption 2 zawierać będzie masę podobnych detali, które z jednej strony - łatwo przeoczyć i odnalezienie nie jest łatwe, jednak z drugiej strony - nagradzać będzie tych, którzy będą dociekliwi i lubią eksplorację świata. 

Realizm, ekwipunek, koń i uzbrojenie

Red Dead Redemption 2 jest grą, która ma być możliwie realistyczna. Różni się przy tym istotnie od  GTA V. Przykładem jest system ekwipunku i uzbrojenia. Jednocześnie możemy nosić jedynie kilka sztuk broni. Koniec z noszeniem przy sobie całego arsenału jak w GTA V. Dodatkowe bronie będziemy musieli zostawić w torbach noszonych przez naszego konia. 

Realizm dotyczy również wierzchowca. Jak zauważyli redaktorzy Polygonu, nasz koń wraz z czasem zacznie się brudzić i pokryje się kurzem i błotem. To wpłynie również na zaniżenie jego statystyk. Będziemy musieli go zatem od czasu do czasu umyć, lub przejechać wzdłuż brzegu rzeki, jeziora lub innego zbiornika wodnego. 

Co ciekawe naszego konia nie będziemy mogli wezwać w każdym momencie gwizdnięciem, jak w pierwszym RDR lub Wiedźminie 3. Po odejściu od wierzchowca zasięg w którym nas usłyszy i przyjdzie po zagwizdaniu zależeć będzie od naszej "więzi" z nim. Im większa tym z dalszej odległości będziemy mogli go zawołać. 

inną sprawą jest zostawienie konia i podróż na własną rękę w inną część mapy. Nic nie stoi na przeszkodzie aby podróżować koleją. W tym przypadku koń magicznie nie teleportuje się do punktu B. Zostanie w tym miejscu, w którym my go zostawiliśmy. A wraz z nim cały nasz ekwipunek. Jest to działanie dość ryzykowne, ponieważ taka mechanika z jednej strony buduje realizm, jednak istnieje ryzyko iż utrudni niepotrzebnie rozgrywkę. 

Kolejną mechaniką mającą na celu budowanie realizmu jest system pogarszania się kondycji naszych broni. Te po czasie mogą się zacząć blokować i statystyki zmniejszać. Aby temu przeciwdziałać będziemy musieli na bieżąco je czyścić 

Kończąc temat realizmu - warto będzie zadbać również o odpowiedni ubiór w daną pogodę. Gdy w zimne zaśnieżone i górzyste rejony pójdziemy w koszuli z krótkim rękawem, zamiast stosownego płaszcza to nasza wytrzymałość zacznie szybko się zmniejszać. 

 

Ulepszenia

Istotną rolę w Red Dead Redemption 2 będą pełnić ulepszenia. Przykładowo - po dokonaniu ulepszenia namiotu Dutch'a w naszym obozie, wewnątrz zobaczymy dużą mapę. Dzięki niej będziemy mogli używać opcji szybkiej podróży pomiędzy miejscami, które wcześniej odwiedziliśmy. 

Wracając do koni - ulepszenia siodła wpłyną na szybkość i wytrzymałość wierzchowca, a ulepszenia sakwy wpłyną na ilość sprzętu który może przenosić nasz rumak. 

Początkowo będziemy mogli korzystać z jednej broni w ręce. Gdy dokonamy stosownego ulepszenia, nasza postać będzie mogła strzelać z dwóch broni w dwóch rękach jednocześnie (np z dwóch rewolwerów). 

Ulepszenia dotyczą również samego uzbrojenia. Podobnie jak w GTA V bronie będziemy mogli modyfikować również poprzez specjalne zdobienia, jak również dokupić inne, silniejsze rodzaje amunicji.

Ulepszona sztuczna inteligencja

Drugą większą misją w którą zagrali redaktorzy Polygonu był napad na obóz wrogiego gangu. Można tego dokonać zupełnie po cichu lub wdając się w otwartą strzelaninę - podobnie jak chociażby w ostatnich odsłonach Far Cry. Redaktorzy chwalili sobie strzelanie z łuku, który jest nowością w RDR 2. Celowanie jest intuicyjne i płynne. W pewnym momencie jednak rozpętała się strzelanina na skutek nieostrożności grającego w demo redaktora. Fragment walki w formie otwartej strzelaniny ukazał ulepszoną sztuczną inteligencję wrogów. Poszczególni bandyci starali się okrążyć gracza, niektórzy wchodzili na dachy pobliskich budynków, chowając się za dostępnymi osłonami np w postaci kominów skąd prowadzili ostrzał. Rockstar potwierdził, że w grze będzie zawartych kilka systemów celowania. Jednym z nich jest celowanie podświetlające krytyczne punkty ciała wrogów. Będzie to niezwykle pomocne podczas polowań na zwierzynę. 

Świat w Red Dead Redemption niczym w RPG

Redaktorzy Polygonu zaskoczeni byli skalą dopracowania świata gry. Podobnie jak w grach RPG lub przygodowych spotkamy sporą liczbę postaci sprawiających wrażenie żyjących, reagujących na nasze poczynania, z którymi również my możemy wejść w interakcję. Nawet zwykłe pozdrowienie, pomachanie ręką czy wymiana dwóch zdań z losowym mieszkańcem miasta znacząco wzbogaca doświadczenie, przez co świat zyskuje na wiarygodności. Mamy wrażenie, że są to żyjące osoby a nie puste modele NPC. 

Rockstar Games w Red Dead Redemption 2 stara się rozmyć granicę pomiędzy rozgrywką a zadaniami, tak aby przechodzenie pomiędzy nimi było niedostrzegalne. W pewnym momencie redaktorzy Polygonu wmieszali się w dość długie zadanie poszukiwania legendarnych rewolwerowców, które zaczęło się zwyczajną niezobowiązującą rozmową z wyglądającym na zwykłego NPC mężczyzną siedzącym w lokalnym barze w miasteczku Valentine. 

Tryb FPP

Na koniec warto wspomnieć o trybie FPP. Po jego umiarkowanie pozytywnym przyjęciu w pecetowych oraz konsolowych (PS4/XOne) wersjach GTA V nie było pewne czy powróci on w kolejnej grze studia. Teraz wiemy już, że tak będzie. Według zapewnień twórców będzie działał od tak jak w piątce - a więc przełączać perspektywę pomiędzy trzecią a pierwszą będziemy mogli w dowolnym momencie. Również możliwe będzie przejście całej gry w trybie FPP, jak również jazda na koniu. 

 

Źródło:

Tryb FPP w RDR 2 (Polygon)

Red Dead Redemption 2 (Polygon)

 

r e k l a m a

Komentarze (11) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 35
Warfikus dodano: 20.09.2018, 22:10
Super, zaś szybsze zmienianie broni, brak odrzutu i szybsze ruchy postaci tylko dlatego że gram w FPP?
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
x-KING do Warfikus dodano: 21.09.2018, 08:03
Damn. Nie sądziłem, że najdzie taki dzień, że dam Warfikusowi plusa :D
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 35
Warfikus do x-KING dodano: 21.09.2018, 09:28
Hehe widzisz, znaleźli my wspólny język, mnie przeraża że przenoszą z poprzednika to co spierdzielili, już widzę tych Cowboy Tryhardów w FPP walących z dwóch rewolwerów i zabijających się dynamitem...
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Edek503 dodano: 20.09.2018, 22:40
Wszystko pięknie,ładnie.To teraz tylko czekać na dopieszczone GTA VI(ce City) :)
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[89.64.***.***]
Zumana do Edek503 dodano: 20.09.2018, 23:52
na nastepna gre Rockstara poczekamy do 2023 kiedy stwierdza ze zarobili wystarczajaco na frajerach w Red Dead online tak jak to zrobili z GTA V
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 45
Crrooss do Zumana dodano: 21.09.2018, 00:11
Nie rozumiem tego hejtu na RD Online. Gra jest zupełnie oddzielną zawartością od RDR 2. Można to całkowicie zignorować. Nie wpływa też negatywnie na tryb fabularny, bo od blisko dwóch lat Rockstar promuje tylko RDR 2, we wszystkich materiałach. Dopiero teraz, na miesiąc przed premierą dowiedzieliśmy się pierwszych szczegółów o Online. Widać, że najważniejszy jest nadal tryb singlowy. Już nie mówię o tym, że o RD Online praktycznie nic nie wiemy. Poczekajmy, sprawdźmy a potem krytykujmy i narzekajmy. A może nie będzie do tego powodu?
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.09.2018, 00:12
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 54
omosquito do Crrooss dodano: 21.09.2018, 03:54
Oj uwierz, zrobią to samo co w GTA. Będą doić aż nie padnie tak jak GTAO. A jak hajs się będzie zgadzał to o dodatkach fabularnych można zapomnieć.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Edek503 do omosquito dodano: 21.09.2018, 16:55
Po naprawdę dobrych dodatkach do GTA IV czekałem i czekałem i czekałem na dodatki do "V". Już nawet nie musiałby to być dodatek z trzema protagonistami bo oni swoje zrobili ale było tam dużo barwnych i ciekawych postaci z drugiego planu gdzie patrząc na rozmiar mapki to nie byłoby czuć że jest tam już za ciasno,a wręcz przeciwnie,ja uważam że potencjał zmarnowany.Teraz już wiem że mapa pod online była robiona bo tam to już powoli się ciasno robi. Za brak dodatków do singla R* ma u mnie wielkiego minusa (wiem że g... to ich obchodzi). Mimo że RDR 2 nie ma na PC to będę trzymał kciuki aby ta gra nie podzieliła losu GTA V.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 30
Dodladden do Crrooss dodano: 21.09.2018, 19:27
No wiesz, dzieciarnia i normiki bez infosów, teraz to norma.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 54
Majek dodano: 20.09.2018, 22:27
Wszystko to brzmi bardzo pięknie, ale to przecież GRA.

Mycie konia co 15min albo brak całego arsenału przy sobie dodają realizmu, ale co z tym magicznym słowem "gra"? Czy to się zbyt szybko nie znudzi? Gdzie miejsce na zabawę?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 36
Officer Mniam do Majek dodano: 22.09.2018, 20:12
A mi się to podoba. Tzn o ile nie będe tego musiał robić co 15 min. Ale np raz na 2-3 godziny grania to nie problem. Brak pełnego wyposażenia jest jak najbardziej na plus :D Trzeba będzie pomyśleć co nadaje się lepiej na dany moment gry.
Uwielbiam różnorodność ale np broni w gta było tyle że zostawiłem sobie po 2 szt każdego rodzaju a reszte wyłączyłem.
Tak czy inaczej nie moge się doczekac by wskoczyć w siodło i wybić paru szeryfów w blackwater :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (11 opinii) Skomentuj

SHOUT

Regulamin shoutboxa | Archiwum

Znaków: 0 z 300

Wszystkich wpisóws: 34637

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 89,51
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,13
3.  RAFkin 36 412/539 87,24
4.  adi55500... 36 401/554 85,96
5.  Wookie1 31 389/465 85,89
6.  KyloHims... 34 389/525 84,76
7.  EngineV8 33 379/494 83,96
8.  Brus 34 377/509 83,52
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,04
10.  Wichu 29 341/435 80,43
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 441 2310
2.  Majek 28 439 1513
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Mr_White... 6 436 1350
5.  Zembu 8 431 1349
6.  Mazi150 4 438 1342
7.  Kettger 4 436 1336
8.  Majkela 2 436 1322
9.  xNomad 0 439 1317
10.  Siatkarz... 0 439 1317
Zobacz pełen ranking
X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.