Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA IV] Statua Radości (odpowiednik Statuy Wolności) skrywa ogromne, bijące serce.

Najnowsze informacje

260VHollywood Reporter o Red Dead Redemption II News | PS4 XOne | 08.09.2018 00:18 przez Crrooss
Encyklopedia: Red Dead Redemption II

Serwis Hollywood Reporter miał okazję porozmawiać o Red Dead Redemption II z dyrektorami artystycznymi z Rockstar San Diego oraz Rockstar North. Dowiadujemy się o tym co było inspiracją do stworzenia gry oraz czego możemy oczekiwać od produkcji pod względem technicznym. 

Hollywood Reporter o Red Dead Redemption II

 

Historia gangu w zmieniającej się rzeczywistości

Osoba Dutcha odcisnęła duże piętno na historii pierwszego RDR. Był to nasz główny antagonista, czuliśmy jednak że nie wszystko o nim zostało powiedziane. W związku z tym chciano rozwinąć ten wątek. Opowiedzieć historię w której poznamy go lepiej, jak również jego gang. Jak to jest być członkiem gangu, żyć w nim, być wśród tych ludzi? Co spowodowało, że zachowywali się tak w pierwszym RDR, co zdarzyło się po drodze? 

W Red Dead Redemption 2 gracz zyska możliwość poznania życia gangu, w tym jego poszczególnych członków - również Marstona, który był głównym bohaterem pierwszego RDR, w momencie gdy sprawy zaczynają się sypać. Opowieść najnowszej gry skupia się na Arthurze Morganie, który jest najbardziej zaufanym człowiekiem Dutcha. Arthur został wcielony do gangu gdy był jeszcze dzieckiem. To gang dał mu schronienie i gang go wychował, tak więc traktuje wszystkich wokół jako swoją rodzinę. Dutch nadał życiu Arthura Morgana sens i celowość, której tak bardzo potrzebował. 

Fabuła Red Dead Redemption II przedstawia losy gangu, który chociaż nadal funkcjonuje, to czasy świetności ma już za sobą. Rzeczywistość się zmienia, coraz więcej wskazuje że w modernizującym się świecie nie ma już miejsca dla życia w gangu. Poprzez osobę Arthura Morgana gracz będzie mieć okazję zaobserwować jak sprawy zaczynają się komplikować zaraz po tym jak cała ekipa zostaje zmuszona do ucieczki przez Amerykę. W tym samym czasie Dutch stara się utrzymać gang w ryzach, gdy banda zaczyna się kruszyć a sytuacja staje coraz trudniejsza i napięta. 

Tworząc najnowszą produkcję twórcy starali się jak najlepiej oddać klimat życia w Ameryce lat 1899. Kraju dynamicznie się rozwijającego, który w niedalekiej przyszłości odgrywać będzie kluczową rolę na arenie międzynarodowej. Rzeczywistość w której przyszło żyć Arthurowi i ekipie jest dość ponura i brutalna. Jednocześnie jednak takie miejsce osadzenia akcji stworzyło dla deweloperów mnóstwo możliwości. Jedną z największych zalet tworzenia sandboxa na taką skalę jest możliwość stworzenia wielu unikatowych ciekawych postaci, poznania fascynujących historii oraz doświadczenia niezapomnianych przygód. 

O otwartym świecie

Zadaniem było stworzyć świat zarówno rozległy jak również szczegółowy. Również w poprzednich grach starano się wykreować rzeczywistość, która chociaż jest grą, to wygląda wiarygodnie, tak jak miejsce, które rzeczywiście można by odwiedzić w naszym świecie. Korzystając z najnowszych technologii deweloperzy poszli znacznie dalej w tej dziedzinie, w porównaniu do poprzednich tytułów.

Na świat stworzony zalicza się nie tylko sam teren gry, lecz również mieszkańców. Chciano jak najlepiej oddać liczne kontrasty ówczesnej rzeczywistości - kontrast pomiędzy bogatymi a biednymi, pomiędzy słabymi a silnymi, pomiędzy rozwijającą się cywilizacją z dziką naturą. 

Celem było stworzenie świata, który jest spójny jak nigdy wcześniej, gdzie zarówno działania gracza mają wpływ na świat i historię, lecz również to co się wydarzy w świecie gry będzie miało wpływ na podejmowane decyzje i zachowania gracza. Świat jest bogaty i spójny - w saloonie możesz wymienić parę zdań z okoliczny barmanem, wymigać się od problemów dzięki lokalnemu prawnikowi, za miastem możesz porwać pociąg lub włamać się do jakiejś chaty w celu pozyskania wartościowego łupu. 

Bass i Garbut - dyrektorzy artystyczni Rockstar San Diego i Rockstar North - twierdzą, że skala z jaką stworzono RDR II przewyższa wszystko co Rockstar Games stworzył do tej pory. 

GTA V było ogromnym benchmarkiem i testem możliwości całego studia. Mimo tego warto pamiętać, że chociaż gra otrzymała wersje na PC, Xboxa One czy PS4, to wciąż bazuje na przestarzałych mechanikach dostosowanych do konsol poprzedniej generacji - X360 i PS3. Red Dead Redemption 2 jest pierwszą grą tworzoną tylko na obecną generację sprzętu. Dla zespołu stanowiło to okazję do ulepszenia i zmodyfikowania w zasadzie każdego elementu produkcji. Zaczynając od kwestii grafiki, oświetlenia, poprzez sztuczną inteligencję przeciwników i zachowania wszystkich mieszkańców świata, bardziej zróżnicowaną i dopracowaną pogodę, warunki atmosferyczne po udźwiękowienie, soundtrack, animacje ruchu ciała, mimikę.

Elementem najbardziej wyróżniającym RDR II spośród innych gier na rynku jest złożoność świata, który sprawia wrażenie żyjącego własnym życiem. Gdy pierwszy raz wejdziesz do miasteczka i zobaczysz wszystkich mieszkańców, którzy zajmują się własnymi sprawami - pracują, budują domy, sprzedają gazety, rozmawiają - przyznasz, że czegoś z takim poziomem przywiązania do detali jeszcze nie widziałeś. 

Załóżmy, że na swojej drodze zobaczyłeś małą chatę. Możesz ją splądrować w poszukiwaniu pieniędzy lub czegoś wartościowego. Możesz zamiast tego porozmawiać z właścicielem co zakończy się wciągnięciem w jakąś intrygę. Można chyba powiedzieć, że odkrywamy tutaj nowe terytorium tworząc produkcję w której jako gracz nie jesteś w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy to czego właśnie doświadczyłeś to była misja czy zwykła aktywność dziejąca się w dynamicznym i responsywnym świecie gry. 

Naszym najważniejszym celem była immersja. Tak aby gracz zapomniał o tym, że gra w grę, a zamiast tego zostawić do z pamięcią miejsc, które odwiedził. 

Źródło

r e k l a m a

Komentarze (5) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 43
Crrooss dodano: 08.09.2018, 12:29
Ja zawsze traktuje z pewnym dystansem takie zapowiedzi. Już GTA IV, potem GTA V miało mieć niespotykany dotąd wiarygodny żyjący świat. I w sumie IV miała, ale GTA V zaliczyło moim zdaniem regres. Mimo wszystko to R* więc raczej nie zawiodą.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 08.09.2018, 12:29
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 52
Majek dodano: 08.09.2018, 03:28
Czuje się prawie jak przed premierą GTA IV. Kolejny kamień milowy w świecie R*, który zostawi konkurencje daleko w tyle. :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 30
Dodladden do Majek dodano: 08.09.2018, 11:32
Ale i tak będą marudzić, bo jak to mówią "wszystkim ludziom nie dogodzisz"
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
sabaru do Dodladden dodano: 10.09.2018, 12:55
co to już nie wolno mieć innego zdania czy jak? co wam się nie podoba w tym że ktoś ma inne zdanie niż większość?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 34
Officer Mniam do sabaru dodano: 10.09.2018, 22:48
Ty chyba nie wiesz jak wygląda "inne zdanie" w internecie. Jad jadem pogania jad.
Zdanie możesz miec wiadomo, problem w tym że spora część ludzi nie potrafi tego zdania przekazać w sposób kulturalny.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

SHOUT

Regulamin shoutboxa | Archiwum

Znaków: 0 z 300

Wszystkich wpisóws: 31123

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 89,51
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,13
3.  RAFkin 36 412/539 87,24
4.  adi55500... 36 401/554 85,96
5.  Wookie1 31 389/465 85,89
6.  KyloHims... 34 389/525 84,76
7.  EngineV8 33 379/494 83,96
8.  Brus 34 377/509 83,52
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,04
10.  Wichu 29 341/435 80,43
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 441 2310
2.  Majek 28 439 1513
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Mr_White... 6 436 1350
5.  Zembu 8 431 1349
6.  Mazi150 4 438 1342
7.  Kettger 4 436 1336
8.  Majkela 2 436 1322
9.  xNomad 0 439 1317
10.  Siatkarz... 0 439 1317
Zobacz pełen ranking
X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.