Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA VC] W oddali, na horyzoncie widać czasem statki. Nie przypominają one jednak niczego co znamy z gry, niektórzy mówią, że mogą być to statki wojskowe.

Najnowsze informacje

777VRockstar opowiada o GTA Online! News | | 24.10.2017 17:20 przez Majek

Rockstar Games udzielił obszernego wywiadu serwisowi Game Informer na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości GTA Online! Poznacie też tajemnicę dodatku fabularnego do GTA V!

Rockstar opowiada o GTA Online!

Jako że zbliżają się piąte urodziny GTA V, redaktor serwisu Game Informer postanowił spytać szefa designerskiego działu R* — Imrana Sarwar — dlaczego studio porzuciło plany stworzenia fabularnych DLC oraz jak premiera RDR II wpłynie na przyszłość GTA Online.

Poniższy wywiad nie jest przetłumaczony dosłownie, wyciągnąłem z niego najważniejsze informacje i skróciłem. 


Game Informer: W ciągu ostatnich czterech lat GTA Online rozrosło się niesamowicie. Od napadów, wyścigów i innych aktywności, po nielegalne biznesy. Ile rzeczy, które dziś są już w grze, zostało przemyślanych na nowo od 2013 oraz jak wiele z nich zostało wprowadzonych po ankietach przeprowadzonych wśród graczy czy też ich opinii?

Rockstar: Od samego początku planowaliśmy rozwój GTA Online w taki, a nie inny sposób. Chcieliśmy dodawać sprawdzone pomysły ze świata GTA do gry online.

Długo dyskutowaliśmy nad dodaniem wielu rzeczy do gry i nie spodziewaliśmy się, że to zadanie może być zbyt trudne. Oczywiście zakładaliśmy, że przy stworzeniu choćby tak zaawansowanego dodatku, jakim były Napady, pojawią się komplikacje, ale nie spodziewaliśmy się, że będą one tak duże. 

Właśnie ze względu na te problemy premiera dodatku opóźniała się. Cały projekt musiał być stworzony od podstaw, ponieważ wersja, którą mieliśmy wcześniej, nie spełniała naszych wymagań i standardów. Pracowaliśmy tak długo, aż uznaliśmy, że są one wystarczająco dobrze zrobione. 

Na początku GTA Online powoli traciło graczy, aż do połowy 2014. Nie zdawaliśmy sobie w tedy sprawy jak trudne będzie stworzenie zespołu, który będzie opiekował się grą i ją rozwijał, zamiast tworzyć nowy projekt od podstaw.

Napady okazały się kamieniem milowym i wielkim sukcesem. Analizując grę i zachowania graczy, staraliśmy się tworzyć nowe dodatki. Tak powstały biznesy czy gangi motocyklowe. Nabierając doświadczenia, staraliśmy się wyjść poza tradycyjne ramy świata GTA i stworzyliśmy wyścigi kaskaderskie, wyścigi pojazdów specjalnych czy przeróżne tryby adwersarza.

Pomimo naszych wielkich wysiłków, najbardziej żałujemy tego, że przez pierwszy rok straciliśmy miliony graczy, którzy nie mieli okazji przekonać się, jak bardzo poprawiliśmy naszą grę.

Game Informer: GTA Online udowodniło, że jest grą dla każdego gracza. Cztery lata po premierze GTA V, gra nadal znajduje się na szczytach list najlepiej sprzedających się gier świata. Co jest przyczyną tak ogromnego sukcesu?

Rockstar: Na sukces złożyło się wiele czynników. Na pierwszy ogień idzie niesamowicie dopracowany i żywy świat gry, zarówno w trybie fabularnym, jak i w świecie online. Poświęciliśmy ogromną ilość pracy na tryb jednoosobowy, a następnie to samo zrobiliśmy z trybem multiplayer. 

Kolejnym czynnikiem jest otwartość i różnorodność GTA Online. Możesz samemu zwiedzać i poznawać cały stan San Andreas, możesz również zabrać znajomych na partyjkę golfa, czy do kina. 

Następnie mamy mnóstwo innych aktywności. Od prowadzenia własnych biznesów po założenie gangu motocyklowego czy też udział w losowych wyzwaniach dostępnych na sesji. Oczywiście w każdej chwili możesz wraz ze znajomymi czy innymi graczami z całego świata zagrać w jedną z setek tysięcy dostępnych akcji. Możesz też stworzyć swoją własną mapę i pochwalić się nią światu!

Game Informer: Jaka jest najbardziej zaskakująca lub interesująca rzecz, którą fani stworzyli w grze?

Rockstar: Prawdopodobnie są to granice, do których posuwają się fani podczas korzystania z Kreatora czy Edytora. Niektóre z filmów, które widzieliśmy, nie tylko wykorzystują pełen potencjał Edytora, ale też w pełni pokazują co gra ma nam do zaoferowania.

Udostępniliśmy te dwa narzędzia, aby nasi fani mogli tworzyć niesamowite rzeczy, a oni ustanowili poprzeczkę znacznie wyżej, niż sobie to wyobrażaliśmy.

Polecamy obejrzeć poniższy filmik, akcja zaczyna się od 0:32 - redakcja GTASite.

Przez te wszystkie lata powstało całe mnóstwo świetnych filmów. Od stuntów (wyczynowych skoków np. na motocyklu) po filmy z całą fabułą.

Game Informer: Zarówno w przypadku Grand Theft Auto, jak i Red Dead Redemption, studio Rockstar Games stworzyło niesamowite dodatki do trybu fabularnego. Episodes from Liberty City do GTA oraz Undead Nightmare do RDR. Czy decyzja o rozwijaniu świata online, zamiast stworzenia dodatku do GTA V była ciężka?  

Rockstar: To nie była świadoma decyzja. Nie planowaliśmy tego, stało się i już. 

Chcielibyśmy w przyszłości tworzyć więcej dodatków do trybów fabularnych naszych gier. Jako firma kochamy tryb single-player bardziej niż wszystko inne i wierzymy w niego całkowicie. Do opowiedzenia fabuły i wciągnięcia się w świat gry, tryby multiplayer nawet nie mogą rywalizować z trybami dla pojedynczego gracza.

Fabuła w GTA V była ogromna i kompletna. Była to gra „3 w 1”. Wersja na konsole nowej generacji (PS4 i Xbox One) zabrała nam rok czasu. Świat online również pochłonął znaczną część naszych zasobów. Oprócz tego są też inne gry jak choćby Red Dead Redemption II

Kombinacja tych trzech składników spowodowała, że nie czuliśmy się na siłach, by stworzyć dodatek fabularny. Z czasem przestaliśmy też odczuwać potrzebę tworzenia go. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości dodatki fabularne nie będą się w naszych grach pojawiać!

W studiu Rockstar zawsze będziemy mieć mnóstwo problemów, ponieważ jesteśmy perfekcjonistami, a do stworzenia wielkich i perfekcyjnych gier potrzeba mnóstwo czasu i zasobów. Nie zawsze wszystko jest możliwe.

Game Informer: Jaką aktywność z GTA Online zaoferowałbyś fanom, którzy są zasmuceni faktem, że GTA V nie otrzyma dodatku fabularnego?

Rockstar: Myślę, że dobrą opcją będzie rozpoczęcie misji, w których spotkamy znajome twarze z trybu dla jednego gracza. 

Dzięki Lowriderom spotkasz starego kumpla z podwórka — Lamara. Motocykliści i Lost Mc pomogą Ci założyć biznes. Dzięki Lesterowi i Trevorowi wzbogacisz się na Napadach, Agent 14 oprowadzi Cię po bunkrze z dodatku Gunrunning, a w najnowszej aktualizacji o nazwie Przemyt spotkasz Rona, który został też prezenterem radia Blaine County Talk Radio i ma swoją audycję o nazwie Blaine County Radio Community Hour!

Game Informer: Jak zmienia się Twoje podejście do projektowania, gdy musisz stworzyć coś nie dla trybu single-player, a do świata dostępnego dla wielu graczy?

Rockstar: Jest to spore wyzwanie, ponieważ liczba zmiennych wzrasta, szczególnie gdy tworzysz coś kooperacyjnego na poziomie trybu dla pojedynczego gracza. To był jeden z powodów, dla którego dodatek Napady był tak trudny do ukończenia.

Każdy gracz musiał czuć się częścią zespołu. Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby część zespołu zajęła się najważniejszym zadaniem, a pozostali stali w kącie i bezczynnie czekali.

Natomiast projektowanie trybów adwersarza to sporo frajdy. Swoje pomysły czerpiemy z różnych źródeł. Od tradycyjnych 'strzelanek' po futbol Amerykański czy rzutki!

Game Informer: Które tryby adwersarza cieszą się największym zainteresowaniem?

Rockstar: Jeśli chodzi o te wcześniejsze, nadal bardzo popularny jest Oprawca oraz Linia Śmierci

Wielu fanów gra też w Gonitwę Przekrocz linię. Tak naprawdę to każdy tryb adwersarza ma swoich amatorów. 

Tryby adwersarza pozwalają nam być nieco bardziej kreatywnym i poeksperymentować z zadaniami, które muszą zostać wykonane przez graczy, aby wygrać. Świetnym przykładem jest Hasta La Vista, gdzie jedni gracze prowadzą potężne ciężarówki, a drudzy uciekają na rowerach górskich.

Tryby adwersarza to świetna odskocznia od napadów, czy zlotów samochodowych. 

Opisy trybów adwersarza znajdziecie TUTAJ.

Game Informer: Jedną z moich ulubionych rzeczy w GTA Online jest możliwość spersonalizowania swojej postaci. Głównie mam na myśli ubrania i ich ilość. Czy macie specjalny zespół, który pracuje nad modą w GTA?

Rockstar: I tak i nie. Mamy zespół, który ciągle prowadzi badania i tworzy nowe ubrania dla wszystkich naszych gier. Staramy się też, aby dodawać zawsze po tyle samo ubrań męskich co żeńskich. 

Game Informer: Rockstar zdecydował, aby nie pobierać opłat za duże dodatki typu Przemyt czy Import/Export. Jednak ciągle słyszy się narzekanie, że zawartość GTA Online przeznaczona jest dla tych, którzy albo spędzają w grze kilka godzin dziennie, albo wydają pieniądze na karty Shark. Jak się do tego odniesiesz?

Rockstar: Zawsze znajdziemy fanów, którzy będą na coś narzekać. Dawniej krytykowana była zmiana grafiki na 3D, mówiący protagonista, czarnoskóry główny bohater czy zmienne grywalne postacie. 

W przypadku GTA Online nie jest inaczej. Nie ważne co zrobimy, zawsze znajdzie się ktoś, komu coś nie pasuje. My możemy zrobić tylko jedno — kontynuować pracę nad tym, co uważamy za najlepsze.

W GTA Online zdecydowaliśmy się dać dostęp do wszystkich naszych dodatków za darmo, ponieważ dzięki temu nie rozdzielamy graczy i dajemy im wolną rękę w kwestii tego, z czego chcą z danego dodatku skorzystać, a z czego nie. Jeden może zarabiać na paczkach z dodatku Przemyt, a jeździć samochodami z Gunrunningu, a inny może zwiększać swój majątek jako prezes firmy, a ulice Los Santos przemierzać w czarnej skórze na swoim motocyklu.

W przypadku GTA IV czy RDR wydaliśmy płatne DLC, co niestety zabiło te gry szybciej, niż na to zasłużyły. Model darmowych dodatków służy nam najlepiej. Dzięki temu każdy gracz może cieszyć się tym samym co inni, nie wydając przy tym ani złotówki na grę (poza oczywiście kupieniem samej gry). 

Nie zgodzę się więc, że celujemy tylko w grupę tych, którzy przed komputerem spędzają całe dnie, czy mają głębokie kieszenie.

Co więcej, do regularnych, darmowych i dużych dodatków, od czasu do czasu rozdajemy też zniżki i premie.

Game Informer: Jak długo jeszcze zamierzacie wspierać GTA Online? Czy będzie to szło w parze z przyszłoroczną premierą Red Dead Redemption II?

Rockstar: Niczego jeszcze nie planowaliśmy, ale wszystko może ulec zmianie po premierze RDR II. Byłoby cudownie mieć fanów, którzy znajdują czas na obydwie gry. Na chwilę obecną niczego nie obiecujemy.

 

Link do oryginalnego artykułu znajdziecie tutaj: http://bit.ly/2xlhvR1

r e k l a m a

Komentarze (15) Skomentuj Obserwuj

[83.10.***.***]
ja dodano: 24.10.2017, 19:48
rok czasu XD
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[89.64.***.***]
Klom dodano: 24.10.2017, 17:22
Tak jak sądziłem , onlinem zabili najlepsza serie gier jaka istniała...
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 46
Majek do Klom dodano: 24.10.2017, 17:23
Spokojnie, dopiero co tłumaczę wywiad, sam jeszcze nie przeczytałem do końca. :P
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
Warfikus do Klom dodano: 24.10.2017, 17:50
Raczej ją uratowali, widać to choćby po sprzedaży..., i zysków z kart xd
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 46
Majek do Klom dodano: 24.10.2017, 18:09
Odpowiedź na Twoje pytania już przetłumaczona. :) Nie zawiedziesz się. ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
Dodladden do Klom dodano: 24.10.2017, 20:19
Ogromne zwiększenie popularności nazywasz "zabiciem"?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[89.64.***.***]
Klom do Dodladden dodano: 24.10.2017, 20:28
Jesli nastepne gta nie bedzie miec singla to tak
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 46
Majek do Klom dodano: 24.10.2017, 21:11
Z tego co mówią to będzie i singiel i DLC fabularne. ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[94.254.***.***]
Wixser dodano: 25.10.2017, 12:32
Wszystko mi się podoba w online ale też mi sporo brakuje. Np tego kasyna co tyle plotek było Jakiejś lokalizacji nowej np wyspy nie musi ona być duża. Jeżdżąc po tej mapie już wszystko robi się nudne. Brakuje mi czegoś biznesowego typu kupujesz domy możesz je wynajmować za co dostajesz kase inwestowanie na giełdzie albo np w gracza im więcej on rzeczy wygrywa ty dostajesz za to dodatkowe pieniądze. Jest tyle możliwości rozbudowy tej gry. Szczerze jak by zrobili coś dużego np dodali by nową lokację to jestem nawet wstanie za to zapłacić i wiem że sporo osób by się skusiło. Tryby wszystko spoko jednak brak tego powiewu świeżości :(
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 45
omosquito dodano: 24.10.2017, 19:19
Jak oni pięknie wybrnęli z pytania o sharki normalnie Goebbels poziom ultimate.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 38
Wenon do omosquito dodano: 25.10.2017, 12:54
Właśnie, dobrze wiedzą, że żerują na graczach którzy nie mają tyle czasu i kupują sharki, ale to gracz jest hejterem, nie r pijawką :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 46
Majek do Wenon dodano: 25.10.2017, 14:19
Nie zapominajmy, że to biznes. R* poświecił mnóstwo czasu i zainwestował sporo pieniędzy w rozwój GTA Online. Póki przynosi to zyski i jest mega popularne to problemu nie widać.
No i tak jak w wywiadzie powiedzieli - mają też inne gry na swojej głowie.
Choć GTA Obline już nudą powiewa, to nie ma co się spinać. Teraz nadejdzie RDR II i kolejne lata świetnej zabawy. Nawet się nie zorientujecke jak dostaniemy GTA VI. ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[192.42.***.***]
Kappa do Majek dodano: 25.10.2017, 17:48
Też tak myślę Majek. Szkoda tylko że tak długo trzeba było czekać na RDR 2, ale teraz to już powinno iść lawinowo :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 20
Stasiu dodano: 26.10.2017, 15:10
A ja wciąz liczę na fabularne DLC. Choćby mieli je wydać pod sam koniec życia gry, to będę czekał i chętnie je ogram :)
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[46.174.***.***]
wyewoluowany do Stasiu dodano: 27.10.2017, 13:02
Też bym chciał. Ale nie ma na to najmniejszych szans. To jest po prostu dla Rockstara kompletnie nieopłacalne.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (15 opinii) Skomentuj

SHOUT

Znaków: 0 z 300 | Regulamin shoutboxa

Wszystkich wpisów: 18128

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 90,35
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,86
3.  RAFkin 36 412/539 88,22
4.  adi55500... 36 401/554 86,97
5.  Wookie1 31 389/465 86,74
6.  KyloHims... 34 389/525 85,71
7.  EngineV8 33 379/494 84,85
8.  Brus 34 377/509 84,44
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,94
10.  Wichu 29 341/435 81,22
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 438 2301
2.  Majek 28 436 1504
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Zembu 8 431 1349
5.  Mazi150 4 438 1342
6.  Kettger 4 436 1336
7.  Majkela 2 436 1322
8.  Mr_White... 6 425 1317
9.  RAFkin 1 436 1315
10.  KyloHims... 0 436 1308
Zobacz pełen ranking
X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.