Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA V] Jeśli wydamy sporo gotówki na tuning samochodu, przechodnie będą się zatrzymywać i komplementować jego wygląd.

Najnowsze informacje

1291VPremiera PlayStation VR - czy technologia pasuje do GTA? News | PS4 | 13.10.2016 16:09 przez Boduczek | Tagi: GTA Online GTA V PlayStation VR VR

13 października to dzień szczególny dla graczy, zwłaszcza tych posiadających konsolę PlayStation 4. Do sklepów trafia zapowiadane PlayStation VR oferujące możliwość zagrania w technologii wirtualnej rzeczywistości. Już nic nie będzie takie jak dawnej czy to tylko "gadżet" o którym zapomnimy za rok? I czy VR pasuje do GTA?

Premiera PlayStation VR - czy technologia pasuje do GTA?

 

 

 

 

VR, gadżet dla wąskiego grona odbiorców

 

Pomimo tego, że o technologii VR można było słyszeć od dłuższego czasu, to przez ostatnie lata była ona drogą zabawką dla hipsterów. Oculus Rift czy HTC Vive to technologie za które trzeba po dziś dzień słono zapłacić, ponadto dysponując komputerem z mocnymi podzespołami, który to wszystko "uciągnie". 

 

  • HTC Vive: 4000 zł na PC + 3850 zł na zestaw VR = 7850 zł
  • Oculus Rift: 4000 zł na PC + 2300 zł na zestaw VR = 6300 zł 


Źródło

 

 

Nic więc dziwnego w tym, że sprzęt nie był masowo promowany. Wydatek kilku tysięcy na technologię, która oferuje bądź co bądź bardzo ograniczoną bazę gier nie jest czymś na co zdecydowaliby się gracze. Pierwsze próby przeniesienia VR do masowego odbiorcy podjął Samsung, razem z Oculusem tworząc gogle Gear VR. 

Tutaj sprawa wygląda o tyle ciekawie, że kupujemy oddzielnie gogle, a oddzielnie "ekran". Koszt zakupu samych gogli to niespełna 500zł, jednak "sercem" układu jest smartfon. Tutaj jednak sprawa się komplikuje, ponieważ Gear VR oficjalnie współpracuje tylko z najnowszymi modelami telefonów Samsunga - Galaxy S6 S6 Edge, S7, S7 Edge, Note 5. Powinienem jeszcze wymienić Note 7, ale ten telefon wycofano z produkcji. 

W efekcie za VR Samsunga trzeba zapłacić minimum 2450zł (koszt Galaxy S6 i Gear VR). To już dużo niższa pólka cenowa, jednak i inny rodzaj doświadczenia. Przede wszystkim filmy, Oculus Cinema, proste gry.  

 

 

 

 

 

Sony trafia z PS VR do masowego odbiorcy

 

Z prawdziwym przełomem w technologii VR (przynajmniej w odniesieniu do gier) możemy mieć do czynienia obecnie. PS VR to pierwsze gogle wirtualnej rzeczywistości adresowane pod masowego odbiorcę, dostępne do zakupienia we względnie rozsądnej cenie. No właśnie, względnie rozsądnej, czyli nie kosmicznej, ale nadal mało atrakcyjnej. Jeżeli posiadacie konsolę PS4 to musicie przygotować się do wyłożenia około 2000zł. Sam PlayStation VR to 1770zł, jednak do tej ceny należy dodać koszt PS Camera, która będzie śledziła nasze ruchy. Jeżeli nie posiadacie konsoli to koszt rośnie do przeszło 3000zł. Mimo wszystko, kupując nawet używane PS4 minimalna kwota którą musimy dysponować aby cieszyć się PS VR to 2700zł. 

 

 

 

Czy będzie warto kupić? Na tę chwilę ciężko odpowiedzieć na to pytanie, jednak warto zauważyć, że już na starcie technologia wydaje się częściowo przestarzała. Gogle PS VR posiadają wbudowany ekran 5.7 cala Full HD 1920x1080, podczas gdy Gear VR od Samusnga współpracuje ze smarfonami które maja ekrany QHD 2560x1440.

W efekcie jakość obrazu będzie zwyczajnie "taka sobie", coś jakby oglądanie filmu w jakości 360p na YouTube

 

Pocieszające w tym wszystkim jest jednak to, że gogle trafiają do mainstreamu a skutkować to będzie większą liczbą gier oferujących wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości. Wśród produkcji w które pogramy w ten sposób wymienia się między innymi Gran Turismo Sport, Rise of Tomb Raider czy Driveclub VR. Po raz pierwszy więc głośne produkcje AAA z pierwszych stron będą działały w tej technologii. To dobry znak, jednak należy mieć na uwadze to, że początki są ciężkie i sami deweloperzy na chwilę obecną nie wiedzą dokładnie jak ugryźć temat i co ma oferować produkcja tworzona pod VR. 

 

 

GTA VR?

 

To co nas dziś interesuje to VR w GTA V. Czy to możliwe? Ostatnio pojawiły się plotki dotyczące prac Rockstar Games nad wirtualną rzeczywistością wprowadzoną do kolejnej odsłony cyklu - GTA VI. Podejrzewam, że obecnie niewiele wielkich deweloperów będzie chciało poświęcać środki aby dotrzeć do bardzo ograniczonego grona odbiorców. Na to jest jeszcze zbyt wcześnie. Pomimo tego, że GTA V posiada widok FPP to wydanie "patcha" dodającego wsparcie dla PS VR jest bardzo mało prawdopodobne. Twórcy będą uważnie badali temat i na podstawie wyników sprzedażowych zdecydują czy warto iść w tym kierunku w kolejnej odsłonie cyklu, czy jednak będzie to dla nich zwyczajnie nieopłacalne. 

Ponadto należy pamiętać o GTA Online, które musi oferować to samo dla każdego gracza - multi nie mogłaby sprawnie funkcjonować gdyby grali w nie jednocześnie posiadacze PS VR jak i "zwyczajni" gracze. 

Mimo wszystko gorąco na to czekam. Rozgrywka w GTA V w goglach VR mogłaby być ekscytującym i zupełnie świeżym doświadczeniem. Pamiętacie jak po raz pierwszy zagraliście w GTA V z widokiem FPP? Dla mnie gra ożyła na nowo (pomimo iż na PS3 spędziłem z nią ponad 80 godzin). Mogę śmiało założyć, że po uruchomieniu jej w hełmie VR wrażenie uruchomienia czegoś znajomego ale i zupełnie innego zarazem byłoby znów obecne. Pomyślcie o ściganiu się motocyklami  w gęstym ruchu ulicznym, strzelaninach z grupą ciężko uzbrojonych oponentów lub skokach spadochronowych z olbrzymich wysokości. Potencjał jest ogromny. Jeżeli jest coś co mogłoby mnie momentalnie już teraz wyciągnąć do sklepu po PS VR to jest to Grand Theft Auto. 

A czy Wy chcielibyście zagrać w kolejne GTA oferujące wsparcie dla technologii VR? Czy wróżycie jej szybki upadek niczym kontrolerom ruchowym (PS Move, Kinect)? Myślę, że potrzeba co najmniej jednej generacji konsol nim wirtualna rzeczywistość będzie warta zakupienia. Mam nadzieję, że do 2020 roku otrzymamy PlayStation 5 a wraz z nim gogle z ekranem dysponującym rozsądną rozdzielczością 4K. Czas, który upłynie pozwoli również twórcom zebrać doświadczenie i nauczyć się tworzyć gry pod tą technologię. Obecnie... Wolę pozostać przy Gear VR. 

 

A co Wy o tym sądzicie? Zapraszam do rozmowy tutaj lub na naszym Forum Dyskusyjnym.

Zobacz także
r e k l a m a

Komentarze (4) Skomentuj Obserwuj

[188.146.***.***]
SedesGTA2 dodano: 14.10.2016, 11:06
Tyle lat minelo a VR jest dalej w powijakah i nic nie wskazuje na to żeby jego sytuacja się poprawiała. Poza tym popyt na to jest niski bo cena nadal jest wysoka.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 37
Crrooss do SedesGTA2 dodano: 14.10.2016, 16:49
Teraz sytuacja może się zmienić. Ponoć Sony jest bardzo zadowolone ze wstępnych wyników sprzedaży. Również czas świąteczny może sporo zadziałać, PS VR to idealny prezent "pod choinkę".
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[88.220.***.***]
Raf-Rac dodano: 15.10.2016, 16:35
Kupiłem PS VR i szczerze.... nie oglądajcie transmisji z rozgrywek na youtube tylko reakcji ludzi, którzy mają je na głowach. Oglądanie transmisji z PS VR na youtube nie oddaje klimatu jaki jest po założeniu gogliii. Jestem bardzo ciekaw GTA VR i moim zdaniem to kwestia czasu, bo potencjał jest ogromny. Pozdrawiam.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[83.26.***.***]
sgr dodano: 17.10.2016, 14:34
a ja ciekawy jestem jak uzywanie takich okularów wpływa na wzrok, w koncu gapimy sie w ekran umieszczony kilka cm przed oczami.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

SHOUT

Znaków: 0 z 300 | Regulamin shoutboxa

Wszystkich wpisów: 16754

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 90,35
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,86
3.  RAFkin 36 412/539 88,22
4.  adi55500... 36 401/554 86,97
5.  Wookie1 31 389/465 86,74
6.  KyloHims... 34 389/525 85,71
7.  EngineV8 33 379/494 84,85
8.  Brus 34 377/509 84,44
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,94
10.  Wichu 29 341/435 81,22
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 433 2286
2.  Majek 28 433 1495
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Zembu 8 431 1349
5.  Mazi150 4 433 1327
6.  Mr_White... 6 425 1317
7.  Majkela 2 431 1307
8.  Kettger 4 425 1303
9.  RAFkin 1 431 1300
10.  KyloHims... 0 431 1293
Zobacz pełen ranking
X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.