Najnowsze informacje

1754VJak wielka jest mapa GTA V? News | | 20.09.2016 17:58 przez Kubixxx
Encyklopedia: Grand Theft Auto V | Tagi: GTA V Mapa San Andreas stan świat

Minęły 3 lata od premiery gry, a wielu graczy nadal trapi pytanie o prawdziwe rozmiary stanu San Andreas - świata gry GTA V. W związku z tym jeden z użytkowników reddita wziął sprawy w swoje ręce.

Jak wielka jest mapa GTA V?

Solidnie wykonane obliczenia mają dowodzić, że... mapa GTA V jest porównywalna powierzchnią do Manhattanu. Jak autor doszedł do takiego wniosku? 

W pierwszej kolejności należało odrzucić wytyczne, które podaje nawigacja pod mapą. 12 growych kilometrów nijak ma się do obszaru, który pokonujemy w trakcie gry (od portu w LS do Paleto Bay według nawigacji jest w linii prostej około 13-14 kilometrów).
Autor pomiarów postanowił wykonać mały eksperyment i sprawdzić faktyczną powierzchnię stanu San Andreas. Teraz uwaga dla wszystkich uczniów. W grę wchodzi matymatyka, czyli coś, co uwielbiacie. Pomiary rozpoczęto od wskoczenia do Besry i przelotu nad stanem wzdłuż i wszerz (w najszerszych punktach). Autor zainstalował modyfikację ukazującą prędkość w km/h, wsiadł w samolot i rozpoczął odliczanie czasu, który był mu potrzebny do pokonania dwóch skrajnych odcinków. 


  • Odcinek X - 1 minuta 22 sekundy
  • Odcinek Y - 2 minuty i 10 sekund

I teraz zaczyna się czarna magia!

 



74 kilometry kwadratowe to dość ograniczona przestrzeń, jeżeli porównujemy obszar z gry do prawdziwych miast i rejonów na świecie. Na szczęście GTA V może spokojnie cieszyć się mianem jednego z największych światów gry. Według autora z piątką sromotnie przegrywają m.in. GTA: San Andreas (35 km2), Skyrim (37.1 km2) oraz Far Cry 4 (46 km2). Niestety GTA V musi uznać wyższość potwora, jakim jest Wiedźmin 3 (łączna powierzchnia świata wynosi 136 km2). 

Uważacie, że mapa GTA V jest idealna? A może chcielibyście zagrać na poniższym obszarze? 
 

Zobacz także
r e k l a m a

Komentarze (10) Skomentuj Obserwuj

[85.219.***.***]
MetoPyton dodano: 20.09.2016, 18:51
Czemu niestety wyższość Wieśka 3? Szkoda, że nie ma porównania z Just Couse.
Jest 74 km a korzysta się jeszcze z mniejszego obszaru. Jak słusznie zauważył jeden z użytkowników GTAsite mapa GTA 5 ma dużo gór przez co wydaje sie mniejsza od SA.
Moja idealna mapa to trochę więcej lasów i poukrywanych tam opuszczonych wiosek i zamieszkalych. Zwlaszcza na pólnoc od SF zamiast gót.
+ +4 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[77.101.***.***]
Ojtam dodano: 20.09.2016, 21:26
No i co z tego że mapa jest duża skoro większość tej mapy to tak naprawdę puste wiejskie tereny, pustynie oraz góry?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
MikeMG dodano: 20.09.2016, 19:00
Macie coś do matematyki? pfff
P.S, jak nie wiesz, co liczyć, to licz deltę.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[185.118.***.***]
klik do MikeMG dodano: 20.09.2016, 23:16
dokładnie
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 25
Martin199022 dodano: 20.09.2016, 23:40
ciekawe ile Mafia 3 bedzie miec km
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[91.149.***.***]
Ukaz dodano: 21.09.2016, 07:38
Skoro trasa 14km w grze nijak ma sie do rzeczywistego dystansu, to skad ku*** wiemy ze predkosc jest dobra?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 37
Majek dodano: 21.09.2016, 08:51
Dla mnie 35km2 tak jak w SA było idealnie ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
WujekBlady dodano: 21.09.2016, 19:57
Widzę problem w tej metodzie. Prędkość może być i na pewno jest przekłamana, do tego nawet jeśli utrzymywał stałą, to trudno by leciał w idealnie prostej linii, zawsze zniesie na boki oraz góra/dół. Marker na mapie daje słabe pojęcie o dokładnym położeniu. To równie dobrze można obliczyć to z papierowej wersji mapy.

Tak czy inaczej, świat jest sporawy, ale po dłuższym obcowaniu z grą staje się mały. Nie ma znaczenia ile tak naprawdę gracze wykorzystują, ani nie chcę wnikać w samą złożoność świata itd, ale taka mapka aby faktycznie przytłaczała rozmiarem i po takim czasie wciąż zaskakiwała itd musiałaby być z 10 krotnie większa. Ale już i taka fanowska z newsa jest ciekawa.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
MikeMG do WujekBlady dodano: 21.09.2016, 20:27
Minimalny kilkumetrowy skręt na tak dużej trasie nie ma znaczenia. Można sobie to wyliczyć z twierdzenia Pitagorasa, przyjmując, że dłuższa przyprostokątna to trasa, krótsza - odchylenie w sumie, a przeciw prostokątna - wynik, czyli trasa po odchyleniu od prostej. Zobaczysz, że nie ma to wielkiego znaczenia.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 23
Reeesio dodano: 21.09.2016, 20:41
a i tak 90% akcji dzieje sie w centrum
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (10 opinii) Skomentuj

GTA

  • 1.
    omosquito
    omosquito Punkty: 130, poziom: 32
  • 2.
    Majek
    Majek Punkty: 120, poziom: 37
  • 3.
    Majkela
    Majkela Punkty: 88, poziom: 16
  • 4.
    alissiakejs
    alissiakejs Punkty: 63, poziom: 8
  • 5.
    hoger
    hoger Punkty: 62, poziom: 32
  • 6.
    Zembu
    Zembu Punkty: 60, poziom: 41
  • 7.
    otis
    otis Punkty: 57, poziom: 8
Zobacz więcej   
X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.