Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

Na każdej okładce GTA, w lewym górnym rogu znajduje się helikopter.

Blog użytkownika Crrooss

299VBędąc fanem Rockstara warto czekać na Cyberpunk 2077 03.03.2019, 18:54 przez Crrooss

Co łączy CDP Red oraz Rockstar Games? Czy dwie całkowicie odmienne korporacje i różne na pierwszy rzut oka typy gier mają jednak coś ze sobą wspólnego? Otóż tak. Tymi elementami są niezwykle wysoka jakość kolejnych gier oraz nieustanna pogoń za doskonałością. 

Czas zmian

Niedawno poinformowaliśmy Was o poszerzeniu tematyki naszej strony o kolejną wysokobudżetową produkcję - Cyberpunk 2077. Grę nie byle jaką i wybraną z rozmysłem. Decyzja kontrowersyjna i ryzykowna, z czego zdajemy sobie sprawę, ponieważ GTASite jest stroną tematycznie skupiającą się od zawsze na GTA oraz dodatkowo poruszającą się wokół pozostałych gier Rockstar Games. O powodach takich decyzji już pisaliśmy. W skrócie - jest to najważniejsza i największa polska produkcja ostatnich lat, mająca wszelkie predyspozycje do stania się megahitem nie mniejszym od GTA V i RDR II, a o dobrych grach zwyczajnie warto pisać. Dodatkowo wśród wielu z naszych czytelników sporo swój wolny czas spędza nie tylko przy Grand Theft Auto. Cyberpunk 2077 budzi ogromne zainteresowanie na całym świecie (co jest zasługą rewelacyjnego Wiedźmina 3), a w Polsce można powiedzieć, że stał się produkcją kultową w zasadzie, zanim jeszcze obejrzeliśmy pierwsze fragmenty rozgrywki. 

 

Najważniejszym elementem łączącym Rockstar Games i CDP Red jest unikatowe podejście do tworzonych produkcji. Oba studia dwoją się i troją, aby stworzyć kolejne gry o jakości daleko wykraczającej poza i tak niesamowicie wygórowane oczekiwania fanów. Jeżeli jesteście wieloletnimi fanami GTA, to w zasadzie nie trzeba nic więcej dodawać. Przeskok jakościowy pomiędzy GTA IV a GTA V do dziś robi wrażenie, a RDR II pomimo pewnych kontrowersji pozostaje jedną z najlepiej ocenianych produkcji obecnej generacji konsol. A jak z grami CDP Red? Podobnie, chociaż rodzime studio nie może się pochwalić tak bogatą liczbą wydanych tytułów, to mimo wszystko przeskok jakościowy pomiędzy Wiedźminem a Wiedźminem 2, a następnie między Wiedźminem 2 a Wiedźminem 3 przypomina to, czego dokonał Rockstar Games pomiędzy San Andreas a GTA IV i pomiędzy GTA IV a GTA V. Bez powielania schematów, dążąc do osiągnięcia zamierzonych celów - stworzenia gry rozkładającej na łopatki całą konkurencję. Inny przykład podobieństw? DLC fabularne - GTA IV otrzymało The Lost and Damned i Ballad of Gay Tony, natomiast Wiedźmin 3 - Serca z Kamienia i Krew i Wino. W jednym i drugim przypadku skala i rozmach dodatków przerastała oczekiwania graczy i do dziś jest podręcznikowym przykładem tego, jak należy tworzyć gry. 

 

Otwartość, świetna historia, postacie i masa detali

GTA czy RDR to przede wszystkim wielkie sandboxy, które możemy eksplorować bez prawie żadnych barier, wypełnione różnorodną zawartością. Nie inaczej jest z Wiedźminem 3 oraz najprawdopodobniej podobnie będzie z Cyberpunkiem 2077. Czy CDP Red kocha sandboxy tak jak Rockstar, czy zwyczajnie podąża za najlepszymi, starając się wpasować w aktualnie panujące trendy? Tego nie wiemy, jednak po jakości ostatniego Wiedźmina i pierwszych materiałach z Cyberpunka można stwierdzić, że tworzenie otwartych światów wychodzi im co najmniej dobrze. Podczas gdy Rockstar Games przesunął granicę w jakości sandboxów w RDR II, otwierając przed graczami ogromny świat dzikiego zachodu, w którym ciągle coś się dzieje, a symulacja życia jego mieszkańców wykracza poza to, co widzieliśmy w grach do tej pory, CDP Red w Cyberpunku próbuje podejścia nieco odmiennego. Mamy otrzymać wielką futurystyczną metropolię, która ma być mniej rozległa horyzontalnie, a bardziej - wertykalnie. Co to oznacza? W zasadzie wypełnienie luki przez lata zaniedbanej przez R*. Jest nią eksploracja budynków. Z zapowiedzi twórców wynika, iż w Cyberpunku 2077 znajdziemy znaczną liczbę nieruchomości - w tym gigantycznych biurowców i wieżowców dostępną do naszej eksploracji. I to na niej będziemy się skupiali. Oczywiście całe miasto również będzie otwarte (poruszać się będziemy naszym autem), znajdziemy różnorodne dzielnice czy autostrady, a wśród zadań nie zabraknie pościgów.

 

Zarówno CDP Red, jak i Rockstar udowodnili, że potrafią budować niepowtarzalny klimat poprzez bardzo dopracowaną warstwę narracyjną. Można powiedzieć, że gdyby Rockstar zabrał się za adaptację powieści Sapkowskiego, to ciężko byłoby mu stworzyć coś lepszego od Wiedźmina 3. Geralt z Wiedźmina jest podobnie unikatową i wyrazistą grywalną postacią co Arthur Morgan z Red Dead Redemption II. Klimat budowany poprzez dialogi, ujęcia kamer czy ścieżkę dźwiękową w obydwu produkcjach nie ma sobie równych. Można się spodziewać, że Cyberpunk 2077 będzie pod tym względem co najmniej tak samo dobry. Z racji tematyki poruszać  będzie najprawdopodobniej kwestie moralno-filozoficzne dotyczące ludzkiej egzystencji, sztucznej inteligencji, znaczenia megakorporacji i ich wpływu na życie zwykłych ludzi czy zawierające liczne easter-eggi i odniesienia do popkultury i współczesnego świata - podobnie jak od lat robi to Rockstar w swoich grach (Life Invader jako Facebook czy Weazel News jako parodia CNN). 

 

Różnice oczywiście będą

Pomimo wielu podobieństw, Cyberpunk nie będzie podążać kropka w kropkę za Grand Theft Auto. CDP Red chce stworzyć swoje unikatowe dzieło. Z tego powodu w grze zabraknie widoku TPP, który jest podstawowym i domyślnym ustawieniem kamery we wszystkich grach Rockstara, włącznie z Manhuntem czy Max Payne 3. Poza tym C2077 to Action-RPG. Co prawda również Gwiazdy Rocka mniej lub bardziej eksperymentują z mechanikami z gier Role Play, jednak pełni to rolę dodatku, a nie podstawowej mechaniki tak jak w Wiedźminie czy Cyberpunku. Wiele wskazuje również na to, iż nowa gra Redów znacznie bardziej podąży w stronę dynamicznego FPSa, którym to nigdy GTA nie było. Koniec końców nie wiemy, na ile otwartości pozwolą nam Redzi w C2077. Czy będzie to ogromna metropolia dostępna od początku do nieskrępowanej eksploracji, czy jednak znajdziemy liczne ograniczenia i wyłączone z odkrywania przestrzenie? Przekonamy się o tym niebawem. 

 

Wspierajmy naszych!

Cyberpunk to jedna z najważniejszych gier przyszłego roku, o której będzie głośno nie tylko w Polsce. Warto wspierać rodzimą ekipę dlatego też z chęcią co pewien czas będziemy starali się dostarczać Wam ciekawe materiały dotyczące ich nadchodzącej megaprodukcji. 


Oceń notkę:
+ +2 -
r e k l a m a

Komentarze (3) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 39
Warfikus dodano: 03.03.2019, 22:03
Temat Cyberpunka na długo nie starczy bo tam nie będzie rozwijanego trybu Online :p
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 55
omosquito do Warfikus dodano: 03.03.2019, 22:24
Starczy starczy :) Aby trzeciego Wieśka całego poznać to i 200 godzin było mało.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[5.173.***.***]
Wojtek dodano: 04.03.2019, 15:01
Dobry artykuł pełen trafnych spostrzeżeń. Jednak Weazel News bardziej jest nawiązaniem do Fox News co wynika z podobieństwa nazw (fox - lis, weazel - łasica).
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
Crrooss

Crrooss

Poziom: 46

Ranking: 5

PD: 13067

Platformy

PC (Windows)
Android
Xbox One

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 26 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 177/21

Otrzymałem plusów/minusów: 282/39

Napisałem komentarzy: 286

Osiągnięć zdobyłem: 73/142 (51%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 27

Napisałem recenzji: 1

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.