Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA V] Prostytutki nie podejdą do samochodu kierowanego przez bohatera, jeśli w okolicy znajduje się radiowóz.

Blog użytkownika Crrooss

313VLa Casa de Papel, czyli pomysł na GTA VI 31.12.2018, 16:25 przez Crrooss

La Casa de Papel, czyli Dom z Papieru jest jednym z najbardziej znanych i udanych seriali Netflixa ostatnich lat. Pierwszy sezon zadebiutował w 2017 roku opowiadając historię napadu na mennicę państwową w Hiszpanii. Koncepcja jest na tyle ciekawa, że mógłaby posłużyć Rockstarowi jako pomysł na akcję kolejnej części GTA. 

La Casa de Papel blisko Grand Theft Auto

Dom z papieru opowiada historię fikcyjnego, zaplanowanego w najdrobniejszych szczegółach napadu na mennicę państwową w Hiszpanii. Serial Netflixa jest jedną z najciekawszych produkcji ostatnich lat, ze świetnym tempem akcji i reżyserią. Czy może stanowić od inspirację dla Rockstar Games w kwestii GTA VI? Jak najbardziej! Napady są jednym z kluczowych momentów każdej odsłony serii. 

Ekipa to podstawa

Dom z papieru przedstawia akcję z perspektywy grupy przestępców dokonujących napadu na mennicę państwową. Nie są oni wobec siebie obojętni, tworzą zgrany zespół, co może w pewnym stopniu przypominać gang Dutcha z Red Dead Redemption II. Jest możliwe, że w GTA VI nie będziemy samotnym "chłopcem na posyłki", jak w większości gier, lecz podobnie jak w RDR II odpowiadać będziemy za losy całej ekipy. Czy od początku staniemy jako jedna z najważniejszych osób w ekipie (tak było w RDR II), czy będziemy piąć się w hierarchii aby stać się liderem w późniejszym czasie? Oba warianty mają swoje zalety. Jako lider mielibyśmy większy wpływ na przebieg poszczególnych akcji - sposób napadu, to kto nam pomoże i w jaki sposób, jak również zarządzalibyśmy finansami gangu - podobnie jak w RDR II. Poza tym koncepcja gangu, który żyje własnym życiem a każda z osób jest niezbędna i specjalizuje się w innych zadaniach doskonale się sprawdziła w westernie i z pewnością byłaby dobrym pomysłem do wykorzystania w następnym GTA. Dbanie o relacje pomiędzy członkami gangu skutkować mogłoby skutecznością ich podczas poszczególnych akcji, celnością, wielkością pozyskanego łupu czy np szybkością łamania zabezpieczeń. 

Wybory moralne

W czasie nawet najlepiej przygotowanego napadu może dojść do nieprzewidzianych sytuacji. Widać to niejednokrotnie w serialu La Case de Papel. Załatwiać sprawy po cichu czy siać za sobą chaos i zniszczenie? Zastraszyć świadka czy go zabić? Pewnie, łatwiej jest stworzyć liniowe misje (co służy historii, ponieważ twórcy mają pełną kontrolę nad tym co się dzieje), jednak chyba wiele osób chciałby wreszcie większego wpływu na przebieg zadań. Otrzymujemy zlecenie, ale sposób jego wykonania powinien być zależny tylko od gracza. 

Wildfire Worlds - indyk od którego można się uczyć

Reputacja znana z RDR II pełni również istotną rolę w serialu Dom z papieru. Czy będąc przestępcami powinniśmy przejmować się tym co o nas sądzą inni? Jeżeli będziemy chodzić w zakrwawionym ubraniu po centrum miasta może to skutkować reakcją stróżów prawa. Również sposób wykonywania misji (masowe zabijanie każdego kto stanie nam na drodze, czy unikanie nadmiernej przemocy) mógłby skutkować zmieniającą się sytuacją w mieście. Świetnie do tego podeszli twórcy mało znanej gry Wildfire Worlds, która była swego rodzaju symulatorem zamieszek. 

Cytując GryOnline:

"Wbudowane w grę mechanizmy symulują zachowanie się wszystkich ludzi na mapie, zarówno sił policyjnych, jak i zwykłych obywateli, natomiast gracz pełni rolę tzw. środka zapalnego. Przykładowo wyznacza z tłumu jednego członka społeczności, który ma coś przeciwko prawu i całemu światu, a ten zaczyna wygłaszać podburzające innych wezwania i wzniecać burdy. Jeżeli policja nie zdusi tego w zarodku, daje to początek zamieszkom i z pozoru spokojne miasto, w jednej chwili przeradza się w prawdziwe pole walki."
Źródło: https://www.gry-online.pl/

Oczywiście łatwiej jest coś takiego stworzyć w małej grze indie, a nie rozległym sandboxie. Jednak już w RDR II Rockstar pokazał, że nie zamierza tworzyć wtórnych gier, tylko cały czas rozwija pomysł, rozbudowując go o dodatkowe mechaniki czy łańcuch zależności i wzajemnych powiązań. Do dziś w każdym GTA nie miało znaczenia to ile chaosu wzniecamy i osób mordujemy -  nic nie zmieniało w świecie gry. Po odrodzeniu znów miasto wyglądało jak wcześniej. Co jednak w sytuacji, gdy na skutek wywołanych zamieszek świat ulegałby pewnej dezintegracji? Na ulicach pojawiałoby się więcej patroli policyjnych, a część sklepów byłaby zwyczajnie nieczynna. Z pewnością nasze działania byłby bardziej rozważne i przemyślane. 


Oceń notkę:
+ 0 -
r e k l a m a

Komentarze (5) Skomentuj Obserwuj

[95.160.***.***]
Anonim dodano: 31.12.2018, 22:19
La casa de papel
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 45
Crrooss do Anonim dodano: 31.12.2018, 22:57
Dzięki, poprawione. :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[93.157.***.***]
Zenek dodano: 01.01.2019, 01:29
Znowu napady, to ma być pomysł na kolejne gta, nie dość, że w multi są tematem głównym to jeszcze raz to samo, chyba na serio powinni wydawać osobno GTA Online. Mam nadzieję, że R* nie będą się powtarzać, czyli jak w przypadku RDR2 opowiedzą nam coś ciekawego, a nie odgrzewany kotlet od wielu lat. Ja chcę lata 80 i więcej, więcej k*rwa rock'n'rollu!!!
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[82.139.***.***]
fdgrfdrfdg do Zenek dodano: 01.01.2019, 12:47
a co byś chciał gangsterke? gta sa. Mafie? gta 3 i poczęsci gta 4
lata 80 też jakieś super nie są i oferują mniejszą różnorodność muzyka fakt mega ale stacje radiowe to akurat najmniejszy problem.
ja bym chciał lata 90, te dyskoteki a samą fabułę? Jesteśmy bossem narkotykowym ale takim konkretnym wwszystko idzie ok ale po czasie bierzemy sprawy w swoje rece i tu zaczynają się problemy. a co dalej? R8 ma lepszą głowe i nie dadzą nam powtórki z gta v (napady) jako głuwny schemat
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[82.139.***.***]
fff do fdgrfdrfdg dodano: 01.01.2019, 12:50
o mój boże główny nie głuwny xd nowy rok nowe błędy xd
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
Crrooss

Crrooss

Poziom: 45

Ranking: 5

PD: 12582

Platformy

PC (Windows)
Android
Xbox One

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 25 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 175/21

Otrzymałem plusów/minusów: 280/38

Napisałem komentarzy: 268

Osiągnięć zdobyłem: 73/142 (51%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 25

Napisałem recenzji: 1

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.