Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

Rockstar Games we współpracy z firmą tuningową West Coast Customs zbudował prawdziwe Banshee, wyglądające tak samo, jak w Grand Theft Auto V.

Blog użytkownika Crrooss

965VGTA VI nie potrzebuje wielkiej mapy 16.06.2018, 21:45 przez Crrooss

Często powtarza się, że więcej równa się lepiej. Poszczególne produkcje prześcigają się w tworzeniu coraz większych terenów - The Crew 2 oddaje nam całe USA, a Bethesda chwali Fallouta 76 terenem 4-krotnie większym od tego z Fallouta 4. Podobnie jest z praktycznie każdym sandboxem. Czy pogoń za wielkością ma sens? Oto kilka powodów świadczących o tym, że GTA VI nie potrzebuje wielkiej mapy. 

 

1. Mniej=lepiej

W przypadku sandboxów, których niedoścignionym liderem jest seria GTA dopracowany i interesujący teren gry to podstawa. Aby to jednak osiągnąć producenci muszą pójść na kompromis - albo udostępnić graczom wielką mapę, jednak w części pustą i niewykorzystaną przez rozległe tereny pozamiejskie, lub stworzyć świat mniejszy, ale bardziej dopracowany. Mniejsza mapa to w praktyce świat lepiej dopracowany, z większą liczbą ciekawych i unikalnych miejsc. Nie od dziś wiadomo, że Rockstar Games tworzy swoje gry całkowicie ręcznie, modelując każdy zakątek mapy. Chociaż obecna technika pozwala na skorzystanie z narzędzi proceduralnie generujących świat, to jednak producent z tego nie korzysta z prostego powodu - znacznie ucierpiałaby na tym jakość gry. 

Mniejsza mapa służy również opowiedzianej historii. Każde miejsce może być wykorzystane bowiem w misji fabularnej lub chociaż zadaniu pobocznym. 

2. Rozbudowa wertykalna nie horyzontalna

To coś czym chwalił się niedawno CDP Red podczas wywiadów dotyczących Cyberpunka 2077. Night City ma być bardziej rozbudowane w pionie, niż rozległe w poziomie. Tym tropem powinno pójść również następne GTA. Do tej pory jedną z największych wad serii jest znikoma liczba budynków, do których możemy wejść. Oczywiście ciężko, aby Rockstar chciał projektować wnętrze każdej kamienicy, willi na przedmieściach czy każde pojedyncze piętro drapacza chmur w centrum. Warto jednak, aby zmniejszając rozmiar mapy rozbudował ją w kontekście wspomnianych nieruchomości. Stworzenie wielkiego świata, w którym chociaż część budynków byłaby otwarta byłoby kolejnym krokiem naprzód dla serii GTA. Służyłoby to również rozgrywce, sam pamiętam misje okradania mieszkań z San Andreas i żałuję, że Rockstar nie wrócił do pomysłu w kolejnych grach

3. Uciążliwe przemieszczanie się

Chociaż mapa w GTA V nie jest ogromna, jest nawet relatywnie mała porównując ją do konkurencyjnych gier, to po spędzeniu 100, 200 czy więcej godzin w grze podróż po niej zaczyna być nieco nużąca. Sam kupiłem pierwotnie bunkier w okolicach Paleto Bay, jednak konieczność długiej około 8 minutowej podróży na północ z Los Santos skutecznie przekonała mnie do zakupu biznesu nieco bliżej miasta. A teraz pomyślcie, że mamy teren 4 krotnie większy, gdzie misje w trybie fabularnym lub Online zmuszają nas niejednokrotnie do podróży na drugi koniec mapy co zajmuje 20 minut. Początkowo jest przyjemne, jednak po roku, dwóch lub dłuższym czasie staje się bardziej irytujące. Owszem, można zaimplementować tryb szybkiej podróży, jednak... czy to nie stoi w sprzeczności z zabawą? Tworzyć wielki teren tylko po to aby gracze mogli teleportować się na drugi koniec mapy bez zwiedzania go?

4. Priorytety

Czy rzeczywiście wielki teren jest dla nas istotny? Po zastanowieniu się nad tym stwierdzam, że jednak są ważniejsze rzeczy. Ciekawe i dopracowane zadania, ich różnorodność, angażujące aktywności poboczne. Nieliniowa historia, która w zależności od naszych decyzji może potoczyć się zupełnie inaczej.  Z nowości - chętnie zobaczyłbym tryb "pór roku" zaprezentowany w nowej Forzie Horizon 4. Lepsza sztuczna inteligencja mieszkańców miasta, pościgi z policją, która stosuje bardziej zaawansowane techniki podczas prób zatrzymania nas. GTA potrzebuje więcej niż zwyczajnie gigantyczny otwarty świat. 

 

 


Oceń notkę:
+ +1 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (12) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 53
Majek dodano: 16.06.2018, 22:53
GTA SA było idealne pod względem wielkości. W SA:MP grało się setki, jak nie tysiące godzin i nikt nigdy nie narzekał na wielkość mapy.

GTA V tak jak napisałeś - czasem nudzi, jeśli musimy jechać z punktu A do punktu B przez 10min, a większa mapa tylko pogorszy sprawę.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
sabaru dodano: 17.06.2018, 09:31
Tworzenie wielkich map jest bezsensowne. Fabuła na takich mapach głównie opiera się na jeżdżeniu z punktu a do b i odwrotnie. Nieraz żeby wykonać jakąś misje i zaliczyć zadanie trzeba jechać 10 minut do takiego punktu, a najnieśniejsze jest to że na końcu trzeba kogoś albo coś rozwalić i to zajmuje kilka, kilkanaście sekund. Lepiej już tworzyć mniejsze mapy ale bardziej szczegółowe, a zamiast czas potrzebny na zbudowanie wielkiej mapy można poświęcić na tworzenie bardziej epickich misji.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[94.254.***.***]
Fgh dodano: 17.06.2018, 15:12
6co by nie zrobili i tak bedziecie marudzic. Jak nie jedni to drudzy. Majek mapa w sa byla ogromna jak na tamte czasy a sam widzisz bylo co robic. I tu tez mogli by to dopracowac ale postawili na grafike zeby przyciagnac dzieciaki. Ciagle bieganie w gta po budynkach bedzie nudne tak samo jak przejaz z pkt a do pkt b. Nalezy to zbalansowac
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
LukiGK1 dodano: 17.06.2018, 20:51
Mapa w GTA V jest idealna. Jeżeli podobny rozmiar będzie w RDR 2 i GTA6 to będę zadowolony. Uwielbiam podróżować w sandboxach. Dlatego gry tego typu są dla mnie najlepsze. Faktycznie podróże z jednego końca mapy na drugi mogą trochę nudzić, a szczególnie w GTA Online kiedy nie ma się żadnego helikoptera albo samolotu. Ale to już problem gracza. Gra powinna nam oferować duży plac.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[188.29.***.***]
Robert dodano: 16.06.2018, 23:11
Jeżeli w zamian za mniejszą mapę dostaniemy dostęp do przynajmniek 80% budynków to jestem za. Wyobraźcie sobie misje w szpitalach, szkołach czy biurowcach. Gta 5 jest dużo bardziej okrojone niż np. SA. Oczekiwałbym róznież większego stopnia zniszczeń w mieście. Wyobraźcie sobie przygotowanie do misji gdzie przed rabowaniem banku dostosowujemy sobie drogę ucieczki. Podkładamy materiał wybuchowy pod mostem. Policja nas goni, wysadzamy most i jesteśmy bez ogona.potem przez kilka wirtualnych dni droga jest zamknięta bo trwają prace drogowa. Takie żeczy dzieją się w grach. Wystarczy pozbierać to do kupy i wydać pod jednym tytułem. W gta 5 oprócz randomowych postaci na ulicach, życie praktyczNie nie istnieje. Świat w gta nie 'żyje' tylko działa według skryptu.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
Crrooss do Robert dodano: 16.06.2018, 23:29
Tak rozbudowanej destrukcji otoczenia raczej nie będzie. Fragment wywiadu z maja odnośnie RDR 2: "Możliwość takiego wpływu na stworzony świat wydaje się być ciekawa z perspektywy gracza. To byłoby możliwe technologicznie, zaznacza Nelson, jednak zaszkodziłoby kreacji świata. "Sądzę, że technologicznie nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy takie rozwiązanie wdrożyli do naszej gry, jednak... Sposób w jaki tworzymy światy w naszych grach to w całości ręczna praca. Nagła zmiana, jak zrównanie z ziemią wioski, spalenie lasu byłoby elementem losowym. Mogłoby stać w przeszkodzie z historią, którą chcemy opowiedzieć w danym miejscu. Byłoby to chaotyczne i niespójne".
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
LukiGK1 do Robert dodano: 17.06.2018, 20:53
Hmm Destrukcja otoczenia. Polecam Just Causa. xd
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
WujekBlady dodano: 17.06.2018, 19:01
Owszem, nie musi takowej mapy mieć, ale nic nie stoi na przeszkodzie by miało. Parafrazując CDPR, gra będzie taka jak ma być i to samo tyczy się mapy. Na pewno będzie wystarczająco duża i rozbudowana by dawać poczucie swobody i realizmu, nie dając graczowi chwili na wytchnienie.
Popatrzmy zresztą na takiego Wiedźmina 3. Świat też nie taki mały, a jak mocno rozbudowany. Zatem i taka 10 krotnie większa mapa w GTA byłaby możliwa, ale przygotowanie jej i zapełnienie ciekawymi elementami zajęłoby sporo środków i czasu.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 53
Majek do WujekBlady dodano: 17.06.2018, 19:52
Myśle, że problemem jest moc obliczeniowa konsol i PCtów, a nie brak czasu na stworzenie ogromnego i żyjącego świata.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Edek503 do Majek dodano: 17.06.2018, 20:05
o PC-ty się nie martw :p
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 20
ASIUSIU do Edek503 dodano: 18.06.2018, 08:39
Edku, wiesz, są gracze, którzy mają trochę słabszy sprzęt. Nie każdy ma komputer z NASA z titanem x, a również chce pograć w najnowsze gta.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Edek503 do ASIUSIU dodano: 18.06.2018, 09:30
Niestety technologia idzie do przodu i nikt tego nie zatrzyma.Jeżeli chcesz zagrać w nowe gry to musisz zainwestować w podzespoły ale jak to pokazali w przypadku GTA V wystarczy dobra optymalizacja,a nie komputer z NASA :) W GTA IV o ile grałaś na PC to sama wiesz jak było (tam i komp z NASA nie pomógł).Dziś zbudowanie dobrego komputera to nie są duże koszty o ile robi się to samemu,a nie kupuje gotowca z supermarketu.Ewentualnie zawsze jeszcze zostaje 500 pluszz oraz 300 pluszz i inne dodatki od rządu lub tetris,saper oraz snake na WIN 95 (to już tak w ramach żartu).Prawda jest taka że łatwiej zrobić grę na konsolę mając jej parametry podane na tacy niż na PC gdzie wybór grafiki,procka,płyty itp jest ogromny i zmienia się w bardzo szybkim tempie.Kompa należy składać z głową i zamiast wypasionych wodotrysków i neonowych obudów lepiej skupić się na tym co jest do grania niezbędne.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (12 opinii) Skomentuj

Crrooss

Crrooss

Poziom: 44

Ranking: 6

PD: 11928

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 4
Android

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 25 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 172/20

Otrzymałem plusów/minusów: 277/38

Napisałem komentarzy: 255

Osiągnięć zdobyłem: 70/142 (49%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 22

Napisałem recenzji: 1

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.