Czego oczekujemy po GTA Online 2? - Blog użytkownika Crrooss - Crrooss - Blogi o grach - GTA Site
Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

W GTA IV pojawiło się 80 000 linii dialogów.

Blog użytkownika Crrooss

519VCzego oczekujemy po GTA Online 2? 25.04.2018, 20:57 przez Crrooss
Encyklopedia: GTA Online

GTA Online pomimo olbrzymiego sukcesu nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości. GTA VI pojawi się najprawdopodobniej w ciągu 3-4 lat, a wraz z nią nowe spojrzenie na tryb wieloosobowy.
Czego oczekujemy po GTA Online 2?

 

 

 

Braku mikropłatności z pewnością nie zobaczymy. Generują one olbrzymie dochody oraz są już sprawdzonym rozwiązaniem, możemy mieć jedynie nadzieję, że nie zobaczymy nic bardziej inwazyjnego pokroju lootboxów. W niniejszym blogu chciałbym skupić się bardziej na konkretnych mechanikach gry. 

 

1. Rozwój postaci

GTA Online wraz z stworzonymi przez nas samych w edytorze postaciami pasuje idealnie do wykorzystania rozwiązań rodem z gier RPG. Startujemy jako zwykły włóczęga, lecz to kim się staniemy powinno zależeć od naszych decyzji. Zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia wiązałoby się z otrzymywaniem możliwości odblokowania kolejnych (z jak najbardziej licznych) dostępnych bonusów

Z pomysłem tym związana jest również specjalizacja. Od początku gry powinniśmy zdecydować się na określoną ścieżkę naszej kryminalnej kariery. Świat GTA Online jest na tyle ogromny, że dla każdego znalazłoby się coś ciekawego. Nie lubisz strzelanin, jednak wolisz wyścigi? Rozwijaj się jako kierowca - otrzymasz bonusy do wygranych za wyścigi (do 400% standardowej wypłaty), umiejętności kierowania pojazdami (dzięki czemu będą cechowały się m.in lepszą przyczepnością) czy też zniżki na nowe auta w salonach a nawet wyjątkowe niedostępne dla innych kolory lakieru czy części do tuningu. Wolisz być biznesmenem? Zagraj w GTA Online 2 niczym w Monopoly. Inwestuj w różnego rodzaju biznesy - od klubów nocnych przez wytwórnie broni po laboratoria mety. Otrzymasz bonusy za zadania sprzedaży towaru, nieruchomości kupisz do 60% taniej a plantacje narkotyków czy inne nielegalne interesy będą produkowały większą ilość towaru niż u innych graczy.

 

2. Więcej klasycznych napadów

GTA to seria traktująca przede wszystkim o przestępcach i złodziejach. Za sprawą Online ostatnio zmierza w bliżej nieokreślonym kierunku chwytając się różnych tematów, które czasami nie pasują do gry. Doomsday Heists są tego najlepszym przykładem. GTA Online 2 powinno wrócić do "korzeni" serii skupiając się na licznych napadach na takie miejsca jak początkowo sklepy i stacje paliw, wraz z postępami wymagając więcej planowania i dając możliwość zdobycia większej gotówki ze skoków na wille celebrytów, muzea, galerie sztuki, sklepy jubilerskie, oraz oczywiście - banki. Całość wcale nie musiałaby być okraszona rozdmuchaną warstwą fabularną, długimi cutscenkami i dialogami. Wystarczyłoby krótkie wprowadzenie, wykonanie misji przygotowawczych oraz ustalenie planu działania oraz podziału łupów. 

 

3. Rundy i budowa imperium

Kolejny pomysł na rozwój GTA Online 2 wzoruję na sezonach z Diablo 3. Niezależnie od funkcjonowania GTA Online 2, funkcjonowałyby "rundy" trwające około 1,5-2 miesiące. Każdy startowałby na tym samym poziomie, czyli praktycznie bez niczego oprócz $200 w kieszeni a wszelkie mikrotransakcje byłby wyłączone. Na koniec rundy zwyciężałoby kilkanaście osób z różnych kategorii, m.in. monopolista - gracz, który zgromadził największą fortunę, zabójca - ten kto posiada największy współczynnik zabójstw/śmierci, czy kierowca wyścigowy - osoba z największą liczbą wygranych wyścigów. Nagrody? Powinny być raczej symboliczne, ale na tyle wartościowe aby motywowały do rywalizacji. Koszulka w grze to slaby pomysł, ale umieszczenie nicka na stałe na jakimś muralu czy pomniku w mieście, plus premia gotówkowa brzmi rozsądnie. 

 

4. Ewolucja miasta

Nie ukrywam, że GTA Online najbardziej mnie rozczarowuje pod względem niewykorzystanego potencjału otwartego świata. Od 2013 roku w Los Santos i Blaine County widzimy to samo. Budynki, które powstają w nieskończoność, niezmienne place budowy, te same billboardy. Ewolucja miasta w czasie, na naszych oczach wprowadziłaby nową jakość do gry, chociaż pewnie nie wpłynęłaby w ogromny sposób na rozgrywkę. Mimo wszystko miło by było wrócić do gry aby zwyczajnie sprawdzić "co nowego w mieście". Jakiś budynek zburzono, inny w końcu wybudowano, pojawił się nowy sklep, w innym miejscu wybuchł pożar, zmieniono billboardy, a w ostatnim tygodniu droga ekspresowa jest zamknięta poprzez remont... Możliwości jest wiele. 

 

 

Jakie nowości i zmiany chcielibyście zobaczyć w następnej odsłonie GTA Online? Standardowo zachęcam do komentowania. 


Oceń notkę:
+ +3 -
r e k l a m a

Komentarze (19) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 26
x-KING dodano: 25.04.2018, 21:40
Świetny materiał ! Kiedy wy macie czas to pisać ? :D

Jeżeli o mnie chodzi to przede wszystkim większego rozsądku w rozwoju gry, bo jak dla mnie to najbardziej zepsuło obecne online ;)
A tak realniej to serwery, serwery i jeszcze raz serwery. Długie ładowania, problemy z połączeniem, dołączeniem to jeszcze mogę przełknąć, ale żeby serwery były także źródłem lagów to już lekka przesada...Nieważne jakie się ma połączenie, internet, czy niski ping czy nie, lagi i tak potrafią się pokazać....
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 25.04.2018, 21:41
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito dodano: 26.04.2018, 00:14
Ostatni punkt z bloga byłby super opcją, poza tym naprawienie wszelkich błędów z obecnej wersji. Pierwsze co bym chciał to skasowanie wyników cheaterów z list rekordów. Druga sprawa, wyeliminowanie FPS Boost w grze, tu sprawa jest banalnie prosta, wystarczy zablokować przez grę klatki w Online na max 60 bez możliwości wyłączenia blokady. Do tego wyeliminowanie Curb Boosta. Dodanie w wyścigach opcji symulacji realnych uszkodzeń wozów, wyeliminowałoby to wszystkich ramerów/spychaczy, gość, który by chciał kogoś zepchnąć automatycznie straciłby jakiekolwiek szanse bo wóz by miał rozwalony. Poprawienie funkcji slipstreamu, bo to co jest obecnie woła o pomstę do nieba. Wywalenie całkowicie opcji wyrównania (co za chory idiota ją w ogóle wymyślił....) Oraz ograniczenie liczby trybów, to co jest teraz to patologia, gdy chce się w coś zagrać nie ma opcji aby zapełnić lobby bo R* nawalił 10000 trybów, na co to komu, i tak nikt w to nie gra. To takie moje marzenia, które oczywiście w ani jednym punkcie znając tych cymbałów z R* się nie spełnią.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 26.04.2018, 00:22
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
x-KING do omosquito dodano: 26.04.2018, 01:01
<3
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 32
Warfikus dodano: 26.04.2018, 06:46
Online utrzymało się tylko po dodaje rzeczy wręcz zmuszające do rywalizacji z innymi, większa część społeczeństwa czerpię FUN z rozwalania sesji coraz nowszym sprzętem, więc Rockstar Logic: Dajmy sprzęt do PVP>Docelowy gracz nie będzie bawił się w zarobek kupi Sharka>Wszyscy happy, no taka prawda, i nie tyczy się to tylko dzieci, bo one są kojarzone z rozwałką, co jest błędne bo często nie umieją grać na tym "poziom master", gdyż większość tych "Tryhardów" i podobnych kreatur to dorośli ludzie szukający wyzwań na sesji, sam lubię pozamiatać taką sesję z graczy (Ale ja nie niszczę towarów itd, złota zasada).
Na razie R* cały wysiłek daje w Online, więc nie myślcie o kolejnej odsłonie..., błagam ;p
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito dodano: 25.04.2018, 21:44
A ten zamiast mecz oglądać blog pisze... To się nazywa pasja ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 30
sabaru do omosquito dodano: 26.04.2018, 08:30
Nie każdego interesuje ten sport.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 30
sabaru dodano: 26.04.2018, 08:36
Możliwości własnego zakładania serwera, dodawania własnych skryptów, modów i typ podobnych rzeczy (tak jak jest to np. w MTA), pełnej kontroli nad trybami rozgrywki. Pomarzyć można.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 52
Majek do sabaru dodano: 26.04.2018, 12:57
Odpada. Ani R*, ani T2 by na tym nie zarobili, choć my bylibyśmy w siódmym niebie... ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 25
natanpl dodano: 25.04.2018, 22:33
według mnie w GTA online powinno wyglądać tak (pomijając wymagania sprzętowe)
świat 10 razy większy od tego co jest teraz, lepszy model zniszczeń najlepiej zbliżony do tego z beamNg drive by też samoloty fajnie się rozwalały na kilkaset kawałków, możliwość korzystania z unikatowych pojazdów np holowników czy czy dźwigów (jeżdżących), więcej oryginalnych i pięknych pojazdów, lepsze szybsze i stabilniejsze serwery z większą ilością graczy np 150, BRAK TRY_HARDÓW, mniej bagów, lepsza grafika + lepiej wyglądające światła w nocy (np światła policyjne oświetlające całą uliczkę w nocy), więcej detali wewnątrz pojazdów, działające lusterka, większa możliwość personalizacji pojazdów (np ręczne naklejanie naklejek na pojazdy lub wzorów , więcej luksusowych posiadłość różniących się między sobą w środku + możliwość pełnej personalizacji wnętrza, legalna praca poboczna lub na sam początek (np kierowca tira lub praca w porcie, lepszy system anty cheaterski,randomowe wydarzenia (np: pożary, lub premiery filmów), możliwość pracy jako płatny zabójca (zabijając npc lub graczy ale za większą kwotę), zwierzęta, więcej napadów, lepsza personalizacja broni (podobnie jak z pojazdami nakładanie ręcznie wzorów lub wybór celownika), trochę więcej i większych wysp wokół głównej mapy, rozwijające się miasto, możliwość spożywania narkotyków,możliwość przenoszenia ciał oraz wkładania ich do bagażnika wiem że to mało ale takie nowości według mnie powinny być w grze
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 42
Crrooss do natanpl dodano: 26.04.2018, 21:02
Tuning rzeczywiście mógłby być lepszy. Obecnie mamy (i to nie zawsze) gotowe pakiety malowań aut, można zmieniać kolor lakieru, ale to mało. Brakuje rozbudowanego edytora poszczególnych elementów, wzorów niczym z NFS + możliwość dzielenia się nimi z innymi graczami.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 26.04.2018, 21:03
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
x-KING do Crrooss dodano: 26.04.2018, 21:07
Ale jednocześnie zobacz jaki tuning jest rozbudowany w porównaniu do modelu walki xD
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito do Crrooss dodano: 27.04.2018, 01:32
Wspomniałeś NFS i przypomniał mi się pierwszy Underground. Tam było wszystko rewelacyjne a tuning to palce lizać. Miałem wtedy Celerona 400 Mhz i Ge Force MX2 32 MB + 128 MB RAM, A wymaganiami do odpalenia gry był procek 700 Mhz. Gra była tak zayebista że ograłem ją na tym trupie całą w średnio 10 FPS. Śmieszne było to, że te 10 FPS było płynne nie wiem jakim cudem. Chyba grafa robiła swoje bo była wtedy jedną z lepszych na rynku. Początki przygody z kompami były piękne, człowiek jeszcze wtedy patrzył na częstotliwość zegara a po latach wyszło, że Pentium 400 był 2 razy bardziej wydajny od Celerona 400, ale kto to wtedy wiedział? 400 jest 400, testów nie było, nie dało się porównać więc 90% ludzi kupowało Celerony bo były tańsze.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 27.04.2018, 01:36
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
RybaPonadKilo dodano: 27.04.2018, 01:26
Mój pomysł na GTAO 2? Wincyj rakiet. W każdym pojeździe: rowerze, autobusie, hulajnodze, deskorolce, itd.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito do RybaPonadKilo dodano: 27.04.2018, 01:38
Patrzajta jaki śmieszek XD
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 10
chomik3109 dodano: 27.04.2018, 13:06
bilbordy nie są te same to samo z reklamami, zmieniają się co kazdy "duży update" to samo tyczy się "zmiany miasta" pare miejscowek zostalo dodanych jak sklep wedkarski czy też rozjeb.ana droga w kierunku bazy wojskowej
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 42
Crrooss do chomik3109 dodano: 27.04.2018, 21:26
Serio? W takim razie mój błąd, nie zauważyłem tego. Wiesz co dokładnie uległo zmianie w aktualizacji Doomsday Heists?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 52
Majek do chomik3109 dodano: 28.04.2018, 13:59
Racja, mapa się trochę różni. Zrobiono nowe dojazdy do bunkrów itp.
Chciałem nawet kiedyś o tym artykuł pisać, ale coś mi mówiło, że raczej nie będzie to nic ciekawego, a i same zmiany są kosmetyczne.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito do Majek dodano: 28.04.2018, 14:42
Ale ten biurowiec już 5 lat się buduje i postępów nie widać. Ciekawe, czy go kiedyś w końcu postawią.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 32
Warfikus do omosquito dodano: 29.04.2018, 14:03
Wątpliwe, jest elementem wielu misji, w tym na paczki do Hangaru np, skoro jest co chwile szturmowany to raczej nigdy go nie dokończą :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (19 opinii) Skomentuj

Crrooss

Crrooss

Poziom: 42

Ranking: 6

PD: 10700

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 4
Android

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 25 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 166/20

Otrzymałem plusów/minusów: 265/33

Napisałem komentarzy: 230

Osiągnięć zdobyłem: 67/142 (47%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 16

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.