6 przyczyn rozczarowania GTA Online - Blog użytkownika Crrooss - Crrooss - Blogi o grach - GTA Site
Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA IV] W domu Michelle na półce z płytami leży pudełko Grand Theft Auto: San Andreas, można to zobaczyć używając modów.

Blog użytkownika Crrooss

667V6 przyczyn rozczarowania GTA Online 19.03.2018, 15:35 przez Crrooss
Encyklopedia: GTA Online

GTA Online jest swego rodzaju fenomenem - z jednej strony śledzimy kolejne rekordy sprzedaży i ogromne dochody z mikropłatności, z drugiej - coraz częściej widać falę rozczarowania obecnym kształtem gry. Wtórność, zerwanie z realizmem czy mikrotransakcje - co najbardziej Was rozczarowuje w grze?

 

1 - Mikrotransakcje

Jednym z najczęściej wspominanych powodów rozczarowania grą są omawiane tysiące razy płatności. Z jednej strony dość irytujące, z drugiej zaś niezbyt inwazyjne (w szczególności porównując je do konkurencji, przykładowo NFS Payback), ponieważ wszystko jesteśmy w stanie nabyć zwyczajnie grając i dobrze planując inwestycje - -w końcu wytwórnie i bunkry pracują wytwarzając towar zawsze gdy jesteśmy zalogowani. Nie mniej jednak ceny niektórych nieruchomości czy też pojazdów są na tyle wysokie, że mało kogo na nie stać, co może być przyczyną rezygnacji z dalszej gry w GTA Online. 

Czy wysokie ceny i widoczne mikropłatności są dla Was przyczyną rozczarowania grą? Osobiście nie uważam ich za największą wadę trybu online, w końcu najlepszy sprzęt musi swoje kosztować i być tylko dla wybranych - jak w rzeczywistości. 

 

2 - Futuryzm niczym z Call of Duty Advanced Warfare

Nie da się ukryć, że GTA Online wraz z czasem niebezpiecznie zmierza w kierunku Just Cause czy, według innych - Saints Row. Nowe coraz bardziej pokręcone pojazdy (jak auto z Knight Ridera wyposażone w spadochron i karabiny), latający motocykl lub samochód oraz zadania z napadów Doomsday w których walczymy w wrogami potrafiącymi być niewidzialnymi potrafią odrzucić część graczy. To już nie typowa opowieść o gangsterach a bardziej tanie efekciarstwo niczym z ostatnich filmów Szybcy i Wściekli.

Czytając dyskusje wielu graczy można odnieść wrażenie, że to nie jest właściwy kierunek rozwoju serii. Pozostaje pytanie jak odbiera to "decydująca grupa" graczy zza oceanu. Wydaje się, że amerykanie w przeciwieństwie do nas są z takiego obrotu spraw raczej zadowoleni. 

 

3 - Wtórna zawartość

Rockstar pokazał wielokrotnie, że potrafi stworzyć ciekawą zawartość, a kolejne odsłony GTA zawsze zaskakują czymś unikatowym. Dla GTA IV był to m.in. nowy silnik fizyczny i graficzny a dla V trójka bohaterów. Jednak w przypadku GTA Online ekipa wydaje się iść w kierunku cięcia kosztów i wykorzystywania po raz n-ty tej samej mechaniki. O ile aktualizacje z biznesami, klubami motocyklowymi i handlem autami były ciekawe, tak handel bronią i "lotnicze" Smuggler's run były raczej rozczarowaniem.

Nowe pojazdy, zadania, jednak w gruncie rzeczy - znów to samo. Całe szczęście w grudniu 2017 pojawiły się nowe fabularyzowane napady Doomsday, które stanowiły dość duże zaskoczenie i powiew świeżości. 

 

4 - Ta sama mapa

Czy Was też odrzuca widok tych samych ulic, gór i budynków z Los Santos i hrabstwa Blaine? Mapa robiła wrażenie w pierwszych kilkunastu godzinach gry, jednak gdy na koncie GTA Online mam spędzone ich ponad 300, konieczność oglądania tych samych od 5 lat widoków skutecznie zniechęca mnie do dalszej gry. Nowe miasto - Las Venturas/Liberty City? Z pewnością byłoby to spełnienie oczekiwań wielu graczy.

Wystarczyłaby jednak jakaś pomniejsza wyspa, nowe pustynne tereny, niezbadane podziemia z ukrytym skarbem. Cokolwiek nowego. 

 

5 - Chaos w otwartej sesji

Na skutek polityki wydawniczej dotyczącej kolejnych aktualizacji gracze zostali wyposażeni w tonę sprzętu, którym mogą siać całkowitą destrukcję. Na skutek tego rozgrywka w otwartej sesji gdzie spotykają się wszyscy gracze jest czymś co można określić jako jeden wielki chaos.

Kiedyś największym zmartwieniem były myśliwce pokroju hydry czy Lazera, obecnie - latające motocykle strzelające rakietami czy działo orbitalne. 

 

6 - Cheaterzy

Ostatnia przyczyna rozczarowania GTA Online jest najbardziej znana graczom pecetowym. Nikt tak bardzo nie irytuje niż wszechobecni cheaterzy. Sam padłem ich ofiarą otrzymując nagle na konto gry blisko 800 milionów. Bałem się, że na skutek tego otrzymam bana, jednak (jak dotąd) nic takiego nie miało miejsca. Mimo wszystko ciężko stwierdzić, że jestem zadowolony z takiego bogactwa.

Wykonywanie zadań, planowanie kupna kolejnych biznesów straciło sens, w końcu - nie potrzebuję pieniędzy, bo kupiłem już praktycznie wszystko a na koncie mam nadal przeszło 600 milionów. 

 

To sześć najważniejszych moim zdaniem przyczyn rozczarowania GTA Online. A jak Wy uważacie, która z wymienionych (lub być może inna?) przyczyn jest powodem rezygnacji gry w Online? 


Oceń notkę:
+ +2 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (15) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 51
omosquito dodano: 19.03.2018, 17:25
Ja mam już dość tej mapy. Po prostu jak ją widzę to mnie mdli. Nowe tereny to by było coś.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 29
Dodladden do omosquito dodano: 19.03.2018, 18:22
Ta taaaa, teraz jest
"ojej ojej, GTA to gównooooo"
A jak RDR 2 czy tam już GTA 6 wyjdzie bedo świeże gierki
"ha ha, weźcie się lamusy ja to mam GTA 6, a wy nie, to jest dopiero prestiżowa gierka"
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito do Dodladden dodano: 19.03.2018, 18:47
Kruszwil to Ty? XD
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
x-KING dodano: 19.03.2018, 19:41
Elegancki materiał, bardzo przyjemnie się to studiowało.
Jak to ja, muszę wtrącić swe 3 grosze ;)

Myślę, że pominąłeś jeden z podstawowych aspektów, wywołujący frustrację graczy, a mianowicie serwery. Nic tak nie irytuje jak ciągnące się ładowania czy wywalania z akcji. Chociaż pewnie odnosiłeś się do rzeczy powstałych w rozwoju gry, ani jeżeli występujących od początku, zatem to zrozumiałe, tym bardziej, że serwerów przedstawiać nie trzeba.

Co do 1 punktu, do cen - jasne, że masz rację, pisząc że za jakością idzie cena. Niech te ceny, które w grze są, dalej występują, a także niech dalej będzie trzeba na nie zapracować, z tym że ta praca powinna ( przynajmniej na moją logikę ) być w mniejszym czy większym stopniu przyjemna, w końcu dalej spędzamy czas w grze. Tak jak wspomniałeś w kolejnym punkcie " wtórna zawartość", no właśnie powtarzanie po raz n-ty ten sam schemat ( tym bardziej monotonny ) z czasem przestaje być naturalnie zabawny, a robi się wręcz przytaczający.

Dla mnie w głównej mierze futuryzm wymieniony w 2 punkcie najbardziej psuje grę. Większość zna moje stanowisko co do tych głupot. Jednak w ostatnim wersie tego czynnika, piszesz, że amerykanie są zadowoleni z takich rzeczy. Nie powiedział bym...wystarczy spojrzeć na oryginalne ( nie te spolszczone ) posty od R na facebooku dot właśnie Doomsday, czy samego Deluxo. Tam krytyka w komentarzach jest najbardziej wybita, poparta setkami, nieraz tysiącami lików.

Także wymieniony przez ciebie w 5 punkcie chaos, spowodował, że praktycznie nie spędzam czasu na sesjach publicznych. Kiedyś lubiłem ten " goły" freemode, pojedynek na snajperki, czy po prostu na wszystko, gdzie można wykazać się większą kreatywnością w porównaniu do zamkniętych akcji. To było jednak kiedyś, teraz jadąc sobie autkiem do Bennego, mijając latające auta, motory, wybuchowe snajperki, batmobile po prostu mnie mdli, nie tak kojarzyłem zawsze serię GTA, tylko właśnie raczej jej mniej popularne odpowiedniki.

Co do mapy, jasne, że było pięknie gdyby coś nowego dodali, chociażby jakąś wysepkę, to było by coś ! Jednak nie nastawiam się na to. Analizując z czasem DLC, myślę że to po prostu za ambitne...

By the way, świetny blog, łapka poszła. Pozdro !
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 52
Majek dodano: 19.03.2018, 20:02
Jeszcze nie czytałem, bo ogarniam się dopiero ze wszystkim, ale mam takie filozoficzne zapytania.

Czemu w SA:MP/MTA nikt nie narzekał i nadal nie narzeka na powtarzalność zadań, ogarną mapę itd?
Czemu GTA Online pomimo swojego ogromu, darmowych DLC i innych cudów jest tak hejtowane i kochane jednocześnie?
Niby za darmo, ale każdy narzeka. Niby jak się porównuje R* do EA, to R* to święte aniołki, a jednak zawsze znajdzie się ktoś, komu coś nie spasuje. Chodźmy wszyscy na GT-MP i niech wrócą piękne czasy SA:MPa w realiach GTA V.

Nie wiem czy to co napisałem ma sens, bo po dzisiejszym dniu jestem tak styrany, że już nie myślę, ale takie oto me przemyślenia są... :P #idęspać

P.S. Świetne te opcje w ankiecie... :D "Inne" i "Żadne z wymienionych"... :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
x-KING do Majek dodano: 19.03.2018, 20:17
Może dlatego, że z czasem także oczekiwania są większe/inne, niż sprzed kilku lat.
Hejtowane jest myślę dlatego, że właśnie " za darmo " psują połowie graczom grę - gracze ci dostają zawartości, której kompletnie nie chcą, gdyby to chociaż było neutralne, lecz nie jest...Ci gracze, którym nie odpowiada np dana zawartość i tak muszą mieć z nią kontakt. Zresztą w te nowe dodatki, które są oklepane do bólu, też za darmo nie zagrasz, musisz najpierw poświęcić czas zarabiając kasę, a co za tym idzie nabijając statystyki, albo po prostu kupić sobie sharki, więc w tym wypadku i tak się płaci.
//Edytowano 3 razy. Ostatnio: 19.03.2018, 20:18
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 42
Crrooss do Majek dodano: 19.03.2018, 21:21
Po części dlatego, że jest kontrolowane przez twórców i wszelkie mody (nawet te wzbogacające rozgrywkę jak nowa mapa) są zabronione. Również dlatego, że sukces online spowodował anulowanie dodatków fabularnych do GTA V. Istnieje też szansa, że gdyby nie sukces Online to GTA VI powstałoby nieco szybciej. Do tego należy zaliczyć powody o których wspomniałem - Rockstar był znany z tworzenia zawartości "mało ale konkretnie". Cóż, nadal wydają mało gier (odstęp pomiędzy GTA V a RDR 2 to 5 lat), jednak Online jest często zalewane drobnicą pokroju nowego podobnego sportowego auta. Podejrzewam, że skoro stworzyli te futurystyczne pojazdy i nowe napady w klimatach Advanced Warfare to wynika to z oczekiwań graczy a nie nietrafionej wizji producentów. Mimo wszystko widać, że (przynajmniej w naszym kraju) gracze woleliby bardziej przyziemne nielegalne wyścigi, możliwość wcielenia się w policję czy dodatek z klubami nocnymi.
Co do opcji "inne" i "żadne z wymienionych" to "inne" miała odnosić się do innego powodu rozczarowania GTA O, natomiast "żadne..." do braku powodów rozczarowania, jeżeli uważa się, że obecny kształt gry jest ok. ;)
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.03.2018, 21:23
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
x-KING do Crrooss dodano: 19.03.2018, 21:45
" to wynika to z oczekiwań graczy a nie nietrafionej wizji ", po prostu robią to dla dzieciaków, nie oszukujmy się, to właśnie one teraz głownie utrzymują grę. Pewnie tak długo jak będzie przybywać takich bajek, tak długo dzieci będą się tym fascynować. Nie twierdzę, że dorośli nie mogą tu znaleźć nic dla siebie, ale chyba niezbyt odważną tezą jest, że jednak większość dorosłych by wolało normalne rzeczy niż latające auta :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 29
Dodladden dodano: 24.03.2018, 19:27
NO NIEEEEE, no i musiał wstawić, nie mógł się oprzeć....
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
omosquito do Dodladden dodano: 24.03.2018, 19:39
Kurde ale musi mieć niewygodne krzesło skoro się nie może oprzeć ;p
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[5.172.***.***]
MS dodano: 25.03.2018, 16:09
Moim zdaniem ten wtórność i futuryzm wynikają z tego, że R* już dawno temu skończyły się pomysły. I to wszystko pewnie bierze, że się pewnie z nacisków TakeTwo, które naciska na R*, bo musi być wieczny rozwój (przynajmniej do wydania GTA VI) i wciąż nowa zawartość. Graczy trzeba utrzymać przy grze, bo popularność tytułu i mikropłatności spadną.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
x-KING do MS dodano: 25.03.2018, 16:26
To jest oczywiste, większość to wie, lecz jednak szkoda, że przy okazji niszczą tak świetny tytuł.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 25.03.2018, 16:27
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
Stasiu dodano: 27.03.2018, 17:50
Co mnie rozczarowało w GTA Online? Brak fabularnego DLC do singla :D
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[83.8.***.***]
Endzon dodano: 28.03.2018, 12:10
Dziwi mnie, że są wymieniane takie rzeczy jak ,,mikrotranskacje" [da fak?] czy ta sama mapa, a z drugiej strony brakuje już tradycyjnych bugów przy każdej aktualizacji. I nie chodzi tu o pomniejsze rzeczy, a poważne problemy. Słynny błąd 201 z bodaj 2015 roku, który Rockstar rozwiązywał 2dni, a moderzy w 1h... aktualizacja, która prócz nowej zawartości dała nam w prezencie spadek fpsów, god mod, czy fale randomowych banów. Do ostatniego można podchodzić sceptycznie jednak to co ostatnio dzieje sie w sieci pokazuje, że Rockstar znowu coś spaprał. A to tylko nieliczne cuda jakie z każdą aktualizacją się dzieją.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 37
Edek503 do Endzon dodano: 29.03.2018, 20:36
Dlatego w ankiecie masz "inne".Tam oddaj swój głos jeśli masz ochotę.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (15 opinii) Skomentuj

Crrooss

Crrooss

Poziom: 42

Ranking: 6

PD: 10700

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 4
Android

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 25 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 166/20

Otrzymałem plusów/minusów: 265/33

Napisałem komentarzy: 230

Osiągnięć zdobyłem: 67/142 (47%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 16

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.