Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA VC] Strzelając w piłkę na wyspie Star Fish, ta będzie się odbijać.

Blog użytkownika Crrooss

480V4 lata z GTA Online 01.10.2017, 14:38 przez Crrooss

GTA Online jest z nami już od 4 lat, w tym czasie wzbogaciło się o kilkadziesiąt aktualizacji, zdobywając wśród graczy zarówno ogromną popularność jak i... niechęć. Obecnie do tytułu wciąż wracają miliony, jednak coraz częściej gracze mówią - koniec - chcemy GTA VI. Czy po 4 latach rozwój GTA Online ma jeszcze sens? 

Sukces czy rozczarowanie?

Ciężko znaleźć drugi podobny tytuł. Grę, która spotyka się z wieloma negatywnymi ocenami graczy, a jednak wciąż kwartał po kwartale, rok po roku sprzedaje się coraz lepiej i bije kolejne rekordy popularności. Z jednej strony mamy graczy rozgoryczonych wtórnością zadań, całkowitym zlekceważeniem trybu fabularnego i dodatków do niego przez Rockstara, z drugiej zaś - wyniki sprzedażowe czy dane o tym ile osób w GTA Online gra jednocześnie pokazują, że tryb wieloosobowy jest u szczytu popularności. Jak pogodzić te dwa stanowiska - znudzonych i rozczarowanych fanów Grand Theft Auto oraz wydawcy, który widząc ogromne profity wymusza na producentach tworzenie kolejnych dodatków do GTA Online? 

 

 

Mamy tutaj do czynienia z pewnym paradoksem popularności - z jednej strony na konta bankowe dewelopera każdego tygodnia spływają grube miliony dolarów, tytuł sprzed lat bije kolejne rekordy sprzedaży będąc jedną z najlepszych gier wszechczasów, z drugiej - jeżeli wczytać i wsłuchać się w głos fanów - okaże się, że nie jest tak dobrze i ujrzeć bądź też usłyszeć można sporo mniej przychylnych opinii. Rockstar Games padł tutaj można powiedzieć ofiarą własnego sukcesu. 

 

Rozwój GTA Online

Sam nie oceniam GTA Online negatywnie, chociaż sądzę, że w 2018 roku powinno się pomyśleć o zakończeniu jego wsparcia lub o wydaniu jakiegoś ogromnego i przełomowego dodatku. Spędziłem w grze dobre 300 godzin towarzysząc jej od samej premiery na PlayStation 3 w 2013 roku. Początkowo był to tryb z dużym potencjałem, chociaż dość pusty z dużą liczbą zadań, ale nie potrafiący przyciągnąć na długie godziny. Wraz z czasem rozrósł się o mniejsze i duże dodatki, z czego najlepszym były Napady z 2015 roku. Po tym czasie polityka Rockstara, bądź też Take Two się zmieniła. Kontynuacji napadów nie otrzymaliśmy, a twórcy skupili się na wydawaniu aktualizacji z nowymi trybami rozgrywki, pojazdami, uzbrojeniem i odzieżą. Mniejsze dodatki, jednak wydawane często i regularnie. 

 

 

Po Napadach nadjechały więc Lowridery wraz z kilkoma fabularyzowanymi zadaniami ze znanym z GTA V Lamarem oraz liczne dodatki w których możemy zrzeszać się w formie organizacji - początkowo VIP, potem jako prezesi korporacji, gang motocyklowy czy handlarze autami lub przemytnicy. W między czasie jednak otrzymaliśmy jedną z najlepszych aktualizacji do gry - Karkołomne wyczyny (Cunning Stunts). Na przełomie 2016 i 2017 roku GTA Online potrafiło mnie jeszcze wciągnąć na długie godziny - aby rozegrać kilka wyścigów czy też sprzedać jakieś auta lub sprawdzić nowy pojazd jaki pojawił się w grze. Był to również ostatni okres, w którym czułem, że gra jest fajna i potrafi pozytywnie zaskoczyć. Obecnie pod koniec 2017 roku jednak nawet szumnie zapowiadane dodatki z samolotami nie powodują większej ekscytacji. 

 

GTA Online: Moden Warfare?

GTA Online się zmieniło. W 2015 roku najmocniejszymi maszynami był śmigłowiec Savage, myśliwiec Hydra i czołg. Obecnie Rockstar poszedł na całość dodając do gry pojazdy niczym z Battlefield Hardline czy Saints Row. Latający motocykl z wyrzutnią rakiet, Batmobile, maszyna z Knight Ridera i samoloty potrafiące zrobić nalot dywanowy to tylko część nowości. Z początkowego konceptu gry o gangsterach i drobnych przestępcach rabujących sklepy czy mordujących na życzenie, twórcy zrobili pola bitwy niczym ze wspomnianej serii Battlefield. Ma to sens marketingowy bo "się sprzedaje" i fajnie wygląda na trailerach czy grafikach promocyjnych, przyciąga równocześnie spore grono graczy, jednak jest raczej sprzeczne z początkową ideą tego trybu. 

 

Inna sprawa to powielanie schematów. Problem wtórności dotyczy kilku aspektów. Przede wszystkim aktywności. Nowe zadania są oparte na jednym schemacie. CEO, kluby motocyklowe, Import/Export, Gunrunning czy przemyt to za każdym razem wykorzystywanie sprawdzonego pomysłu, jednak początkowo kupowaliśmy biuro, ostatnio bunkier a w ostatnim DLC - hangar. Pobawmy się w spekulacje - możecie się spodziewać nadejścia lotniskowca (który dostępny będzie do zakupu) w 2018 roku - wszak mieliśmy pojazdy lądowe, ostatnio latające, czas więc na statki i łodzie. 

Schemat jaki nam towarzyszy to zbieranie towaru a potem jego sprzedaż. Są jeszcze nowe maszyny. Ok, wielki pojazd "Mobilne centrum dowodzenia" robi wrażenie, podobnie jak ogromny samolot pionowego startu z sierpniowo-wrześniowej aktualizacji, ale to wszystko zawartość, która dość szybko się nudzi. 

 

Innym, z mojego punktu widzenia, poważniejszym problemem jest ciągła eksploatacja tej samej mapy. Ok, Los Santos jest piękne, podobnie jak Blaine County, jednak po 4 latach coraz częściej zniechęca widokami, które każdy kto spędził w GTA Online więcej niż 100 godzin zna na pamięć. Ile można patrzeć na te same budynki, drapacze chmur, czy góry na północy. Dodanie nowego trybu gry nie zmieni faktu, że San Andreas staje się zwyczajnie opatrzone dla większości graczy. Jedynym ratunkiem, dla GTA Online jest więc rozszerzenie terenu o nowe rejony. 

 

Chcemy więcej, czy jednak nie?

Patrząc na rozwój GTA Online w ostatnich 12 miesiącach nasuwa się jeden wniosek - ogromna popularność wcale nie pomogła Rockstarowi, a zmęczenie nim odczuwają nie tylko gracze, ale również producent - pojawianie się kolejnych coraz mniej odkrywczych dodatków opartych na podobnej mechanice i nowych pojazdów nie jest szczytem możliwości studia. Tryb wieloosobowy potrzebuje solidnego odświeżenie w postaci nowej mapy (Liberty City?) lub dodania całkowicie nowych mechanik. Lubię wracać do gry nawet po 4 latach, jednak czuję, że z GTA Online zwyczajnie więcej wycisnąć się nie da. Warto dać odpocząć twórcom i poczekać na kolejne Grand Theft Auto, które nadjedzie za kilka lat. 


Oceń notkę:
+ +2 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (16) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 25
Rosman dodano: 02.10.2017, 06:45
generalnie przocz heistow to zadna aktualizajca nie wciagnela mnie na dluzej ;/
co chwila tylko nowe samochody, tryby adwersarza itp... juz nawet z rok sie nie loguje bo nie widze sensu
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
envelope dodano: 02.10.2017, 11:37
Powinni w piździet zostawić ten tryb i zająć się czymś nowym.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 45
omosquito dodano: 01.10.2017, 15:05
Jestem jednym z dinozaurów GTA Online ponad 2000 godzin za mną. Muszę się zgodzić wszystko co dodają robi się wtórne. Od jakiegoś czasu już nawet nie chce mi się odpalać tej gry. Dodatki już wcale nie cieszą. Nowy samochód? A se kupie, sprawdze pojeżdżę 10 minut i do garażu na wieki. Niestety pomysły się skończyły. Wtórność, wtórność i jeszcze raz wtórność powoli zaabijają Online.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
Warfikus do omosquito dodano: 01.10.2017, 18:36
Pomysły się kiedyś kończą, przecież GTA nigdy nie wyjdzie poza schemat zabij-kradnij-napadaj, więc nie wiem czego gracze oczekują, kolejnych napadów? Gdyby nie robili RDR 2 to by całą moc skupili na Online i być może byśmy takie otrzymali, jak na razie online bawi dalej, a dobijam 2500h, co jest niczym przy tym co ci ludzie spędzają na tym całym CS czy Lolu...
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 46
Majek do Warfikus dodano: 01.10.2017, 20:07
2500h i poza naszym TSem? :P (ts.gtasite.pl)

Masz rację, że GTA to schemat zabij-kradnij-napadaj, ale napady to inny rodzaj misji. Nie ma tej monotonii i robi się je ze znajomymi. Tak wiem, zasoby też można z nimi robić, ale po pierwsze są nudne, a po drugie znajomi zarobią grosze.

Zamiast 10 kolejnych, nic nie wnoszących adwersarzów mogli by się skusić i zrobić chociaż ze 2-3 napady. ;)
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
Warfikus do Majek dodano: 01.10.2017, 22:23
A może zawitamy z resztą na tym waszym ts bo nasz niestety nachodzą niechciane osobniki...
A co do tematu, może i napady są ciekawsze od reszty, choćby cut scenki i linie dialogowe, a aktualne już nie są zbyt zarobkowe, więc mogliby wykorzystać projekt tego całego klubu Bahama i coś zaoferować porządniejszego niż zadania na sesji, coś nawet na wzór zadań Lamara też by było git.
A co do adwersarzy, niech wypuszczają ich mniej, ale bardziej jakościowych, taki masowy skok na punkty czy Linia śmierci były czadowe, z ostatnich dni Zmechanizowana walka trzymała na dłużej, wkrótce wyścigi transformersów, które będą przełomowe bo nareszcie pościgamy się tirami, radiowozami czy nawet zaprojektować triatlon :d
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 01.10.2017, 22:24
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 45
omosquito do Warfikus dodano: 01.10.2017, 22:37
Warfikus a jaka ekipa i TS jeśli można zapytać?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
Warfikus do omosquito dodano: 02.10.2017, 12:58
Tgs-clan tam siedzieliśmy :d
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[95.160.***.***]
mix767 dodano: 05.10.2017, 16:18
Jeju jak ci gta nie pasuje to se graj w inne gry a nie dołujecie rock*a za ich twórczość.
Poza tym w styczniu albo w lutym będzie RDR2 od rock*a więc nie ma sie co pultać.
Gta jest bo jest i tyle
+ -1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[79.190.***.***]
Weteran Pablo dodano: 05.10.2017, 22:46
Z GTA Online niech robią już co chcą bo już je spartolili, ale jak GTA VI też będzie badziewiem bez realizmu z kolejnymi Opressorami i Ruinerami to straci ta gra dla mnie jakikolwiek sens.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[31.11.***.***]
Bartt92 dodano: 02.10.2017, 08:21
POWINNI USUNĄĆ OPRESSORA BO NIE DA SIE GRAĆ
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
Warfikus do Bartt92 dodano: 02.10.2017, 11:39
On jest teraz bardzo słaby, jego rakiety nie dość że z celnością identyczne z choćby buzzarda, to w dodatku dodano flary i funkcjonalość pistoletu sygnałowego, co wyłącza go z gry przy ogarniętym graczu bo nic mu nie zrobisz, a jego samego łatwo jest zestrzelić choćby Ruinerem 2000, nie ma szans z jego 1 rakietą ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[94.254.***.***]
Arqadius do Bartt92 dodano: 11.10.2017, 13:00
Jak nie podoba sie to sam zbieraj i ich oraj
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[94.254.***.***]
Arqadius do Bartt92 dodano: 11.10.2017, 13:00
Jak nie podoba sie to sam zbieraj i ich oraj
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 3
krakowiak15 dodano: 14.11.2017, 15:48
witam, mam pytanko do starych graczy, da sie ustawic kamizelke albo jedzenie na hotkey? (F3,F4 ITD)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 45
omosquito do krakowiak15 dodano: 14.11.2017, 16:59
Niestety nie a szkoda bo bardzo by ułatwiło to życie.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (16 opinii) Skomentuj

Crrooss

Crrooss

Poziom: 38

Ranking: 9

PD: 8026

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 4
Android

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

Obecnie nie jestem związany z żadną ze stron, tworząc od czasu do czasu teksty dla serwisu GTASite. 

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz Jusewicz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 24 lata

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 140/17

Otrzymałem plusów/minusów: 237/21

Napisałem komentarzy: 158

Osiągnięć zdobyłem: 64/142 (45%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 5

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.