Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA V] Jeśli postrzelimy policjanta w nogę, jego partner zaciągnie go w bezpieczne miejsce, np. za radiowóz.

Blog użytkownika Kubixxx

5522VGTA bez przemocy jest możliwe? W temacie Grand Theft Auto | 08.02.2016, 14:31 przez Kubixxx

Ostatnia notka hogera dotycząca dzieci w serii GTA skłoniła mnie do refleksji na przemocą w serii, które opiera się przede wszystkim na sianiu zniszczenia i wybiciu niezliczonej ilości wrogów. Czy w GTA możemy zagrać używania bez przemocy?

 

Czy można stworzyć GTA, gdzie przemoc zostałaby ograniczona do minimum? Oczywiście, że można! Dwa mechanizmy postaram się opisać w poniższych akapitach. Przede wszystkim jednak chciałbym rozpocząć od pewnego filmu, na który natrafiłem kilka dni temu.

Miasto żyje własnym życiem, które bez ingerencji gracza tworzy zgraną harmonię. Oczywiście głównym założeniem gry jest właśnie burze owego ładu i totalna demolka, czyli to, co lubimy najbardziej. Jednak fakt otwartego świata gry, dbałości o detale i ukazanie tak wielu aktywności przypadkowych przechodniów zasługuje na słowa uznania.

 

Najwięcej kontrowersji od zawsze budzą działania gracza oraz wątki fabularne, które często skupiały się niepoprawnych tematach. Rockstar na szczęście nie miał zamiaru uginać się po presją śmiesznych organizacji i prawników ze zbyt wielkim ego, dlatego z każdą kolejną grą szokował coraz bardziej. A co by było, gdyby studio postanowiło zredukować przemoc do minimum? Tutaj również liczę na Waszą kreatywność, jakie rozwiązania byłyby konieczne, by zrobić z GTA przyjemną i radosną grę dla wszystkich.

 

Rockstar Games już pokazało, że potrafi stworzyć system antykolizyjny! Wystarczy zagrać w L.A. Noire (lub Midnight Club). Pamiętacie, jak zachowywali się przechodnie, gdy wjechaliśmy rozpędzonym samochodem w środek tłumu? Uciekali w ostatniej sekundzie (często w magiczny sposób) na boki. Być może dlatego, że wcielaliśmy się w rolę prawego stróża prawa, któremu nie wypada zmasakrować kilkunastu przechodniów podczas rutynowego patrolu po Los Angeles. Oczywiście po wielu próbach nawet Cole dopiął swego i zapoznał przechodnia ze zderzakiem w swoim klasyku.  Mimo to warto pamiętać o tym rozwiązaniu, które mogłoby zdać egzamin w GTA. 

 

 

Oprócz wszelakich pojazdów w GTA kluczowym elementem są bronie. Co zrobić, by gracz nie miał okazji wpakować całego magazynka w kilku gangsterów, którzy stoją nam na przeszkodzie? Zamknąć Ammu-Nation? A może wyposażyć sklep w paralizatory u pałki, którymi możemy co najwyżej wyrządzić guza? Akcja w Humane Labs (tryb fabularny) pokazała, że możemy wedrzeć się w pilnie strzeżonego laboratorium z pomocą paralizatorów. Dalsza części misji to już istna sieka, dlatego warto nadmienić fakt, że kluczowym elementem jest przede wszystkim ułożenie fabuły w taki sposób, by nie prowokowała do użycia broni. 

 

Również i takie misji nie są nam obce. Mieliśmy okazję wcielić się w kierowcę miejskiego busa, taksówkarza, chłopka na posyłki, szofera itd. Same zadania wymagające od nas nieco większej wstrzemięźliwości i nieużywania broni pokazały, że misję możemy zaliczyć do udanych dopiero wtedy, gdy na samym końcu czeka na nas wielki finał w postaci rozróby. Mimo to każdy z nas od czasu do czasu próbuje jeździć przepisowo, nie wdawać się w konflikty z prawem i udawać zwykłego obywatela, który nie używa przemocy i w sumie nie wie po żyć. Brak policji na ogonie jest po prostu do kitu! 


Oceń notkę:
+ +3 -
r e k l a m a

Komentarze (12) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 51
Majek dodano: 08.02.2016, 15:12
GTA bez przemocy to jak Roman bez kręgli.
+ +10 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
DraggerPL dodano: 08.02.2016, 15:23
Wracając do porównania GTA IV i V

Jak przechodze obok kogoś to albo ucieka albo zaczyna mnie bić :>
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 42
Crrooss dodano: 08.02.2016, 15:41
Jak dla mnie pomysł zupełnie nietrafiony. Przemoc jest esencją GTA i stworzenie systemu w którym nie da się rozjechać przechodniów albo strzelać do każdego byłoby idiotyczne. :)
Jestem jednak za ograniczeniem przemocy w misjach - gdybyśmy mieli możliwość wykonywania ich na dwa sposoby - strzelając albo skradając się i za ten drugi (cichy) sposób byśmy otrzymywali jakieś bonusy. ;) Coś jak w Hitmanie albo MGS.
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
Majek do Crrooss dodano: 08.02.2016, 16:20
Misje ze skradaniem są spoko (tak jak w GTA SA) i R* mógłby ich trochę dodać w nowej części, ale GTA to GTA, ma być krew, pot i łzy, a nie jakiś NINJA MODE :P
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 08.02.2016, 16:20
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
Kubixxx do Crrooss dodano: 08.02.2016, 16:46
Mam nadzieję, że nie wywnioskowałeś z tego wpisu, że jestem za ograniczeniem przemocy, bo sam lubię zabijać niewinnych przechodniów i sprawia mi to radość - to tylko gra :) Pomysł z misjami stealth jak najlepszy!

Po prostu jestem ciekaw jakich mechanizmów Rockstar użyłby, gdyby sąd stanął po stronie organizacji walczących z propagowaniem przemocy.

PS. Sprawdź w końcu PW, bo czeka tam na Ciebie ważna wiadomość.
//Edytowano 5 razy. Ostatnio: 08.02.2016, 19:34
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
EngineV8 do Crrooss dodano: 08.02.2016, 16:49
Nie powiedziałbym że przemoc jest esencją GTA ale istotnie jest nieodzownym elementem tej gry i niech tak pozostanie. Osobiście grając staram się ograniczać przemoc do absolutnego minimum. Nie kręcą mnie rozwałki i "szały zabijania". Po prostu staram się być grzecznym "obywatelem" :P
Co do przechodzenia misji na dwa sposoby, jestem absolutnie na tak, o czym zresztą już kiedyś w komentarzach pisałem. GTA V starałem się przejść po cichu tam gdzie było to możliwe. Niestety system oceniania motywuje gracza do łatwiejszej drogi, czyli skoszenia wszystkich przeciwników, mimo to że można się obok nich prześlizgnąć nie zauważonym. A to właśnie tak skradana kreatywność powinna być nagradzana.
Przykładowo w misji w której Franklin włamuje się do domu Michaela, po jakiego grzyba mam unicestwiać ogrodnika, skoro bez problemów można się obok niego prześlizgnąć? Jeśli go nie ogłuszymy misja nie będzie oceniona na 100%. Trudno więc olewam oceny i robię po swojemu.
Moim zdaniem powinni wywalić całkiem tan system oceniania i dać graczom większą swobodę. Kto chce niech strzela, kto nie chce niech kombinuje. Jedyną nagrodą za granie po cichu były by mniejsze ilości wrogów. Kto zaś zacznie strzelać mógł by na trafić na duże ilości silnych i inteligentnych oponentów. Wtedy zadowoleni byli by i fani skradania i fani strzelania.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
hoger dodano: 08.02.2016, 19:07
Pojęcie "przemoc w GTA" jest dość elastyczne bo mamy tak jakby dwa rodzaje przemocy. Pierwszy rodzaj to konieczny czyli to wszystko co robimy w misjach co każe nam zrobić gra. A drugi to dowolny np. strzelaniny na ulicach z policją bo gra nam nie każe między misjami robić rozwałkę na ulicach. Równie dobrze między misjami możemy jeździć do miejsca gdzie zaczyna się misja i w ten sposób przejść grę nie zabijając "prywatnie" żadnej osoby jedynie zabijać "służbowo" w misjach. Podsumowując GTA bez przemocy jest jak FIFA bez piłki :)
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 29
Wookie1 dodano: 08.02.2016, 19:32
GTA bez przemocy? Ha ha ha ha ha... nie.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Chaffee dodano: 08.02.2016, 19:26
Tak żeście się rozbujali z tymi rozważeniami ostatnio, że sam muszę sprawdzić na czym stanąłem i dokończyć swoje notki :p a tak co do tematu to oczywiście, że nie. GTA to jest gra, w której powinno być jeszcze więcej [ale też bez większej przesady] przemocy. Chętnie widziałbym grę na styl Manhunta <3 dużo różnych możliwości zabójstw. Efektowne wykorzystywanie włazów od studzienek itd.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
Kubixxx do Chaffee dodano: 08.02.2016, 19:33
Od dziś stawiamy na jakość notek. Chcemy Wam codziennie dostarczać świeżych newsów dotyczących nie tylko oficjalnych komunikatów, ale również wpisów na blogu, które zawsze z chęcią komentujecie, za co dziękujemy! :)
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 08.02.2016, 23:09
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
hoger do Kubixxx dodano: 08.02.2016, 19:42
To świetnie bo takie notki to najlepsza ocena bo robiona dla graczy przez graczy i w takich wpisach można poruszyć wiele tematów których w serwisach,gazetach lub innych publikacjach o grach porostu nie ma a dyskusja na takie tematy często jest ciekawa i można wyciągnąć sporo wniosków.
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
RedLixxx dodano: 08.02.2016, 20:07
Jak dla mnie GTA bez przemocy byłoby słabą produkcją. Seria Grand Theft Auto słynie z przemocy i strzelanin. Na co komu GTA z mega światem mega wielkimi detalami i mega wielką realistyką jak byłoby po prostu nudne ;)
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (12 opinii) Skomentuj

Kubixxx

Kubixxx

Poziom: 51

Ranking: 3

PD: 18172

Platformy

PC (Windows)
Android

O sobie

Cześć,

Mam na imie Kuba, forumowo Kubixxx lub znany również jako Betoniarka. Ze społecznością GTASite mam styczność od 2006 roku gdzie zacząłem pogrywać na serwerze n1 w SAMPie. Później przegrałem niezliczoną ilość godzin na n7/Lost Heaven jako Jacob_Zaccardo, będąc jednym z najdłużej w La Cosa Nostra. Premiera Grand Theft Auto IV to czas, kiedy zacząłem pisać artykuły na GTASite. Dalej zająłem się Machinimą, gdzie udało się osiągnięć pułap 500.000 wyświetleń (W tej chwili najpopularniejszy fllm niezwiązany z GTA liczy ponad 5 milionów wyświetleń). Przy okazji premiery GTA V zostałem redaktorem strony. Od roku sprawuję pozycję Administrora całego serwisu GTASite.pl.

Skontaktować się można ze mną za pomocą maila:

Kubix0 -at- gmail dot com

Filmy i ciekawe zdjęcia z GTA możecie podsyłać na adres:

redakcja -at- gtasite dot pl

Zainteresowania

Wrestling, Gry Komputerowe, Technologie, Telefony, Motoryzacja, Sport, Muzyka

Imię i nazwisko: Kuba

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 24 lata

Gamertag: Kubixxx0

Dołączył: 01.08.2007

Miasto: Katowice

GG: 8904895

Skype: kubixxx0

Dałem plusów/minusów: 548/8

Otrzymałem plusów/minusów: 1005/39

Napisałem komentarzy: 835

Osiągnięć zdobyłem: 78/142 (55%)

Oceniłem gier: 14

Napisałem blogów: 23

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 1

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 4 tytuły

Ukończyłem: 14 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.