Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA VC] Gdy stoimi na dachu naszej willi, na drugiej wyspie widac budynek. Jednak kiedy pojedziemy na tę wyspę, budynku już nie ma.

Blog użytkownika AstonMartin_X

1282VCo wycięto z serii GTA? Cz.2 17.02.2017, 15:14 przez AstonMartin_X

Czas na drugą część artykułu, o usuniętej zawartości z serii GTA.  W tym wpisie poznacie kilka najciekawszych rzeczy wyciętych z GTA SA, GTA VC oraz GTA III. 
 

Po GTA V i GTA IV przyszedł czas na Grand Theft Auto San Andreas

1. Z San Andreas, podobnie jak w przypadku GTA IV, też usunięto kilka misji. W odróżnieniu od GTA IV - gdzie tak naprawdę znamy tylko tytuły - w San Andreas znane są całe scenariusze. Poniżej przedstawiam listę misji wraz z opisem. 

  • Konfiskata - misja miała być wykonywana na zlecenie Cesara Vialpando. Naszym zadaniem było odzyskanie samochodu, który został odholowany na parking policyjny za złe parkowanie.
  • Szukanie Big Smoke'a - w tej misji mielibyśmy za zadanie znalezienie Rosjanina, który wie gdzie ukrywa się Big Smoke, a następnie odbić teren Vagos'om i tym samym uzyskać dostęp do kryjówki. Nazwa tej misji została wymyślona przez fanów, bo nie ma w plikach jej oficjalnej nazwy, zachował się tylko scenariusz.
  • Prawda jest gdzieś tam - misja ta byłaby wykonywana na zlecenie The Truth. Naszym zadaniem było uratowanie go z rąk agentów federalnych, którzy aresztowali go za wejście na teren Strefy 69. Na początku trzeba było ukraść policyjny śmigłowiec z komisariatu w San Fierro, a następnie eskortować The Truth do lotniska. W misji pojawiłby się też usunięty pojazd - FBI Truck.
  • Przejmowanie terenu - w przeciwieństwie do poprzednich misji, ta znalazła się w finalnej wersji gry, tylko pod zmienionym scenariuszem i tytułem (Doberman). W wersji beta, naszym celem było zabicie oficera Carvera i ocalenie Poncho.
  • Zatankowano - a oto jedna z ciekawszych misji, która nie pojawiła się w grze. Tym razem naszym zadaniem byłoby poruszanie się zdalnie sterowanymi pojazdami i toczenie bitwy z innymi pojazdami typu "RC". Ponadto, naszym zadaniem była też ochrona sklepu "Zero's RC Shop".
  • Pomoc drogowa - W tej misji mieliśmy ukraść Sultana, który jest zaczepiony do haku lawety, która to utknęła na przejeździe kolejowym. Musieliśmy szybko odjechać lawetą by, zdążyć przed jadącym pociągiem, po czym odczepić samochód, wsiąść do niego i odjechać. Misja ta nie weszła do finalnej wersji gry, ale posłużyła za inspirację dla misji w GTA V, gdzie mamy misje poboczne, w których to jeździmy lawetą i holujemy pojazdy na teranie Los Santos.

 

2. Pamiętacie zapewne, że w grze mieliśmy za zadanie przejmować teren od wrogich gangów, na rzecz Grove Street i ochraniać je. Początkowo takie wojny gangów miały toczyć się w całym stanie San Andreas, a nie tylko w Los Santos.

3. W grze, tak jak w Vice City, początkowo miały pojawić się apteki.

4. Początkowo CJ miał mieć możliwość chowania i wyjmowania rzeczy z bagażnika.

5. W grze zrezygnowano też z myjni samochodowych, powód tej decyzji nie jest do końca znany.

6. W San Andreas początkowo miała być deskorolka, która służyła by nam nie tylko do jeżdżenia, ale również jako broń. CJ ponoć potrafił jeździć i wykonywać proste sztuczki, jak na BMXie, a po wszystkim zeskoczyć z niej na ulicę, i zacząć bić nią przechodniów. Deska nie pojawiła się w grze, bo nie zdążyła zostać zoptymalizowana na czas.

7. Ostatnią ciekawostką jest zmiana, między konsolową wersją San Andreas, a wersją PC'tową. Mianowicie na konsoli można było zobaczyć odbicia samochodów w kałużach. Zrezygnowano jednak z tego, tak samo jak ze specyficznego pomarańczowego filtru.

 

Po GTA SA, przyszedł czas na Grand Theft Auto Vice City.

1. W czasie produkcji gry, zmienia się wizja Tommy'ego Vercetti'ego, który ostatecznie wzorowany jest na Ray'u Liotta. W początkowych fazach produkcji koncepcja zakładała, że Tommy ma być podobny do Ala Pacino z filmu "Człowiek z Blizną".

2. Dzięki zaangażowaniu wielu osób i ich długiej pracy, udało się dotrzeć do wielu usuniętych rozmów telefonicznych z Mercedes Cortez, oraz z bliżej nieznaną postacią - Mr. Moffat, który to po kontakcie z nami, miał nam zlecać misje. Zrezygnowano jednak z dodania tej postaci, a tym samym z zadań, które mielibyśmy od niej otrzymać.

3. Z VC, podobnie jak w przypadku San Andreas, zostało usuniętych kilka misji:

  • Misje zlecane nam przez postać "pana Moffata", o których wspomniałem już wcześniej.
  • Wycięto misje eskortowe, zlecane nam telefonicznie przez Avery'ego Carringtona. 
  • Usunięto misje zlecane nam telefonicznie przez Steave'go Scotta. Zadanie miało polegać na pomocy w nakręceniu sceny pościgowej na potrzeby jego filmu. Chociaż misja została usunięta, to prawdopodobnie posłużyła jako inspiracja do innej, ponieważ bardzo podobne zadanie dostajemy w Vice City Stories.

4. Modyfikacjom uległa także sama mapa Vice City. W fazie beta nie było na niej stadionu oraz północno-wschodniej części plaży. Co więcej, na początku każdy samochód miał identyczne felgi. 

5. W Vice City, początkowo mieliśmy mieć możliwość obstawiania wyścigów konnych. Jak widać producenci od dawna myśleli o tych zwierzętach w swoich grach. Jak pisałem w części pierwszej, w GTA V też miały pojawić się konie. Powód, dla którego Rockstar nie dodaje ich do serii GTA, pozostaje nieznany.

6. Podczas produkcji, zmianie uległ nasz arsenał. Początkowo Mac-10 miał mieć tłumik, a mniejsza wersja SMG MP5 (MP-K), została zablokowana. Z gry usunięto też AK-47 i znane nam z GTA III, Obrzyn oraz Micro Uzi.

7. W plikach można natrafić też na informację, o stacji radiowej o nazwie "Vice City News", która w grze się nie pojawia.

8. Z gry usunięto/zmieniono też kilka pomniejszych rzeczy. Między innymi mundury SWAT, które na początku miały jasnoniebieski kolor zamiast ciemnoniebieskiego. Zdrowie i pancerz miały inny kolor, a niebo w wersji beta było ciemniejsze.

9. Finalnie zmianie uległo też kilka postaci. Początkowo Ricardo Diaz nazywał się Fernando Diaz, a Sonny Forelli miał jasnoróżowy garnitur. 

 

To tyle na temat VC, teraz czas na Grand Theft Auto III!

Produkcja GTA III zaczęła się najpewniej pod koniec 1999 roku, zaraz po premierze Grand Theft Auto 2. Co ciekawe, na początku wszyscy myśleli, że nowe GTA nazywać się będzie "GTA 3D", gdyż taką nazwę zarejestrowano na rynku. Dopiero po pewnym czasie gra została zaprezentowana jako GTA III.

 

1. Pierwsze zdjęcia gry pokazywały, że początkowo grafika w GTA III miała być bardziej komiksowa.

2. Z gry w ostatniej chwili usunięto postać "Darkela" i opóźniono datę premiery, a to za sprawą ataków z 11 września 2001 roku. Darkel był anarchistą. Ów jegomość zlecał nam pięć misji, które nie pojawiły się w grze. Zdaniem wielu osób było to spowodowane niedawnymi atakami terrorystycznymi i Rockstar uznał, że wprowadzenie takiej postaci, nawet jak na nich, było by lekkim przegięciem. Studio oficjalnie zaprzecza tym informacjom.

3. Najciekawszą rzeczą, która została wycięta z gry jest tryb multiplayer. Gdyby już w 2001 roku został wydany oficjalny multiplayer do GTA III, historia tej serii zapewne potoczyła by się inaczej i możliwe, że znany nam tryb sieciowy - GTA Online, pokazał by się dużo wcześniej.

4. W trakcie produkcji, dodano most Callahan, którego wcześniej miało nie być, oraz dodatkowy statek w Portland Harbor i Atlantic Quays.

5. Z wyspy Stauton usunięto przystań i lotnisko, które dodano w Shoreside Vale zamiast części terenów mieszkalnych. 

6. Zmianom uległy też samochody. Część z nich usunięto, a części zmieniono nazwy. Dla przykładu Patriot początkowo nazywał się Hum Vee, a Kuruma nazywała się Sentinal. Auta które zostały usunięte z gry to School Bus, Brigham, Luton oraz Panto. Zmianie uległ też wygląd aut policyjnych, początkowo były one niebieskie.

7. Tak jak i w przyszłych wersjach GTA, tak i w III, nie wszystkie bronie znajdują się w finalnej wersji. W grze miała pojawić się mina, której tekstura nadal jest w plikach gry.

8. Zmiany nie ominęły również Clauda. Miał on początkowo nosić hawajską koszulę.

 

To już koniec części drugiej. Jeśli uda mi się znaleźć ciekawe rzeczy z pozostałych dwóch części (GTA1 i GTA2), to powstanie część trzecia.

Zapraszam do dyskusji w komentarzach oraz wyrażania swojej opinii o zaistniałych zmianach.

 

Część pierwsza:

http://gtasite.net/blog/183833/599/co-wycieto-z-serii-gta_-cz_1.html

 

Źródła - TVGRYpl, http://pl.gta.wikia.com, Wikipedia.pl


Oceń notkę:
+ +8 -
r e k l a m a

Komentarze (3) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 22
maciekolos dodano: 23.02.2017, 20:07
Niestety poszedł kciuk w dół, większość tych informacji to wyssane z palca plotki bez odniesienia w plikach/na screenach. GTA Wikia nie jest wiarygodnym źródłem. Polecam kanał Vadima: https://www.youtu(...)0nxmFxeQ i trochę własnego pogrzebania w zawartości gier, jeśli naprawdę jesteście ciekawi wyciętego contentu.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 23.02.2017, 20:07
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 25
AstonMartin_X do maciekolos dodano: 23.02.2017, 20:11
Informacje są w 100% prawdziwe. Więc najpierw sobie poczytaj najlepiej na anglojęzycznych stronach. A potem krytykuj.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 23.02.2017, 20:16
+ -1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 46
omosquito do maciekolos dodano: 23.02.2017, 20:47
O proszę, nie znałem tego kanału.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
AstonMartin_X

AstonMartin_X

Poziom: 25

Ranking: 63

PD: 2589

Platformy

PC (Windows)

O sobie

Mam na imię Kamil, i mam 23 lata. studiuję w Krakowie, kierunek administracja. Członek nowej redakcji.

Zainteresowania

Broń biała, historia, gry, film

Imię i nazwisko: Kamil

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 24 lata

Dołączył: 13.01.2017

Dałem plusów/minusów: 19/1

Otrzymałem plusów/minusów: 21/3

Napisałem komentarzy: 67

Osiągnięć zdobyłem: 37/142 (26%)

Oceniłem gier: 12

Napisałem blogów: 8

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Gram/Mam: 0 tytułów

Ukończyłem: 0 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.