Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA V] Trevor nosi tatuaż 'R.I.P. Michael'.

Blog użytkownika x-KING

244VCzym jest Run And Gun ? 26.04.2018, 10:42 przez x-KING

Run And Gun stanowi sporą część GTA ONLINE,  przede wszystkim w wersjach na konsole, gdzie zrzesza masę graczy, tworząc przy tym dużą tematyczną społeczność. To właśnie dzięki temu trybowi gry, sporo osób wbija wciąż do online, ograniczając swoją rozgrywkę jedynie do wspomnianego trybu.

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jest to mój pierwszy artykuł i mam nadzieję, że nie ostatni, bo dopiero teraz odkrywam możliwości tej strony, także proszę o wyrozumiałość  :)

 

Wracając do tematu, na pewno nie jedna osoba słyszała już o czymś takim jak " Run And Gun ", jest to jednak tryb lepiej znany raczej bardziej doświadczonym graczom z konsolowych wersji gry i właśnie przez nich głównie praktykowany. O co w nim więc chodzi ? 

 

Run And Gun, w skrócie " RNG" , jest to po prostu zwykły deathmatch, który występuje w sumie od początku gry, z tym, że jest on rozbudowany przez graczy ( inspirowany rozgrywką z RDR 1 ). Czym więc się charakteryzuje ? Jak sama nazwa wskazuje, polega głównie na tym, by biegać i strzelać. Skąd zatem taki rozwój i taka grywalność ? Stąd, że SUKCES TKWI W PROSTOCIE :)

 

Eliminowanie jednym strzałem, robienie uników poprzez odpowiednie ruchy ( tzw. "sidestepy" ), efektowne serie zabójstw - to wszystko składa się na bardzo ciekawy i oryginalny rodzaj gry, gdzie kluczowe znaczenie ma technika i czysty skill. Jest to taki normalny, przyziemny typ deatchmatchu bez żadnych zbędnych udziwnień a zarazem wymaga niemałych umiejętności od graczy, przede wszystkim zręcznościowych - chyba właśnie dlatego tak dużo osób to lubi :)

 

Deathmatche te zazwyczaj są grywane na mapkach, które są pod to robione, aczkolwiek także niektóre te od R* się załapią. Najbardziej chyba ikonową mapką dla tego trybu jest Training Facility 2, z pewnością nie jeden tam grał i nie wiedział o co chodzi. Takich map stworzonych przez graczy jest od groma, bez sensu przytaczać więcej, gdyby jednak ktoś był zainteresowany to wystarczy wpisać frazę " run and gun " w akcjach na social club i ukaże się ich mnóstwo. Od R* natomiast często wykorzystywanymi mapami są Plażowanie i w mniejszym stopniu Alejka, także można ujrzeć Drin za Drinem czy Rządowa Rozróba, tylko że zazwyczaj są to już raczej wersje zmodyfikowane przez graczy pod innymi nazwami.

 

Ilość graczy w takich akcjach jest dowolna, od 1 v 1 aż po limit. Najoptymalniej jednak gdy ta liczba jest z rzędu 6-12. Zasady mogą wydawać się banalnie proste - w dużym uproszczeniu biegasz i się zabijasz, lecz zawsze jest jakieś ale... 

 

W deathmatchach tego typu obowiązują jednak nieskomplikowane, ale zawsze jakieś zasady:

  • Zakaz używania ścian - czy to do przyklejania się czy do cornerowania, czy tak zwanych in-out, czyli wbiegania i wybiegania w kółko                                                                                
  • Głowa ma być zawsze dostępna na jeden strzał - tzn. brak jakichkolwiek hełmów, kasków itd, także bandana była przez jakiś czas zakazana bo przez błędy działała podobnie jak kaski, ale R* po roku na szczęście to naprawił                                                               
  • Deathmatche te odbywają się tylko przy użyciu pistoletów lub karabinków - wszelkie strzelby, maszynówki, a tym bardziej RPG są zakazane, tak by podnieść poprzeczkę

To takie ogólne rzeczy, można by jeszcze wdrążać, ale nie ma konieczności. Te 3 zasady w zupełności wystarczą, by zacząć przygodę z owym trybem. Być może nie jeden z was już został wyrzucony podczas hostowania Run And Gun - takie rzeczy mają miejsce, gdy host obawia się, że dany gracz może nie znać tego trybu łamiąc przy tym podstawowe zasady, a tak się składa, że jeśli jedna osoba łamie, to wszyscy zaczynają to robić.

 

Jest mnóstwo poradników o tym na Youtube, o trikach, sztuczkach...także bez sensu żebym podążał w tę stronę i się jeszcze bardziej rozpisywał, wolę przedstawić to ze strony teoretycznej, gdyż tego jest znacznie mniej w sieci.

 

Oczywiście w większości Run And Gun jest rozgrywany przy użyciu auto aima. Pewnie nie jeden już pomyśli " Pff, co to za gra, gdzie tam skill ". Szkoda, że większość takich osób nawet nie miała okazji tego zagrać, a jeśli tak to zapewne z "randomami" które się nawet nie ruszają podczas strzelania. Gdyby doszłoby jednak do konfrontacji z topowymi graczami, od razu by było , że " mody " :)

 

Skoro już mowa o topowych graczach Run And Gun, są to takie osobistości jak Pportos30, który niedawno przekroczył 500.000 zabitych graczy, także Adam Empire ma podobne statystyki oraz przede wszystkim Gold Revolvers, który jest jednym z kluczowych osób tego trybu, " ojcem " najlepszych graczy na PS4. Wszystkich tych graczy można znaleźć na Youtube.

 

Także jest mnóstwo ekip specjalizujących się w " RNG" , które grają między sobą cvc. Niestety ekip już jako tako wymieniać nie chcę, bo za bardzo są hakowane na social club.

 

Niestety, złote czasy Run And Gun są już za nami, bardzo dużo osób zrezygnowało pod wpływem dodatków, a także pogorszeniu się serwerów, co gorsze w większości są to OG - Orignal Gangsters, czyli znaczące postacie, które planują wrócić w RDR 2. Najważniejszym jednak czynnikiem wpływającym na rezygnację jest pojawienie się coraz to większej ilości potocznie mówiąc " raków, szczurów ". Przede wszystkim są to osoby, które sięgają po xlag, czyli krótko mówiąc, lagują umyślnie na swoją korzyść, efektem takich zagrywek jest mnóstwo "lagerów" w deathmatchach i gra w takich przypadkach większego sensu nie ma...Także niestety, ale na dzień dzisiejszy jeśli chce się w to pograć, to najlepiej mieć do tego znajomych, czy po prostu sprawdzonych graczy, gdyż gra z " randomami " zazwyczaj kończy się "No Rules".

 

Między innymi dlatego jakiś czas temu założyłem nową ekipę pod Run And Gun, która liczy już ponad 100 członków ( PS4 ). Jest ona dla każdego, kto respectuje czystą grę, czyli po prostu przestrzega zasady. Nie jest to ekipa tylko dla mvp - każdy może dołączyć i grać, ci lepsi i ci gorsi, pod warunkiem, że czysto. Także jeśli ktoś z was być może już gra w wspomniany tryb albo dopiero zaczyna to może śmiało dołączyć do naszej społeczności - pamiętajcie, grając z lepszymi, sami stajecie się lepsi :)

 

https://pl.socialclub.rockstargames.com/crew/zone_of_clean_rng

 

Dowaliłem trochę teorii, ale mam nadzieję, że nie jeden się zainteresuje. Zachęcam także by spróbować, pograć trochę w taki rodzaj deathmatchy, z początku dla nowych może być to nieco nie do ogarnięcia czy wydawać się słabe, ale z czasem jak się nauczy grać i będzie się zgarniać piękne serie zabójstw, powiecie " nie żałuję tych rozwalonych padów, było warto " :D

 

Na koniec, żeby nie być gołosłownym, zamieszczam filmik mojej przygody z Run And Gun, by pokazać jak to wygląda w praktyce. Ten tu jest mocno edytowany i bogaty w efekty, więc jeśli chce ktoś zobaczyć bardziej "gołą" wersję to odsyłam do moich wcześniejszych filmów. To już prawie 3 lata odkąd swoją rozgrywkę w GTA opieram głównie na tym trybie. Pozdrawiam :)

 


Oceń notkę:
+ +1 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (12) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 49
omosquito dodano: 27.04.2018, 01:24
Ja się poddaje już na starcie. Na szczęście nie mam PS4 i Cię nie spotkam. Wynik by pewnie był z 50 do 1 XD Ludzie to mają skila nie powiem, szkoda, że u mnie DM wyglądają jakbym miał parkinsona XD
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 50
Majek dodano: 26.04.2018, 12:55
Lol, na początku myślałem, że chodzi o zabijanie się na sesji publicznej. O_o

W życiu nie zrezygnowałbym z mojej premii $2000 za dobre zachowanie na rzecz zabijania innych... :D
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[94.232.***.***]
12Latek do Majek dodano: 27.04.2018, 07:43
Ale :(
Moszna jak najbardziej zabijać i tak czy siak się dostanie premie za dobre zachowanie. ;)
Nie przejmuj się Majuś, wszystko będzie dobrze. Możesz zabijać dalej randomów. :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[94.254.***.***]
Acura dodano: 27.04.2018, 10:45
Szkoda ze na PS4, jest ktos kto gra w to na PC?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
x-KING do Acura dodano: 27.04.2018, 10:52
Owszem, tylko ja się niestety w tych kręgach nie odnajduje, ale grają na wszystkich platformach, z tym że na konsolach jest to najbardziej popularne.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 27.04.2018, 10:55
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
Warfikus dodano: 27.04.2018, 06:43
Mi tam trudno nazwać grę z czystym Auto-aimem skillem, Widziałem u znajo jak to wygląda, strzał/obrót/strzał/obrót, nie wiem jak to wygląda dokładniej, ale wolę walki na swobodnym celowaniu ;p, w tedy się ma pole do popisu choćby na sesji, te trafienia w heada gościa na Oppressorze, zdejmowanie Hydr spamem granatnika/Rpg w powietrzu, to jest dopiero skill w Online :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
x-KING do Warfikus dodano: 27.04.2018, 10:51
Zdaję sobie sprawę, jak to widzą pc-towcy. Typowy stereotyp, autoaim - sam biega i strzela, gdzie tu umiejętności potrzeba, zresztą sam byłem sceptycznie do tego nastawiony, do póki nie zacząłem tego grać. Wiadomo, że zabicie pilota Myśliwca z snajperki nie równa się takiemu killowi w owym RNG, sam kiedyś jeszcze na pół etapu grałem FM i dobrze pamiętam jakie to uczucie ;) No ale niestety, odkąd sesja przestała być dla mnie normalna, wypełniona wszelkimi absurdami i chaosem to przesiadłem się kompletnie zamknięte akcje, w większości te DM.
Tylko, że to porównanie najzwyczajniej jest bez sensu. To są całkiem inne rozgrywki, RNG jest dynamiczniejsze, graczy jest dużo więcej i za to przy większych umiejętnościach ściąga się ich seriami. Pragnę zauważyć, że celownik tylko naprowadza na gracza, nie namierza sam głowy, do tego jeśli gracze robią uniki ( po przez ruchy) to jak najbardziej manualne celowanie wchodzi w grę.
Run And Gun ma to do siebie, że grają tam raczej tylko zaawansowani gracze, którzy mają przegrane tysiące DM i taka gra z nimi a z typowym randomem wygląda caaałkiem inaczej, twój znajomy zapewne grał właśnie z takim randomem, albo sam jest, nie ubliżając, mówię tu w kontekście takiego rodzaju rozgrywki, skoro był tam schematyczny strzał - obrót - strzał...
Pisząc zresztą " czysty skill " chodzi o zabójstwa pistoletem, karabinkiem gdzie trzeba precyzyjnie strzelać, umiejętnie robić te " kroki ", a ni jeżeli z RPG pod nogi gdzie nawet namierzać zbytnio nie musisz. Run And Gun jest to raczej techniczny rodzaj rywalizacji.

Oczywiście jednym przypadnie, dla innych będzie głupie, ale mówienie, że skillu tu za grosz, ubliża tysiącom graczy, którzy mają przegrane setki, tysiące godzin w owym trybie. Wystarczy pomyśleć, typowy grindowiec z 200 levelem vs profesjonalny gracz od DM, ten i ten na auto aimie, ten sam arsenał, zamknięta arena i teraz dlaczego ten pierwszy nie ma nic do powiedzenia ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
Warfikus do x-KING dodano: 27.04.2018, 15:13
Źle to ująłem, bo w każdej dziedzinie są te "koksy" (wyścigi itd) ale jednak dla mnie lepiej jak jest 100% tego swobodnego strzelania, bo tu jednak coś wspomaga i gra wygląda w ogóle inaczej ;p
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
x-KING do Warfikus dodano: 27.04.2018, 19:01
Wiadomo, że swobodne wymaga więcej od graczy, ale przez to, że tu jest wspomagane także jest inny styl gry, wbrew pozorom gra jest równie trudna ja na swobodnym, bo pamiętaj, że gracze też mają auto i dużo łatwiej zginąć, także utrudnieniem są narzucone zasady, dynamika i zagrywki techniczne, nawet te drobiazgowe jak jeden krok w lewo, kiedy celownik to już wariuje przy namierzaniu - zaś gra na swobodnym rządzi się innymi prawami ;)
Pamiętaj, że ja cały czas odnoszę się do RNG, a nie do ogółu z autoaimem, na sesji to nawet większość się nie stara i nie celuje w głowę, więc tak, tam to praktycznie samo celuje ( oczywiście nie mówię tu o snajperkach czy RPG, to jest zawsze na swobodnym ) ale w owym trybie to wygląda całkiem inaczej, w końcu ten tryb został " wybudowany " do takiego celowania i na filmikach może to wydawać się banałem, ale gdy w praktyce się wyląduje na takim DM z zawodowcami, to się za głowę chwycisz ;)
//Edytowano 8 razy. Ostatnio: 27.04.2018, 19:09
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
Warfikus do x-KING dodano: 27.04.2018, 20:41
Ok w sumie czaje, pooglądałem trochę i widać przewagę innych nad niektórymi techniką, ale na sesji w sumie w pojeździe jest o wiele łatwiej paść na PS4 niż PC, kierujący nie ma Aima, to pieszy wyciąga gnata i po nas od razu, chyba że schylanie się w aucie "zrzuca" celowanie czy coś, ale w pojazdach typu Oppressor itd, przeleci się za blisko i po nas ;d, pewien Jutuber pokazał jak niszczyć graczy na konsoli z wspomaganiem, którzy łażą po sesji, wystarczy odpalić "Kasacje" gdzie dostaje się zbuffowanego Ruinera 2000, jest on "Immunitet" czyli nie działa na niego Auto-aim, czy namierzanie rakiet, w rękach zdolnego gracza jest tam niepokonany :d, faktyczną kontrą jest tylko na niego czołg.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
x-KING do Warfikus dodano: 27.04.2018, 22:03
To z pojazdami to akurat głupota, zgadza się, mało kto " uprawia " uliczny pościg, większość woli wysiąść z pojazdu i autoaimem drugiego zdjąć ;)
Jeżeli zaś chodzi o Oppressora to dobrze, nie będą mi takim gxwnem nad głową latać xD
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 27.04.2018, 22:04
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 19
klik125 dodano: 07.05.2018, 18:22
To nieźle pportos poleciał xD Ja na 150 000 jakoś się zatrzymałem :P
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (12 opinii) Skomentuj

x-KING

x-KING

Poziom: 21

Ranking: 121

PD: 1648

O sobie

Nie interesuj się :P

Dołączył: 12.04.2016

Dałem plusów/minusów: 13/0

Otrzymałem plusów/minusów: 20/0

Napisałem komentarzy: 83

Osiągnięć zdobyłem: 29/142 (20%)

Oceniłem gier: 0

Napisałem blogów: 1

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Gram/Mam: 0 tytułów

Ukończyłem: 0 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.