Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA VC] W wodzie obok pola golfowego znajdziemy topielca. Mężczyzna ma zacementowane nogi.

Blog użytkownika Ⓟⓘⓝⓚⓘⓘ

4169V7 rzeczy z poprzednich części, których brakuje w GTA V 21.02.2016, 13:04 przez Ⓟⓘⓝⓚⓘⓘ
Encyklopedia: Grand Theft Auto V

W najnowszym Grand Theft Auto jest pełno nowej zawartości, ale brakuje paru rzeczy z poprzednich części. Oto 7 rzeczy, których brakuje w GTA 5 i mogły by się pojawić w kolejnej części.

 

 

Pojazdy z poprzednich części

 

Pojazdów w GTA 5 jest sporo. Mamy batyskaf, sterowiec, odrzutowce, samoloty, rowery i wiele więcej, ale brakuje kilku świetnych pojazdów z wcześniejszych części. Przykładem jest kombajn, którego wiele osób na początku szukało go w grze. Najbardziej oczekiwanym pojazdem był Jetpack z San Andreas, którego dużo osób szuka w grze. Ciekawe było by też pojawienie się APC z GTA TboGt, zabawek RC, poduszkowca lub możliwości jazdy pociągiem.

 

Model zniszczeń z GTA IV i fizyka pojazdów

 

Skoro jesteśmy przy pojazdach, to warto było by wspomnieć o modelu zniszczeń i fizyce pojazdów. Sporo osób krytykowało słaby model zniszczeń pojazdów, który był gorszy niż w poprzedniczce i fizykę pojazdów, która była mniej realistyczna. Samochody jest ciężko doprowadzić, aby nie były zdolne do jazdy. Poniżej macie porównanie modelu zniszczeń.

 

Zajęcia poboczne

GTA San Andreas to część, w której mamy najwięcej misji pobocznych. Mamy możliwość grać na automatach, grać w bilard, włamywać się do domów, chodzić do szkół, chodzić na siłownię, pracować jako parkingowy, walczyć na ringu, uczyć się nowych ciosów i brać udział w zawodach na stadionach. Tego wszystkiego brakuje w GTA 5. Mogły by się też pojawić misje poboczne, które były też większości części GTA. Mowa tu o misjach strażaka, policjanta, sanitariusza, taksówkarza, w których mogliśmy sporo zarobić.

 

Poziom trudności

Według mnie wadą w GTA 5 jest poziom trudności. Gra jest po prostu łatwa. Nie ma trudniejszych misji, takich jak np. misja z helikopterem zabawkowym z GTA Vice City. Szybko dostajemy dostęp do broni takich jak minigun i RPG. W misjach występują checkpointy i jak przegramy 3 razy fragment danej misji, to możemy go przewinąć. Następna część serii powinna być trudniejsza.

 

Swoboda podczas misji

Charakterystyczną rzeczą w Grand Theft Auto była swoboda podczas misji. Często sami decydowaliśmy, jak wykonamy daną misję. przykładem jest misja "Sir, yes Sir!" z GTA Vice City. Musieliśmy ukraść czołg , który jechał w konwoju przez jedną z głównych ulic miasta. To jak zabraliśmy się do jej wykonania zależało tylko od nas - mogliśmy poczekać aż kierowca się zatrzyma i pójdzie do sklepu obok, spróbować go zabrać gdy jeszcze był w ruchu lub można było również wzniecić strzelaninę. 

 

 

W GTA 5 misje są oskryptowane i nie mamy już takiej swobody. Gra decydowała za nas, jak misję mamy wykonać. Liniowość widać w pierwszych minutach w grze. Za każdym razem wyścigu z Lamarem pojazdy będą w tym samym miejscu.

 

Wybory moralne

W GTA 4 pełno było wyborów. Najczęściej decydowaliśmy, czy kogoś lub kogo zabić. W GTA 5 pożegnaliśmy się z wyborami moralnymi. Decydowaliśmy tylko, czy zabijemy Baverlyego i o zakończeniu gry. Ten  drugi wybór jest trochę bez sensu, ponieważ decydujemy czy zabijemy Trevora, Michaela, czy antagonistów. 

 

To wszystko, co udało mi się wymyślić. Zapraszam do komentowania i głosowania w ankiecie.


Oceń notkę:
+ +9 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (13) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 39
hoger dodano: 21.02.2016, 14:33
Co do swobody w misjach to w GTA V w niektórych misjach jest swoboda działania i wcale nie mam na myśli napadów. Konkretniej chodzi mi o misje w których gramy dwoma lub trzema postaciami. Możemy sobie wybrać jak chcemy zabić przeciwników i z której pozycji atakować przykładem jest misja ratowania Lamara z tartaku albo gdy pozbywamy się wszystkich wrogów w Hucie w LS podczas ostatniej misji. Można do tego jeszcze dorzucić misję w Kortz Center. A jeśli chodzi o pojazdy to zgadzam się, niektórych mi brakuje.
//Edytowano 2 razy. Ostatnio: 21.02.2016, 14:36
+ +6 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 25
envelope dodano: 21.02.2016, 17:54
Najbardziej brakuje mi fizyki z GTA IV. Mam na myśli zachowanie pojazdów i ludzi. No i w zasadzie miotacza ognia. Reszta jak jetpacki, kombajny i poduszkowce jest dla mnie mało ważna.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 17
BoniT dodano: 21.02.2016, 21:53
Autor zapomniał dodać najważniejszej rzeczy, której zabrakło - kucania.
+ +6 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Chaffee dodano: 21.02.2016, 22:07
Najbardziej to tego co już jest, a nie da się korzystać. Czyli kasyno, siłownia i kluby. Kasyno to idealny pomysł żeby pobawić się zarobionymi pieniędzmi. Po pierwszym/drugim przejściu fabuły kupowanie ciągle nieruchomości nie ma sensu. Ale za to gra w kasynie zawsze daje jakieś emocje. Poprzez siłownie moglibyśmy rozwijać atrybut siły, a klubów w LS jest od cholery i fajnie jakby można było iść się zabawić, a nie je wykupić i w sumie tyle. Co do pojazdów tu nie brakuje mi nic. Co najwyżej po raz kolejny trochę szkoda, że nie można podpiąć pod traktor brony czy innych wynalazków, które w samej grze już są.
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 40
alicjaess dodano: 21.02.2016, 13:53
Bardzo ciekawy temat - już publikuję na główną!

Według mnie brakuje tutaj swobody wykonywania misji, w GTA V mamy do czynienia z dość oskryptowanymi misjami, które nie dają takiej swobody wykonywania misji. V zazwyczaj dyktuje graczowi jak ma przejść misję, a szkoda, bo chciałabym przyznam się czasem przejść misje w GTA V na swój sposób a nie według gry.

Pojazdy z poprzednich części (zwłaszcza z GTA SA) są w porządku, ale niektóre byłyby zbędne, nie wyobrażałabym sobie traktoru czy kombajnu w GTA V, w GTA V nie ma takich typowych wsi jak w GTA:SA, gdzie takie pojazdy miałyby sens. Nawet w Sandy Shores, niezbyt mi pasują takie pojazdy, ale to tylko moja opinia. A na Jetpack ponoć jest mod.

Fizyka to kwestia sporna, jest dużo zwolenników jak i przeciwników.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.02.2016, 14:01
+ +5 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 23
Ⓟⓘⓝⓚⓘⓘ do alicjaess dodano: 21.02.2016, 13:57
Dzięki !
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 20
SirFreddyPL do alicjaess dodano: 21.02.2016, 22:41
Przecież w GTA V jest traktor ;)
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[85.219.***.***]
MetoPyton dodano: 21.02.2016, 22:59
Mnie brakuje: San Fierro i Las Venturas. Paru misji pobocznych. Trochę kilku pojazdów (statek Tuga z 4). Kilku sklepów i Burger Szotów, i paru rzeczy. Model jazdy z 4 jest mi w sumie obojętny zaś model zniszczeń irytujący byl więc za nim nie tęsknię. Swoboda misji obojętne ważne żeby się przy nich dobrze bawić. Wybory moralne to w RPGach nie w GTA.
I normalnej grawitacji nie tego gówna co jest w 5. Podskoczę na byle kamieniu i pól mapy zwiedzam.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 25
envelope dodano: 22.02.2016, 11:22
Coś dla fanów jetpacka.


http://gtaxs(...)html?m=1
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 22
SnOOpHeR dodano: 22.02.2016, 17:50
A moim zdaniem ostatnie zdanie powinno zostać zmienione lub usunięte. Nie wszyscy przeszli grę i mogą nie chcieć wiedzieć o tym, kogo możemy zabić.
Z drugiej strony nic nie wiadomo konkretnego :)
Tak się tylko czepiam..

Fakt, faktem, że te wszystkie rzeczy, których brakuje mogły by być w V, znacznie mogło by to wzbogacić grę.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[109.173.***.***]
wagen dodano: 23.02.2016, 11:22
Nie ma knajpek - Burger Shota i Cluckin Bell!!!
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[37.249.***.***]
Kwarc dodano: 23.02.2016, 20:51
1. Pojazdy (i bronie)
Oj tak... zdecydowanie brakuje kilku rzeczy. Mogłoby się wydawać, że to skrajne pierdoły, ale mimo wszystko trochę smutno, że ich nie ma. Z broni tęsknię za kataną i miotaczem ognia. Z pojazdów brakuje mi kombajna, poduszkowca, gokarta i przede wszystkim jetpacka. Trochę zabawne, że z jednej strony GTA V chce być największe, najobszerniejsze i najdroższe oraz zawiera w sobie niemal wszystko od łodzi podwodnych po działka elektromagnetyczne, a o tych kilku głupotkach z jakiegoś powodu zapomniano. A i tylko mi się wydaje czy motocykle i rowery spawnują się zdecydowanie za rzadko?

2. Model zniszczeń i fizyka pojazdów
Tutaj sprawa jest dużo bardziej złożona... GTA nigdy nie stawiało realizmu na piedestale. Dlatego też uważałem wiarygodność fizyki w Czwórce za przesadę. Wiadomo... fajnie jak zniszczenia odzwierciedlają kolizje, ale poszło to za daleko. Auta wgniatały się jakby były robione w Chinach z kartonu. Niemniej w GTA 5 to zwrot o 180 stopni. Auta są niczym czołgi, wlecisz na pełnej prędkości w betonową ścianę i kończy się to kilkoma zadrapaniami, a dachowanie jest prawie niemożliwe, bo samochody prawie zawsze w magiczny sposób przewracają się z powrotem na opony. Nie powiem... taka arcade'owa mechanika to czysta frajda, ale poziom trudności na tym cierpi. Co do fizyki pojazdów to nawet trochę nie tęsknię za tym z GTA 4. Auta zachowywały się po prostu dziwnie... Ściągało je na boki, robiły bączki i odstawiały inne "realistyczne jaja".

3. Zajęcia poboczne
Podpisuję się pod tym rękoma i nogami. Brakuje cyklicznych zajęć pobocznych. Przez to po po skończeniu głównego wątku nie ma się co robić i na czym zarabiać. A, że nieruchomości kosztują więcej niż da się zarobić na wszystkich włamach razem wziętych to może być problem.

4. Poziom trudności
Coś w tym jest... na dobrą sprawę akcja z wjeżdżaniem motorem na rozpędzony pociąg to jedyny uciążliwszy segment, ale to i tak można pominąć, więc wiecie... I w tym moim zdaniem tkwi szkopuł. Wiele misji przeklinalibyśmy gdyby nie checkpointy i możliwość pominięcia. Z jednej strony to jest wygodne, bo nie muszę zaczynać od zera przez głupi błąd, a nawet jeśli to mam już dojazd i cut-scenki za sobą, ale z drugiej wszystko nagle staje się łatwe... Jeśli ktoś lubi jak gra stawia przed nim wyzwania to może czuć zawód. Na moje byłoby można załatwić wyborem poziomów trudności. Nawet prowizoryczny system łatwy - pełna obsługa checkpointów średni - checkpoint tylko na sam początek i trudny - brak checkpointów powinien zadziałac. A szybki dostęp do broni i kasy? Tutaj chyba znowu pokutuje próba naprawienia błędów Czwórki. Mi osobiście to jak i sam poziom misji nie przeszkadza, ale rozumiem tych, którzy zwracają na to uwagę. Aczkolwiek jakimś pocieszeniem dla nich może być system medali za wykonanie misji. Ich wymaksowanie może być wymagające... aczkolwiek trochę bez sensu, że wymagania widzimy po misji i nie zawsze opisy są jasne.

4. Swoboda podczas misji
Z jednej strony GTA nigdy nie było Hitmanem, w którym zadania były minisandboksem (tak, wiem... w Rozgrzeszeniu się trochę zmieniło), ale to prawda... była pewna swoboda podczas wykonywania zadań. Aczkolwiek w Piątce jakiejś tam jej resztki się zachowały. Przykładowo zamiast ścigać Chenga, rozwaliłem go z bazooki nim wyjechał z parkingu. Niestety jakby ktoś spytał mnie o drugi przykład to miałby problem... Pościg musi być i musi się skończyć w tym miejscu, w którym zażyczyli sobie twórcy nieważne co byśmy nie zrobili. Wszystko przez to, że R* założył sobie filmowość Piątki. Te wszystkie pościgi i strzelanki wyglądają jak żywcem wzięte z filmu akcji z górnej półki.

5. Wybory moralne
Niby było w Czwórce pełno wyborów moralnych, ale jakoś żaden z nich nie wywarł na mnie szczególnego wrażenia. Może dlatego, że według mnie tamta seria miała najgorszą fabułę w serii, a i wybór kończył się śmiercią jedną z dwójki postaci, które niekoniecznie lubiłem. Powiedzmy sobie wprost... Roman był dla GTA tym czym Jar-Jar dla Gwiezdnych Wojen, a Kate była nudna i nijaka.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[82.160.***.***]
WSRHMATI dodano: 09.12.2016, 19:15
Niczego nie barkuje w gta v po prostu jest inne tak jak było między gta sa a gta iv
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (13 opinii) Skomentuj

Ⓟⓘⓝⓚⓘⓘ

Ⓟⓘⓝⓚⓘⓘ

Poziom: 23

Ranking: 102

PD: 2009

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 2
Android
Xbox 360

Płeć: Mężczyzna

Dołączył: 10.02.2016

Dałem plusów/minusów: 56/13

Otrzymałem plusów/minusów: 24/2

Napisałem komentarzy: 31

Osiągnięć zdobyłem: 34/142 (24%)

Oceniłem gier: 0

Napisałem blogów: 5

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Gram/Mam: 0 tytułów

Ukończyłem: 0 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.