Home Fanpage GTASite Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA IV] Jeśli wybuch będzie miał miejsce blisko Ciebie, usłyszysz dzwonienie w uszach.

314V SA - Podmiana dźwięków przy pomocy Alci's SAAT GUI FrontEnd 1.0. Poradniki | PC 19.03.2019 przez Majek
Encyklopedia: GTA SA

W tym poradniku do podmiany dźwięków użyjemy niezawodnego Alci's SAAT GUI FrontEnd.

SA - Podmiana dźwięków przy pomocy Alci's SAAT GUI FrontEnd 1.0.

Program możecie pobrać stąd -> CLICK!

 

Po wypakowaniu uruchamiany SaatGuiFrontend i wskazujemy folder na dysku, w którym mamy zainstalowane GTA San Andreas. Może się okazać, że musicie zrobić to dwa razy. Może się okazać, że musicie uruchomić program "jako administrator".

 

Po uruchomieniu zobaczycie takie okno: 

Dla bezpieczeństwa - kliknijcie File i:

  • Set working directory - wskażcie ścieżkę do pliku AUDIO w folderze z GTA SA
  • Set GTA directory - wskażcie ścieżkę do folderu z zainstalowanym GTA SA

Jeśli mimo powyższego macie problem z podaniem właściwych lokalizacji, w folderze Alci's SAAT GUI FrontEnd znajdziecie plik settings.ini. Otwórzcie go np. w Notatniku i ręcznie uzupełnijcie ścieżkę dla:

  • GtaDirectory= (np. GtaDirectory=D:/GTA San Andreas/)
  • WorkingDirectory= (np. GtaDirectory=D:/GTA San Andreas/audio)

 

Następnie w zakładce SFX kliknijcie 2x w GENRL i poczekajcie, aż pliki się wczytają. Rozwińcie np. Bank_137 (tutaj znajdują się dźwięki broni) i podmieńcie interesujący Was plik. Najpierw musicie go zaznaczyć, a potem wcisnąć kopertę z zieloną strzałką skierowaną do środka (ta w czerwonym kwadracie na zdjęciu niżej).

Oczywiście należy podmienić "te same pliki za te same pliki". Dla przykładu - TUTAJ znajdziecie fenomenalne dźwięki do snajperki. Są to pliki sound_027 oraz sound_028. W SAAT podmieniamy więc 027 za 027, a 028 za 028. 

Kiedy już skończymy, wciskamy Save (dyskietka), czekamy, aż archiwum się przebuduje i cieszymy się z nowych dźwięków. :)

r e k l a m a

Komentarze (6) Skomentuj Obserwuj

[5.173.***.***]
Smoke dodano: 19.03.2019, 23:29
haha jak to mówią - lepiej późno niż wcale ;P

przyda się ;)
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 56
Majek do Smoke dodano: 20.03.2019, 00:10
Ktoś na forum chciał, to dodałem. :P
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[5.173.***.***]
taz dodano: 31.03.2019, 11:24
nice :)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 20
deton24 dodano: 06.04.2019, 19:58
Doskonale!
Zawsze się zastanawiałem jakie są możliwości podmiany dźwięków na lepsze jakościowo.
Np. podmiana muzyki na lepszą jakościowo.
Jej oryginalne pliki to bodaj 32 lub 36kHz, w podzielonych segmentach.
Można zaimportować z wersji 5CD Box set muzykę.
Master tam jest spójny, i to świetne źródło. Można uniknąć rekompresji. Choć nie ma wszystkich piosenek.

Jakie są wymagania podle formatu importowanych plików?
WAV ADPCM, PCM?
44kHz działa wszędzie?

Orientował się ktoś w czy w lepszej jakości są dialogi w misjach na innych wersjach niż PC, gdzie jest bodaj tylko 22kHz?
Można by dokonać podmiany, a nawet remasteringu linii dialogowych, jeśli źródło będzie wystarczająco dobre.
Jest też specjalne AI oparte o sieć neuronową, które remasteruje próbki głosowe. Zwłaszcza w oparciu o próbki lepsze jakościowo. W cutscenkach jest 44kHz prawdopodobnie.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 20
deton24 do deton24 dodano: 06.04.2019, 21:41
Dodam jeszcze że tutaj:
https://gtafo(...)und-paq/
Można znaleźć jakie dźwięki są przypisane do jakich aut.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 20
deton24 do deton24 dodano: 07.04.2019, 19:21
Przetrzepałem trochę te pliki.
Muzyka 32kHz i cutscenki są w OGG.
Dialogi są w 16kHz PCM!

Każda muzyka w grze ma osobno naniesionego DJ, i w drugiej wersji bez, ścieżkę podzieloną nieregularnie na trzy części, z czego środkowa najdłuższa.
Generalnie masakra będzie z tym podmienianiem jeśli samplerate nie gra roli na jakie podmienimy.
Remaster dialogów 16kHz jest możliwy tylko tamtym softem z AI, bo jakość jest najgorsza z możliwych praktycznie. I to z pewnością powodzenia raptem przy istniejących lepszych próbkach. Z resztą nie wiem co będzie. Ale da się zrobić, bo tamten soft wyczynia cuda.
Jak go ogarnę to może kiedyś przechodnie będą się odzywać w podobnej jakości jak w IV.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

SHOUT

Regulamin shoutboxa | Archiwum

Znaków: 0 z 300

Wszystkich wpisóws: 42974

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 89,51
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,13
3.  RAFkin 36 412/539 87,24
4.  adi55500... 36 401/554 85,96
5.  Wookie1 31 389/465 85,89
6.  KyloHims... 34 389/525 84,76
7.  EngineV8 33 379/494 83,96
8.  Brus 34 377/509 83,52
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,04
10.  Wichu 29 341/435 80,43
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 441 2310
2.  Majek 28 439 1513
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Mr_White... 6 436 1350
5.  Zembu 8 431 1349
6.  Mazi150 4 438 1342
7.  Kettger 4 436 1336
8.  Majkela 2 436 1322
9.  xNomad 0 439 1317
10.  Siatkarz... 0 439 1317
Zobacz pełen ranking

GTA

Zobacz więcej   

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.