Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA SA] W grze miała występować deskorolka, lecz nie zdążono ze zoptymalizowaniem jej przed wydaniem gry.

989V Wszystko o wyścigach w GTA Online vol.2 Poradniki | PC 21.04.2017 przez omosquito
Encyklopedia: GTA Online | Tagi: Najszybsze samochody GTA Online

W listopadzie pojawił się na łamach GTASite obszerny poradnik o wyścigach w GTAO. W styczniu przeszedł on modernizację i trafił na stronę główną. W ostatniej aktualizacji R* wprowadził jednak sporo zmian. Oto co udało się mi wychwycić.

Wszystko o wyścigach w GTA Online vol.2

EDIT 20.04.2017

Od publikacji bloga pojawiła się masa nowych wozów, tabele zostały uzupełnione o Klasyki i Muscle, dodałem również poradniki, co prawda po angielsku, jednak nie trzeba znać języka aby je zrozumieć.

 

Od ostatniej aktualizacji przejechałem już kilkaset wyścigów i zaczęło mnie dręczyć kilka pytań. Mianowicie jak wiadomo, zawsze to Pfister 811 i Banshee królowały na prostej, jednak po przejechaniu kilkudziesięciu wyścigów kaskaderskich, za każdym razem gdy brałem te auta dostawałem sromotne cięgi. Zacząłem szukać przyczyny w internecie iii...... i cisza, żaden YouTuber tematu nie poruszył (Ba, Broughy1322 czyli specjalista od testowania samochodów miesiąc temu twierdził, że 811 oraz Banshee nadal są najszybsze). Dziwne ale prawdziwe.

No cóż, wziąłem sprawy w swoje ręce i wyniki testów mnie lekko zszokowały. Przetestowałem v-max wszystkich wozów z klasy super oraz sport jakie miałem w garażu, zarówno na trasie kaskaderskiej, jak i na szosie.

Testy dla pewności zrobiłem zarówno w 60 jak i 170 klatkach na sekundę. Patrze w monitor kilka minut i nic mi nie pasuje. Ponawiam testy i ponownie takie same wyniki. Pora je przedstawić. Testy wykonywane były w następujący sposób:

 

  • TRASA TESTOWA AUTOSTRADA

 

 

  • TRASA TESTOWA KASKADERSKA

 

A wyniki wyglądają w następujący sposób:

 

Sportowe asfalt 170 FPS

Czas Samochód Różnica 170FPS - 60FPS
1.22.71 Rapid GT  10,46s
1.28.83 Verlierer 5.09s
1.29.12 Massacro wyś. 5,14s
1.29.47 Comet Retro 1,07s
1.30.27 Specter Custom 5.56s
1.31.25 Shafter v12 2,14s
1.31.73 Jester wyś. 4,39s
1.34.09 Elegy Retro 5,62s
1.34.01 Stirling GT 6,72s
1.35.19 Futo 3.15s
1.35.82 Elegy RH8 2,76s
1.36.18 Tropos 2.33s
1.36.84 Omnis 4.89s
1.42.74 Kuruma opanc. 1,94s
1.50.55 Blista Compact 2.84s

 


Sportowe asfalt 60 FPS

Czas Samochód
1.30.54 Comet Retro
1.33.17 Rapid GT
1.33.39 Shafter v12
1.33.92 Verlierer
1.34.26 Massacro wyś.
1.35.83 Specter Custom
1.36.12 Jester wyś.
1.38.34 Futo
1.38.51 Tropos
1.38.58 Elegy RH8
1.39.71 Elegy Retro
1.40.73 Stirling GT
1.41.73 Omnis
1.44.68 Kuruma opanc.
1.53.39 Blista Compact

 


Sportowe kaskaderski 60 oraz 170 klatek

Czas Samochód
50.93 Shafter v12
51.96 Massacro wyś.
52.03 Verlierer
52.72 Specter Custom
52.90 Rapid GT
53.00 Comet Retro
53.38 Jester wyś.
53.73 Elegy RH8
54.58 Elegy Retro
54.88 Futo
55.51 Tropos
56.07 Stirling GT
56.27 Omnis
57.00 Kuruma opanc.
1.01.87 Blista Compact

 

 

Super asfalt 170 FPS

Czas Samochód Różnica 170FPS - 60FPS
1.17.96 Banshee 900RR 10,09s
1.24.15 811 8,16s wolniej niż przy 60 FPS!
1.26.62 Nero Custom 4,88s
1.26.64 Proto 3,4s
1.27.30 RE7B 6,3s
1.28.90 Zentorno 4,77s
1.28.99 GP1 4,33s
1.31.26 T20 2,7s
1.32.58 ETR1 3,4s

 

 

Super asfalt 60 FPS

Czas Samochód
1.15.99 811
1.28.05 Banshee 900RR
1.30.04 Proto
1.31.50 Nero Custom
1.33.32 GP1
1.33.60 RE7B
1.33.67 Zentorno
1.33.96 T20
1.35.98 ETR1

 

 

Super kaskaderski 60 oraz 170 klatek

Czas Samochód
49.83 Proto
50.09 Banshee 900RR
50.18 811
50.38 Nero Custom
51.16 GP1
51.28 RE7B
51.48 T20
51.58 Zentorno
52.43 ETR1

 

 

Klasyki asfalt 170 FPS

Czas Samochód Różnica 170FPS - 60FPS
1.15.35 Infernus Classic 17.43s
1.29.04 Z Type 3.63s
1.29.54 Turismo Classic 6.92s
1.32.88 Casco 2.66s
1.34.01 Stirling GT 6,72s
1.35.58 Cheetah Classic 1.20s
1.38.31 Torrero 1.80s
1.57.15 Rosevelt Valor 1.19s

 

 

Klasyki asfalt 60 FPS

Czas Samochód Różnica 170FPS - 60FPS
1.32.67 Z Type 3.63s
1.32.78 Infernus Classic 17.43s
1.35.54 Casco 2.66s
1.36.46 Turismo Classic 6.92s
1.36.78 Cheetah Classic 1.20s
1.40.11 Torrero 1.80s
1.40.73 Stirling GT 6,72s
1.58.34 Rosevelt Valor 1.19s

 

 

Klasyki kaskaderski 60 oraz 170 klatek

Czas Samochód
51.48 Z Type
52.86 Casco
53.01 Turismo Classic
53.13 Cheetah Classic
54.08 Infernus Classic
54.65 Torrero
56.07 Stirling GT
1.03.20 Rosevelt Valor

 

 

Muscle asfalt 170 FPS

Czas Samochód Różnica 170FPS - 60FPS
1.32.74 Dominator Pisswaser 1.69s
1.40.96 Duke O'Death 0.53s
1.43.45 Duke 0.38s
1.45.15 Stalion 1.14s

 

 

Muscle asfalt 60 FPS

Czas Samochód Różnica 170FPS - 60FPS
1.34.43 Dominator Pisswaser 1.69s
1.41.49 Duke O'Death 0.53s
1.43.83 Duke 0.38s
1.46.29 Stalion 1.14s

 

 

Muscle kaskaderski 60 oraz 170 klatek

Czas Samochód
51.91 Dominator Pisswaser
54.78 Duke O'Death
55.79 Duke
57.31 Stalion

 

Podsumowanie...

Czy Broughy1322 się pomylił w trakcie ostatnich testów? I tak i nie. Wyniki na autostradzie, mamy podobne, jednak nasz specjalista nigdy nie robił testów v-max na trasie kaskaderskiej, a jak widać wyniki są zgoła inne niż na zwykłej ulicy.

W wyścigach kaskaderskich R* wprowadził poprawkę, która niweluje różnicę FPS Boost na prostych odcinkach, wypada sobie powiedzieć, czym ów FPS Boost jest. Zacytuje tutaj naszego użytkownika Darindula:

 

"Niektóre samochody osiągają większą prędkość maksymalną w większej liczbie klatek na sekundę. A rozchodzi się o to, że praca zawieszenia ma wpływ na tak zwany KERB BOOST, czyli jeśli zawieszenie pracuje, nawet na lekkich wybojach, to pojazd dostaje małego kopa. Daną pracę może wykonać raz na jedną klatkę, więc jeśli ktoś osiągał więcej klatek to tych boostów miał więcej na sekundę, dzięki czemu dostawał większego kopa do prędkości maksymalnej. Nie każdy pojazd jednak reaguje tak samo.
Co do tras kaskaderskich trzeba zauważyć, że drogi są gładziutkie, więc zawieszenie nie pracuje."

 

Reasumując, na prostej w wyścigu kaskaderskim nie ma boosta przy zwiększonej liczbie FPS, jednak jeśli na trasie jest dużo tub, zawieszenie zaczyna pracować i FPS-y zaczynają działać

 

Dodatkową ciekawostką jest to, że w różnych trybach różne wozy są najszybsze. Obecnie najlepszymi wyborami są dla klasy Super - Nero oraz dla klasy Sport - Massacro. Patrząc po wynikach mają najbardziej wyważoną prędkość maksymalną oraz skrętność.

Co do reszty klas nie ma prawie żadnych zmian w porównaniu do poradnika z listopada. Kto nie czytał link ma tutaj: /artykuly/501/wszystko-o-wyscigach-w-gta-online.html

 

Na zakończenie wspomniane na początku poradniki:

 

 

r e k l a m a

Komentarze (18) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 28
KyloHimself dodano: 19.03.2017, 18:59
Jeszcze napisz mi jak prostemu chłopu rolnemu - te +/- x,xx oznacza różnicę odnośnie ostatnich testów?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito do KyloHimself dodano: 19.03.2017, 19:12
Te +- oznacza różnicę 170 klatek w porównaniu do 60 klatek. No i jak widzisz, tak jak pisałem w listopadzie. 811 jest jedynym wozem, który przy 60 klatkach jest szybszy niż przy 170. No i jak również pisałem kilka miesięcy temu, jedne wozy mają większego boosta, inne mniejszego. Przypuszczam, że zależy to od ilości elementów z jakich składa się dany samochód.
//edit
Teraz w tabelkach masz już ładnie pogrupowane
//Edytowano 3 razy. Ostatnio: 20.03.2017, 17:32
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
KyloHimself do omosquito dodano: 19.03.2017, 19:27
Jeszcze brakuje takiego porównania dla specjalnych pojazdów w nowych wyścigach. Dzięki temu co ustaliłeś i dzisiejszej obserwacji śmiem twierdzić iż tam również ekstra boosta dostają teraz gracze z 60fps i mniej.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito do KyloHimself dodano: 19.03.2017, 19:41
Możliwe, ale powiem szczerze... Nie chce mi się tego robić :P Całą noc wczoraj siedziałem i testowałem, mam dosyć na chwilę obecną. Może kiedyś znowu mnie wena najdzie :) Zsumuj sobie wszystkie czasy z testów, dodaj do tego ekrany ładowania i pomnóż razy 2 bo wszystkie przejazdy trzeba było zrobić 2 razy, żeby przekłamań nie było. Pierdolca idzie dostać.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.03.2017, 19:45
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
KyloHimself do omosquito dodano: 19.03.2017, 19:58
Dzięki zatem za poświęcenie ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 19
Dodladden dodano: 20.03.2017, 21:09
Nie wiem na ile ta informacja jest prawdziwa ,ale krążą plotki że gracze znaleźli w plikach gry dowody/informacje na to ,że zawartość Exclusive będzie dostępna dla wszystkich.
Wiadomo wam coś o tym?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
KyloHimself do Dodladden dodano: 20.03.2017, 21:29
Niemal pewne jest, że dostaniemy Duke o'Death-a. Ma on być głównym "bohaterem" jednej z misji, prawdopodobnie w trybie freeroam. W ostatnim newswire od R* jest wzmianka o "zabójczym pojeździe muscle". O innych pojazdach z exclusiva też słyszałem, że mają zostać odblokowane, ale żadnych pewnych, oficjalnych źródeł nie znalazłem.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 26
N3XU5 dodano: 21.03.2017, 20:51
Dzięki tym dwóm blogom mam w ciągu 3 dni 14 wygranych wyścigów więcej. Okazało się że jeździłem nie tym co trzeba. Dzięki!
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Darindul dodano: 21.03.2017, 12:20
Dokładniej rzecz ujmując Broughy tłumaczył o co chodzi, że niektóre samochody osiągają większą prędkość maksymalną w większej liczbie klatek na sekundę. A rozchodzi się o to, że praca zawieszenia ma wpływ na tak zwany KERB BOOST, czyli jeśli zawieszenie pracuje, nawet na lekkich wybojach, to pojazd dostaje małego kopa. Daną pracę może wykonać raz na jedną klatkę, więc jeśli ktoś osiągał więcej klatek to tych boostów miał więcej na sekundę, dzięki czemu dostawał większego kopa do prędkości maksymalnej. Nie każdy pojazd jednak reaguje tak samo.
Co do tras kaskaderskich trzeba zauważyć, że drogi są gładziutkie, więc zawieszenie nie pracuje.
Po za tym Broughy nie porównywał czasów przejazdu całego odcinka, tylko pod sam koniec trasy, jak pojazd już osiągnie V-max, niwelując wpływ przyśpieszenia pojazdu, obliczał jaki czas potrzebuje pojazd na przejechanie odcinka między dwoma checkpointami, znając dokładną odległość między nimi i czas przejazdu, podając wynik z dokładnością do 0,2 mili.

Ogólnie sam artykuł dobry, doceniam wysiłek włożony w testy.
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito do Darindul dodano: 21.03.2017, 12:28
Podałeś rewelacyjne uzupełnienie, dzięki :) A odnośnie v-max i obliczeń, aby wyeliminować proces przyspieszenia zastosowałem długie 5 kilometrowe odcinki. Gdybym to zrobił na trasie powiedzmy 1 km to taki test nie miałby żadnego sensu.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.03.2017, 12:33
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito do Darindul dodano: 21.03.2017, 12:40
Napisałeś że boost zależy od zawieszenia. Wiadomo, różne wozy reagują inaczej jednak ciekawe czy jeśli zmieni się jego wysokość to wyniki np takiego Banshee w 170 klatkach również się zmienią. No nic czas przetestować :)
//EDIT
Banshee 900rr
1:18:65 na zawieszeniu fabrycznym
1:17:96 na najniższym zawieszeniu

O proszę, minimalny bo minimalny ale ma wpływ. Człowiek uczy się całe życie, widać że po przejechaniu blisko 5000 wyścigów ciągle można nauczyć się czegoś nowego :)
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 21.03.2017, 12:51
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 27
Fronynyl do omosquito dodano: 27.03.2017, 14:22
Może na prostej w wyścigach kaskaderskich FPSy nie grają roli, ale na tych zielonych przyspieszaczach, osoby z dużą ilością FPSów dostają sporego boosta (tu masz dowód: https://youtu.be/Nhah7nIZgj8 )
Mam też przeświadczenie, że w tubach na wyścigach kaskaderskich FPSy mają duże znaczenie. Raz grałem z gościem, który za każdy razem jechał tubą znacznie szybciej niż ja, mimo iż wyścig był non-kontakt i na stockowych autach. Dodam, że wiem jak korzystać z tub aby jechać możliwie jak najszybciej.
Myślę, że Darindul ma rację. Generalnie FPSy są potrzebne tam, gdzie pracuje zawieszenie.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito do Fronynyl dodano: 27.03.2017, 15:46
Tak, ma rację w 100%
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 15
Jumperone dodano: 20.03.2017, 19:32
" i cisza, żaden YouTuber tematu nie poruszył. "
Broughy1322 robi już od dawna świetne filmy porównujące samochody, na których naprawdę można polegać..
//EDIT omosquito
Dopisałem w artykule kilka zdań, teraz już nie powinno być problemu ze zrozumieniem mojego tekstu.
//Edytowano 2 razy. Ostatnio: 21.03.2017, 06:20
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
KyloHimself do Jumperone dodano: 20.03.2017, 20:04
Ale omosquito nie porównuje tu samochodów, tylko osiągi w różnym framerate'cie. Z tym na YT jeszcze nigdzie się nie spotkałem
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito do Jumperone dodano: 20.03.2017, 22:29
Tak Broughy robi masę świetnych testów i chwała mu za to. Jest w tym najlepszy na świecie. W jednym z filmików mówił również, ze FPS wpływa na szybkość wozów, jednak nigdy tego nie przetestował. Można na youtube znaleźć pojedyncze filmiki porównujące pojedyncze wozy pod względem klatek na sekundę, jednak kompleksowej analizy nie znajdziesz nigdzie. Tak samo jak nie znajdziesz nigdzie informacji, że FPS wpływa tylko na osiągi pojazdów na szosie, a nie wpływa na osiągi w wyścigach kaskaderskich. Zresztą zobacz sobie na testy v-max Broughe'go dotyczące kategorii super oraz sport i na wyniki moich testów, jest różnica? Ano jest. On testuje na PS4 a ja na PC, jak widać różnica jest spora.
//Edytowano 1 raz. Ostatnio: 20.03.2017, 22:34
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 15
Jumperone do omosquito dodano: 15.06.2017, 13:19
Nie widziałem że ktoś mi odpisał także dopiero teraz zobaczyłem komentarze. U widowni Broughyego jest to oczywiste że więcej fps = szybciej jedziesz co wielokrotnie powtarzał na swoich streamach, gdy np sam wyprzedzał kogoś na prostej w identycznym aucie.
Tak samo sprawa wygląda z bieganiem. Biegnąc w trybie pierwszoosobowym wystarczy przytrzymać przycisk, a w trzeciej osobie trzeba tapować. Nie nagrał o tym bezpośredniego materiału, ale każdy ze streama o tym wie.
ps testuje na pc od jakiegoś czasu
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 44
omosquito dodano: 15.08.2017, 10:49
Niedawno pojawił się Vagner - teraz to on jest najlepszym wozem w klasie Super
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (18 opinii) Skomentuj

SHOUT

Znaków: 0 z 300 | Regulamin shoutboxa

Wszystkich wpisów: 17639

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 90,35
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,86
3.  RAFkin 36 412/539 88,22
4.  adi55500... 36 401/554 86,97
5.  Wookie1 31 389/465 86,74
6.  KyloHims... 34 389/525 85,71
7.  EngineV8 33 379/494 84,85
8.  Brus 34 377/509 84,44
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,94
10.  Wichu 29 341/435 81,22
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 435 2292
2.  Majek 28 436 1504
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Zembu 8 431 1349
5.  Mazi150 4 438 1342
6.  Kettger 4 436 1336
7.  Mr_White... 6 425 1317
8.  KyloHims... 0 436 1308
9.  Majkela 2 431 1307
10.  RAFkin 1 431 1300
Zobacz pełen ranking

GTA

Zobacz więcej   

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.