Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

Pierwsze Grand Theft Auto zostało stworzone przez DMA Design (później Rockstar North).

3539V VC - Mission Builder Poradniki | PC 09.07.2006 przez Redakcja GTA Site
Encyklopedia: GTA VC

VC - Mission Builder

Chciałbyś, aby w Vice City znalazły się zaparkowane nowe pojazdy które będą łatwo dostępne? A może chciałbyś więcej rozlokowanych broni lub by po kupnie jakiejś posiadłości znalazł się koło niej zaparkowany samochód lub pojawiła by się broń?

Chciałbyś, aby w Vice City znalazły się zaparkowane nowe pojazdy które będą łatwo dostępne? A może chciałbyś więcej rozlokowanych broni lub by po kupnie jakiejś posiadłości znalazł się koło niej zaparkowany samochód lub pojawiła by się broń?
Nic trudnego, bo jedynie co potrzebujesz to dobre chęci i te programy:
- > Vice Mission Builder v0.21 <

- > Player Pos 1.3 < lub inny program do ustalania koordynatów z gry

I. Na sam początek skopiuj plik main.scm, a następnie za pomocą Mission Builder otwórz owy plik. Po przekompilowaniu przez program main.scm zostanie utworzony drugi plik main.scm.txt, który otwieraj później zamiast pliku głównego – main.scm.

1. Nowe bronie na mapie
Po otwarciu main.scm odnajdź za pomocą funkcji FIND:

032B: 8000?? = create_weapon_pickup #COLT45 15? ammo 34? at -228.4! -1318.2! 9.1!

I dodaj po niej:

032B: 8060?? = create_weapon_pickup #M4 15? ammo 120? at 128.514! -811.184! 10.481!

Oznaczenia:
Zielony – jest to nazwa typu broni używanej w Mission Builderze. Jest to ważne, bo gdy wpiszemy samo COLT program przy kompilowaniu wywali nam błąd że owa nazwa jest nie używana i jest błędna. Spis nazw broni używanych w programie mieści się w pliku default.ide, lub prościej możesz zobaczyć jak się nazywają bronie zgapiając to z innych oryginalnych już linii.
Niebieski – zapas amunicji dla wybranej broni. Pamiętaj gdy będziesz stosował liczby większe od 128 stosuj zamiast „?” znaczek „&”.
Czerwony – koordynaty XYZ broni. Gdy będziesz używał do wyznaczania koordynatów Player Pos 1.3 to koordynat Z zwiększ o 1 by broń nie znalazła się w połowie pod ziemią.

W ten sposób koło posiadłości Ken’a będzie się znajdował M4.

 

 

2. Nowe bronie bo zakupie posiadłości
Po otwarciu main.scm odnajdź za pomocą funkcji FIND:

Mission 48

I po:

0160: point_camera -569.6928! 707.5626! 24.0599! 2?

Dodaj:

032B: 5292?? = create_weapon_pickup #MINIGUN 15? ammo 500& at 86.841! -813.202! 11.750!

Ozanczenia:
Zielony – nazwa typu broni używanej w Mission Builder. Jest to ważne, bo gdy wpiszemy samo COLT program przy kompilowaniu wywali nam błąd że owa nazwa jest nie używana i jest błędna. Spis nazw broni używanych w programie mieści się w pliku default.ide, lub prościej możesz zobaczyć jak się nazywają bronie zgapiając to z innych oryginalnych już linii.
Niebieski – zapas amunicji dla wybranej broni. Pamiętaj gdy będziesz stosował liczby większe od 128 stosuj zamiast „?” znaczek „&”.
Czerwony – koordynaty XYZ broni. Gdy będziesz używał do wyznaczania koordynatów Player Pos 1.3 to koordynat Z zwiększ o 1 by broń nie znalazła się w połowie pod ziemią.

W ten sposób po zakupie posiadłości naprzeciw biura Ken’a powinna znaleźć się nasza broń.
Oczywiście możesz dodawać bronie dostępne po zakupie do innych posiadłości. Animacje zakupów zwykłych posiadłości są kolejno od: Mission 43 do Mission 50.

 

 

 

 

3. Nowe pojazdy na mapie
Po otwarciu main.scm odnajdź za pomocą funkcji FIND:

014B: 7968?? = init_parked_car_generator #ADMIRAL 8? 8? 0? alarm 50? door_lock 0? 0? 10000& at -401.2715! -534.6655! 11.7534! angle 149.2032!
014C: set_parked_car_generator 7968?? cars_to_generate_to 101?

(wystarczy że wpiszesz samo #ADMIRAL)

I dodaj po tym co wyżej, to:

014B: $CAR1 = init_parked_car_generator #SENTINEL -1? -1? 0? alarm 0? door_lock 0? 0? 10000& at 145.414! -830.109! 9.455! angle 270.0!
014C: set_parked_car_generator $CAR1 cars_to_generate_to 101?

(CAR1 możemy nazwać sobie jak chcemy)

Oznaczenia:
Zielony – jest to nazwa pojazdu używana w Mission Builderze. Możemy je podpatrzyć w deflaut.ide lub podpatrzyć oryginalne nazwy w programie.
Niebieski – oznacza czy dany pojazd ma mieć zawsze alarm – 50, czy ma nie mieć go w ogóle – 0.
Czerwony – koordynaty XYZ pojazdu.
Ciemno niebieski – oznacza w jaką stronę ma być ustawiony pojazd, wyrażone w stopniach:
0 – Północ N
90 – Zachód W
180 – Południe S
270 – Wschód E

W ten sposób koło biura Ken’a powinien znaleźć się nasz pojazd.

 

 

 

 

4. Nowe pojazdy po zakupie posiadłości
a) Po otwarciu main.scm odnajdź za pomocą funkcji FIND:

014B: 3356?? = init_parked_car_generator #MAVERICK 8? 8? 0? alarm 0? door_lock 0? 0? 10000& at 134.646! -701.681! 9.945! angle 149.2032!
014C: set_parked_car_generator 3356?? cars_to_generate_to 101?

I dodaj po tym co wyżej, to:

014B: $CAR2 = init_parked_car_generator #PCJ600 -1? -1? 0? alarm 0? door_lock 0? 0? 10000& at 105.180! -815.033! 9.482! angle 345.0!
014C: set_parked_car_generator $CAR2 cars_to_generate_to 0?

(101 po prostu zmieniamy na 0)
(CAR2 może się nazywać inaczej)

b) Znajdź teraz za pomocą opcji FIND:

Mission 48

I dodaj po:

030C: set_mission_points += 1?

To:

014C: set_parked_car_generator $CAR2 cars_to_generate_to 101?

Oznaczenia:
Zielony – jest to nazwa pojazdu używana w Mission Builderze. Możemy je podpatrzyć w deflaut.ide lub podpatrzyć oryginalne nazwy w programie.
Czerwony – koordynaty XYZ pojazdu.
Ciemno niebieski – oznacza w jaką stronę ma być ustawiony pojazd, wyrażone w stopniach:
0 – Północ N
90 – Zachód W
180 – Południe S
270 – Wschód E

W ten sposób po zakupie posiadłości naprzeciw biura Ken’a powinien znaleźć się nasz pojazd.

 

 

 

 

5. Posiadłość po zakupie generuje nam kasę
Po otwarciu main.scm odnajdź za pomocą funkcji FIND:

Mission 48

I dodaj po:

0160: point_camera -569.6928! 707.5626! 24.0599! 2?

To:

04A6: 2424?? = create_asset_money_pickup_at 96.391! -793.567! 11.750! money 5000& 5000&

Oznaczenia:
Czerwony – koordynaty XYZ symbolu generowania kasy. Gdy będziesz używał do wyznaczania koordynatów Player Pos 1.3 to koordynat Z zwiększ o 1 by symbol nie znalazł się w połowie pod ziemią.
Niebieski – gotówka w dolarach jaką ma generować posiadłość dziennie – obie wartości muszą być identyczne. Stosując kwoty wyższe niż 128 stosuj „&” a wyższe niż 30000 stosuj „&&”.

W ten sposób po zakupie posiadłości naprzeciw biura Ken’a będzie ona nam generowała w tym wypadku 5000$.

 

 

 

Po całym zabiegu musimy kliknąć w ikonkę Compile by program nam przerobił plik na main.scm gotowy to podmiany.

I pamiętaj że stare zapisy (save game) nie będą działały. W tym wypadku należy rozpocząć „New Game”
 

 

by Luten

r e k l a m a

Komentarze (48) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 11
mkopl dodano: 26.12.2006, 11:37
ciekawe
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Hertu dodano: 10.02.2007, 07:27
no, muszę to sprawdzić
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
zibco dodano: 12.02.2007, 16:38
jak dla mnie trochę ułatwia grę...
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
macieju_pejn dodano: 14.02.2007, 16:32
Czy za pomocą tego programu mozna tworzyc wlasne trasy ?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Szulcer dodano: 23.02.2007, 18:35
Ja nie mogę znaleźć tych kodów!
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
micrus dodano: 07.03.2007, 18:58
szulcer jakich kodów?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
DRACO dodano: 05.04.2007, 13:48
fajnie ze regeneruje kasę pod save hause
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Szulcer dodano: 22.04.2007, 12:10
No tych co tam piszą :P Nie mogę ich znaleźć w tym "main" :(
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[83.10.***.***]
Gość dodano: 04.05.2007, 15:42
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[83.8.***.***]
Gość dodano: 30.06.2007, 19:20
nawet
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Czesio93 dodano: 03.07.2007, 17:09
Fajne, tylko jak zapisać ten plik main.scm.txt??
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Lance_Vance dodano: 21.07.2007, 08:30
Fajna sprawa ;> ale dla mnie ta regenerująca się kasa to jak trainer ;f
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
NikoPL dodano: 29.08.2007, 00:52
cool
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Krymko 126p dodano: 17.10.2007, 13:24
takie se
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
xsero dodano: 28.10.2007, 09:21
fajne ale ja niewiem o co chodzi robie kopie main.scm ale to nie dodaje .txt
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
xsero dodano: 28.10.2007, 09:22
help!
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
rafi1 dodano: 17.11.2007, 16:42
szkoda ż trzeba rozpocząć new game :/
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
rafi1 dodano: 18.11.2007, 11:09
ściągnąłem 100 % gry i se gram :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
militarysta dodano: 17.02.2008, 14:21
Ej mam problem.. zrobiłem wszystko jak trzeba ale są 3 guziki "Compile" ale w jednym dodatkowo pisze Copy and run GTA Vice City 2 guzik to copy to GTA Vice City
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
militarysta dodano: 17.02.2008, 14:25
Ej mam problem.. zrobiłem wszystko jak trzeba ale są 3 guziki "Compile" ale w jednym dodatkowo pisze Copy and run GTA Vice City 2 guzik to copy to GTA Vice City
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Lester019 dodano: 09.03.2008, 09:48
Wow spoko ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Tiquill dodano: 28.03.2008, 14:36
spoko, ale troszke skomplikowane ;>
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[80.51.***.***]
Gość dodano: 30.03.2008, 19:09
ziomy! znalazłem program łatwy w uzyciu! nazywa sie SCM Helper sam zrobi za was kod, wystarczy go wkleic do MAIN.SCM - MACIE LINK:
http://www.gtagarage.com/mods/download.php?id=2035
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[80.51.***.***]
Gość dodano: 30.03.2008, 19:10
ziomy! znalazłem program łatwy w uzyciu! nazywa sie SCM Helper sam zrobi za was kod, wystarczy go wkleic do MAIN.SCM - MACIE LINK:
http://www.gtagarage.com/mods/download.php?id=2035
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
misiekgud dodano: 10.04.2008, 09:43
Fajne coś takiego. Oby nie psuło gry.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Lance_Vance dodano: 01.05.2008, 21:30
niektóre rzeczy q tym są spoko, tylko trzeba się z tym dużo bawić.. ;<
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[83.19.***.***]
Gość dodano: 13.06.2008, 16:40
mnie nikt nie przekona do takich rzeczy !! gra jest grą i nie lubię żadnych dodatków do niej :/
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
mrozio_18 dodano: 06.07.2008, 12:29
oO tego to nie wiedziałem :D
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Mr.Bellico dodano: 08.07.2008, 15:38
ja se zrobilem ze u mnie bronie walaja sie wszedzie na chodniku w malibu na parkingach w pizzerri itp wiecie jak fajnie a fury se sciagnijcie z neta i poustwiajcie to super
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
przemol12 dodano: 10.07.2008, 21:40
prosze o pomoc nie wiem co gdzie mam znalezc prosze pisac na gg 11751567
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[84.40.***.***]
Gość dodano: 17.07.2008, 16:18
tylko gdzie jest ten main.scm piszcie a gg 1908402
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Ziom@k dodano: 11.08.2008, 17:31
to działa do SA ? :> tylko w Mod CLeo ?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
bartem789 dodano: 11.11.2008, 14:55
jak zrobic by hunter od poczatku gry stal obok 1102 waszington street??????????????????????????????
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
chuligan20 dodano: 26.12.2008, 18:09
k..wa, kopiuje plik i g..no nie widać go!!!
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
chuligan20 dodano: 26.12.2008, 18:17
Podziękowania dla davedrift2 - to jest najlepsze!!!
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Demrumrus dodano: 20.02.2009, 17:17
niestety, ale to jest gówno, ponieważ trzeba od początku grę robić
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Fan GTA4 dodano: 16.03.2009, 18:54
Frendli jesteś noob po spamujesz linkiem do strony której nie ma
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
??? dodano: 14.05.2009, 17:33
Gdzie jest plik main.scm? Ktoś w kulki leci?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Fan GTA4 dodano: 02.06.2009, 20:43
Main.scm jest w folderze data.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
??? dodano: 10.07.2009, 10:24
Nie wiem jak to się stało, ale miałem od razu zainstalowane, ale jakieś inne "Mission Builder" w którym mogę nawet zmieniać położenia paczek, rampagesów...i zmienia zapisy aby działały. A fur dodawać nie mogę.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Kolo97 dodano: 30.03.2010, 14:07
Ten kto zrobił ten poradnik jest dobry.:)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Kolo97 dodano: 17.07.2010, 09:48
1. Nowe bronie na mapie
Po otwarciu main.scm odnajdź za pomocą funkcji FIND:

032B: 8000?? = create_weapon_pickup #COLT45 15? ammo 34? at -228.4! -1318.2! 9.1!

I dodaj po niej:

032B: 8060?? = create_weapon_pickup #M4 15? ammo 120? at 128.514! -81
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Kolo97 dodano: 17.07.2010, 09:49
To nie działa! Pomocy!
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Mike Cassidy dodano: 10.08.2010, 10:24
Dobrze rozpisane.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Kolo97 dodano: 26.01.2011, 15:52
Nie moge znaleźć tych linijek ;(
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
robex133 dodano: 22.01.2012, 19:39
Nie wiedziałem,że coś takiego jest.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
lukaszgta4 dodano: 04.05.2013, 20:18
Trudne ale warto spróbować.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
teusz11 dodano: 19.08.2013, 20:01
A co jeśli nie mogę znaleść
032B: 8000?? = create_weapon_pickup #COLT45 15? ammo 34? at -228.4! -1318.2! 9.1!

Tylko znajduję takie coś

04B8: get_weapon_data player $PLAYER_ACTOR weapon_group 1 weapon $3A0 ammo $3A4 model $397

i r
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (48 opinii) Skomentuj

SHOUT

Znaków: 0 z 300 | Regulamin shoutboxa

Wszystkich wpisów: 18125

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 90,35
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,86
3.  RAFkin 36 412/539 88,22
4.  adi55500... 36 401/554 86,97
5.  Wookie1 31 389/465 86,74
6.  KyloHims... 34 389/525 85,71
7.  EngineV8 33 379/494 84,85
8.  Brus 34 377/509 84,44
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,94
10.  Wichu 29 341/435 81,22
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 438 2301
2.  Majek 28 436 1504
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Zembu 8 431 1349
5.  Mazi150 4 438 1342
6.  Kettger 4 436 1336
7.  Majkela 2 436 1322
8.  Mr_White... 6 425 1317
9.  RAFkin 1 436 1315
10.  KyloHims... 0 436 1308
Zobacz pełen ranking

GTA

Zobacz więcej   

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.