Home Facebook GTA Rockstar Games

CIEKAWOSTKA

[GTA V] Jeśli uderzysz kogoś kto nosi okulary, te spadną na ziemię.

1360V Jak założyć serwer VC-MP Poradniki | PC 09.02.2006 przez Kuchcik
Encyklopedia: GTA VC

Jak założyć serwer VC-MP

Jak stworzyć własny serwer jeżeli mamy stały adres IP?
Jeśli mamy stały adres IP, to tworzenie serwera i udostępnienie go innym, jest dziecinnie proste. Wystarczy, że wprowadzimy drobne zmiany w pliku "vanilla.ini", który powinien się znajdować w katalogu:
x:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto Vice City/vcmp/

Otwieramy więc ten plik notatnikiem. Do stworzenia podstawowego serwera potrzebe nam będą tylko pierwsze wpisy tego pliku, a mianowicie:

; VC:MP Server Configuration File. (0.1d standard)
; -----------------------------------------------

[GENERAL]

; -- Set ListenPort to the port this server will listen on.
; -- Set MaxPlayers to the maximum number of players allowed
; to connect to this server.

MaxPlayers = 16 :arrow: tutaj ustawiamy maksymalną ilość graczy na naszym serwerze
ListenPort = 5192 :arrow: tutaj natomiast ustawiamy port naszego serwera

; -- General password configuration. Set NeedPassword to True
; if the server requires a password to connect.

NeedPassword = false
Password = "none" :arrow: w tym miejscu możemy wpisać hasło dla naszego serwera, dzięki czemu nikt nie pożądany nie będzie mógł z niego korzystać
; -- IT''S MANDATORY THAT YOU SET THE ADMIN PASSWORD!
; THE SERVER WILL NOT START WITHOUT A VALID PASSWORD.

AdminPassword = "invalid" tutaj natomiast koniecznie wpisujemy hasło dla konsoli administratora

; -- Port that the remote console server listens on.

RconPort = 5190 :arrow: ten parametr ustawia port consoli administratora.
; -- Maximum number of users that can connect to the remote console
; at the same time.

RconMaxUsers = 2


Gdy już zmodyfikujemy odpowiedni plik, zapisujemy zmiany i uruchamiamy luncher vc-mp (tak jakbyśmy chcieli zagrać na czyimś serwerze). Wypełniemy odpowiednio wszystkie pola, czyli w pole "Server IP" wpisujemy własne IP, a w pole "port" wpisujemy port podany w pliku vanilla, (domyślnie: 5192) Następnie klikamy na "Start serwer" po chwili ujrzymy okno, które zostawiamy otwarte i klikamy na "Launch game".


Jak stworzyć własny serwer jeżeli mamy zmienny lub tylko prywatny adres IP?
W tym przypadku sprawa jest nieco bardzie skomplikowana. Najpierw musimy pobrać program o nazwie "Hamachi". Program instaluje się łatwo i szybko, gdy już zainstalujemy i uruchomimy owy program, zobaczymy niewielkie okno, w którym naciskamy przycisk włączania.
Ujrzymy okno, w których wpisujemy nasz login i hasło. Kiedy kontrolka włączania zapali się na zielono klikamy na znaczek trójkąta.
Wybieramy opcję "Utwórz nową sieć...", wpisujemy nazwę sieci oraz hasło, w górej części okna ujrzymy wtedy nasz nowy, stały adres IP, który później wpisujemy do vc-mp launcher. Jeżeli ktoś będzie chciał zagrać na naszym serwerze również będzie musiał zainstalować omówiony program i postępować wedle powyższych instrukcji, jednak, że w ostatnim punkcie wybiera opcję "Dołącz do istniejącej sieci..." (zamiast "Utwórz nową sieć...") i wprowadza nazwę sieci i hasło (to które my ustaliliśmy).

UWAGA!!! W niektórych przypadkach pomimo wykonania czynności opisanych powyżej możemy mieć problemy z połączeniem się do własnego serwera. Dzieje się tak ponieważ niektórzy usługodawcy internetowi blokują porty dostępu. Należy wówczas zwrócić się z prośbą o odblokowanie owych portów.


Ustawienia postaci oraz broni
Aby nasz serwer był bardziej atrakcyjny, należy co jakiś czas zmienić położenie postaci, lub też rodzaj broni. Aby tego dokonać otwieramy plik "vanilla.ini"
Część kodu odpowiedzialna za ułożenie postaci i rodzaj broni:
; <<<<< START OF CLASSES >>>>>
;
; Class =
; #team (0 based / -1 = independant) #model_id #spawn_x #spawn_y #spawn_z
; #z_angle #weapon_1 #weapon_1_ammo #weapon_2 #weapon_2_ammo #weapon_3 #weapon_3_ammo
; (use -1 to keep the weapon assignment empty)

; Law
Class = 0 1 -657.076294 762.287720 11.599755 130.7 0 0 17 136 19 30
Class = 0 2 509.309021 513.825317 12.103368 186.0 0 0 17 136 25 300
Class = 0 3 -821.818481 824.249023 11.084617 196.1 0 0 17 136 26 180

; The Sharks
Class = 1 87 82.608452 1102.561401 25.491444 75.4 9 1 22 180 21 32
Class = 1 88 17.008881 1148.772461 23.527164 180.7 0 0 18 36 27 360

; Bikers
Class = 2 93 -597.619446 653.861145 11.071777 13.4 1 1 24 300 19 46
Class = 2 94 -539.271362 696.654358 11.084653 247.7 1 1 24 300 19 46

; Army
Class = 3 4 -1720.858887 -155.850555 14.868327 265.6 5 1 17 136 32 400

; Undercover Cops
Class = 4 97 -874.322998 -683.454102 11.290915 326.8 0 0 17 136 25 300
Class = 4 104 -870.946533 -685.190857 11.212971 334.6 0 0 17 136 25 300

; Chick Gang
Class = 5 14 -758.352966 -1584.810913 18.566093 332.0 0 0 17 136 20 56
Class = 5 21 -746.899353 -1589.474365 18.566097 342.2 0 0 18 36 27 360

; Vercetti Gang
Class = 6 95 -410.094330 -585.276733 11.628822 323.7 0 0 23 136 26 180
Class = 6 96 -379.328278 -593.527954 10.362345 187.7 0 0 23 136 31 400


Dane zaznaczone kolorem zielonym odpowiadają za położenie postaci (tak jak w telepotrerze: X, Y, Z).

Dane znznaczone kolorem czerwonym odpowiadają za rodzaj broni pierwszego typu, możemy tam wpisać:

1-nóż
2-śróbokręt
3-kij golfowy
4-pałka policyjna
5-nóż
6-kij beysoblowy
7-młotek
8-tasak
9-duży tasak
10-katana
11-piła motorowa
12-granat
14-granat dymny
15-koktajl mołtowa

Dane oznaczone kolorem purpurowym oznaczają ilość pocisków w danej broni

Dane oznaczone kolorem brązowym odpowiadają za rodzaj broni drugiego i trzeciego typu, możemy tam wpisać:

17-pistolet 9mm
18-rewolwer
19-shotgun
20-shotgun 2 (spaz)
21-strzelba (shotgun)
22-TEC9
23-Uzi 9mm
24-micro SMG
25-SMG
26-m4
27-kruger
28-snajperka
29-snajperka 2
30-bazooka
31-miotacz ognia
32-m60
33-Minigun
36-Aparat


Ustawienia pojazdów
Aby zmienić ustawienie, rodzaj, bądź też kolor pojazdów należy edytować wpisy w pliku :vanilla.ini". Poniżej podam przykładową modyfikację:
Vehicle = 166 -605.1564 652.4683 10.5843 339.8292 14 75

Cyfra 166 zaznaczona kolorem ciemnoczerwonym oznacza rodzaj pojazdu (w tym przypadku jest to harley)
Zielone wpisy oznaczają położenie pojazdu (tak, jak ma to miejsce w teleporterze)
Purpurowe wpisy oznaczają kolor samochodu. W ich miejsce możemy wpisać cyfry:
1-10- są to colory serwisowe, (samochodów takich jak: katetka, wóz strażacki)
11-20- samochód będzie czerwony
21-30-samochód będzie pomarańczowy
31-40- samochód będzie żółty
41-50-samochód będzie zielony
51-60-samochód będzie niebieski
61-70-samochód będzie purpurowy
71-80-samochód będzie szary

Kiedy już odpowiednio zmodyfikujemy nasz plik, zapisujemy zmiany i możemy być pewni, że gra będzie o wiele ciekawsza.

© by Helios & GTASite.pl
r e k l a m a

Komentarze - bądź pierwszy! Skomentuj Obserwuj

SHOUT

Znaków: 0 z 300 | Regulamin shoutboxa

Wszystkich wpisów: 18172

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 90,35
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,86
3.  RAFkin 36 412/539 88,22
4.  adi55500... 36 401/554 86,97
5.  Wookie1 31 389/465 86,74
6.  KyloHims... 34 389/525 85,71
7.  EngineV8 33 379/494 84,85
8.  Brus 34 377/509 84,44
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,94
10.  Wichu 29 341/435 81,22
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 438 2301
2.  Majek 28 436 1504
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Zembu 8 431 1349
5.  Mazi150 4 438 1342
6.  Kettger 4 436 1336
7.  Majkela 2 436 1322
8.  Mr_White... 6 425 1317
9.  RAFkin 1 436 1315
10.  KyloHims... 0 436 1308
Zobacz pełen ranking

GTA

Zobacz więcej   

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.